9 Nisan 2010 Cuma

Sarı Melekler Eczacıbaşı İdmanı İle Finalde.3-0 !!!!!!




Türkiye’de kaldığı yerden
08/04/2010
Avrupa ikincisi Fenerbahçe Acıbadem, Teledünya Türkiye Kupası yarı final maçında ilk maçta 3-0 yendiği Eczacıbaşı Zentiva’ya aynı tarifeyi uyguladı ve finalde Vakıfbank Güneş Sigorta Türk Telekom’un rakibi oldu.

Eczacıbaşı karşılaşmaya Mirka’nın sayılarıyla başladı ve aldığı sayılarla 6-2 öne geçti. Fenerbahçe aradaki farkı ilk teknik molaya kadar özellikle Natasa’dan kazandığı sayılarla kapattı: (6-8) 8-8’de eşitliği yakalayan sarı-lacivertliler 11-11’den sonra önce Gamova’nın sayıları ardından da üst üste yaptıkları 2 blok sayısı ile farkı açıp ikinci teknik molaya 16-13 önde girdiler. Teknik moladan sonra da Gamova ile sayılar kazanan Fenerbahçe Acıbadem seti 25-19 alarak maçta 1-0 öne geçti. Bu setle sarı lacivertliler Teledünya Türkiye Kupası’nda Vakıfbank Güneş Sigorta Türk Telekom’un ardından finale yükseldi.  

İkinci sete iyi başlayan Fenerbahçe İlk teknik molayı 8-3, ikinci teknik molayı da 16-7 farklı girdi. İkinci teknik moladan sonra servislere yüklenen sarı-lacivertliler Eczacıbaşı’nın manşet hatalarından faydalandı ve setteki farklı açtı. Blom Gamova ve Sade ile sayılar üreten Fenerbahçe Acıbadem seti 25-9 kazanarak maçta 2-0 öne geçti.

Üçüncü set karşılıklı sayılarla başladı ve ilk teknik mola 8-7, ikinci teknik mola da 16-15 Fenerbahçenin üstünlüğü ile geçildi. İkinci teknik molaya kadar Eczacıbaşı Neriman ile Fenerbahçe’yi kovalasa da teknik moladan sonra Fenerbahçe oyuna ağırlığını koyan Fenerbahçe seti 25-22 maçı da 3-0 kazandı.
Eczacıbaşı Zentiva karşılaşmanın başında "Avrupa Şampiyonlar Ligi İkincisi Fenerbahçe Acıbadem Takımını Kutlarız" yazılı pankart ile sahaya çıktı. Pankarta karşılık Fenerbahçe taraftarı ise karşılaşma sonunda Eczacıbaşı Zentiva Takımı oyuncularını tek tek çağırarak alkışladılar. Ayrıca Fenerbahçe taraftarlar birliği karşılaşma sonunda Acıbadem Sağlık Grubu Başkanı Mehmet Ali Aydınlar’a Fenerbahçe Acıbadem Bayan voleybol Takımına vermiş olduğu hizmetlerden dolayı teşekkür belgesi verdi.

FENERBAHÇE ACIBADEM-ECZACIBAŞI ZENTİVA: 3-0

Salon: TVF 50. Yıl

Hakemler: Aydın Ay, Hayrettin Durak

Fenerbahçe Acıbadem: Seda xx, Çiğdem xx, Gamova xxx, Natasa xxx,          Eda xx, Dirickx xxx, Nihan (L) xxx, Songül xx, Naz xx, Blom xxx,İpek xx
 
Eczacıbaşı Zentiva: Gökçen x, Mirka xx, Esra x, Aysun xx, Maja x,           Natalia xx, Gülden (L) xx, Neriman x, Büşra x, Maria x

Setler: 25-19, 25-9 25-22

Süre: 69 dakika (24-19-26)

(voleybolunsesi.com)

41160521.jpg

91930859.jpg




















Tebrikler Sarı Melekler.
Maçın ancak 3.setine yetişebildim.3-3'tü durum.
2.setin skorunu görünce şok oldum.25- 9
 Maçın tekrarını şimdi izledim.
Fiziksel ve Mental F4 yorgunluğunun ardından,dönüşün 2 gün
ardından sözde güçlü bir rakip ile oynamak kolay değildi
ama taraftarın sıcak ''teşekkür karşılaması'' maça 2-6 gibi kötü
bir başlangıç yapsakta büyük kolaylık sağladı.
 Maçla ilgili çok fazla teknik bir analiz yapmak zor.
Zira bunların futboldaki muadilleri için dediğimiz
''Vallahi rezalet billahi rezalet.Nerede kaldı ezeli rekabet''
klişesi artık yılların vampir müessesi İlaç Fabrikası içinde geçerli
olmaya başladı.
  Bugünleri gördük ya gam yemem.25-9 bir set skoru ile ezilmek
''Bir tekelin hezimetidir''. ''Haramilerin saltanatının yıkılışıdır''
Aynı zamanda İlaç fabrikası için de büyük utançtır bu set skoru.
  Bu takımda emeği geçenlere bir kez daha teşekkürler.
Takım bilindik sıkıntılarını zaman zaman sergilese de gayet iyi oynadı.
  2.setten sonraki rotasyon da yerinde ve güzeldi.
Süre alan Naz,Alice ve İpek'te başarılı oldular.
Rakamlara bakınca dikkat çeken bir iki nokta ;
Yukarıda takım iyi oynadı dedim ve ayırmak istemedim ama Seda ne
yazık ki en kötü isimdi.10/2.% 20 hücumu.14/- % 50(21) manşeti.
Yüzdeleri de gösteriyor zaten.
Gelecek seneki kurgu yabancı kısıtlaması yüzünden değişmeyeceği için
bu sıkıntı devam edecek gibi.Seda ne yazık ki asla manşet alan bir
smaçör olamayacak,ancak pasör çaprazı oynayabilecek.
  Orada da Gamova var.Nasıl olacak ?
Yabancı kısıtlaması yüzünden - 2010-2011 sezonunda 2+2.
Yani direk oynayacak yabancı sayısı 3'ten 2'ye inecek bu kesin gibi -
alınmasını istediğimiz manşeti de iyi olan 4 numara olmayacak gibi.
Yedek kalacak veya sadece Avrupada oynayacak 1.sınıf bir yabancı 4 numara
gelir mi ? Bu sezon başında teklif edilen Debby Stam  bile ben bu takımda
yedek kalırım diyerek gelmedi ve Vgstt'ye gitti.(Orada da sonradan
Telekom'dan Poljak'ta gelince 4 yabancı oldular ve gene yedek kaldı ya
zaman zaman.)
  O zaman yapılacak olan yerli bir 4 numara almak Seda ile dönüşümlü
oynatabileceğin.E yabancı kısıtlaması varken hangi Türk takımı zaten
kıtlıkta olan yerli 4 numarasını verir ? Mesela ;Esra ve Güldeniz olur ama
verir mi adamlar bu kıtlıkta sana bu oyuncuları ?
 O yüzden bu Seda konusu seneye de baş ağrıtacak gibi.
Dikkat ediyorum  hep ,Seda servis karşılarken çok kasıyor kendini.
Biraz yumuşak,esnek olmalı.Duruşunda bile sıkıntı var.
 
 *İkinci olarak dikkatimi çeken Çiğdem'in 5 servis sayısı.
 Bergamo maçında ise 5 tane kaçırmıştı.
İşte hem Bergamo ve Eczacı arasındaki kalite hem de 2 maçın zorluk
derecesi ve reaksiyon farkı.
* Gamova'nın her 2 pasörümüzle özellikle 2 set oynadığı Naz ile
uyumları sevindirici.İlerisi için Naz-Gamova uyumu önemli çünkü.
30/18.%60.22 sayı.3 blok,1 servis sayısı da var.
* Eczacının böyle bir maçta sadece 2 blok ve 1 servis sayısı kazanabilmesi
kendileri adına acı verici olmalıdır.
* Bizim ise 10 blok ve 8 servis sayımız var.Ezici bir fark.
*Taraftarımızın hem takıma hem M.Ali Bey'e,hem de Eczacıbaşı'na
destek ve jestleri de mükemmeldi.Eczacı'nın maç öncesi jesti de aynı
şekilde takdir edilmeli.
* NTV SPOR'un yayını da güzeldi.
* Son olarak bir gönderme yapmadan bitirmeyeyim ;
Pasörlerimizde iş yok yahu.Frauke,Naz çok yetersizler.
Gamova'yı iyi besleyemiyorlar.Nati'ye iyi pas atamıyorlar.
Seda'yı bitiren aslında bu pasörler.
Bunlarla olmaz abi,ille Lo Bianco'yu almalıyız ben bu voleyboldan
anlıyorsam budur. 


ÖNEMLİ NOT :
Yarın aynı saatteki erkek takımımızın Arkas maçına da aynı ilgiyi bekliyorum.
Çifte standart olmamalı.En azından şu salonun yarısı gelmeli.


2 yorum:

Hayatımın Anlamı dedi ki...

Sevgili gürol,
Polemik yaratmak için değil sadece bilgilenmek için sormak istedim.
Bildiğim kadarıyla Seda hep pasör çaprazı otynadı yani neredeyse hiç servis karşılamadı bu seneye kadar. Ve her ne kadar yaşı genç ise de voleybol temel eğitimi için geç bir yaş. Bir sene içinde geldiği nokta çok iyidir diye bakıp gelecekte daha iyi olacak diye umutlanmalımıyız ?
Yoksa bu yaştan sonra gelişme gösterse de birşey olmaz deyip Gamova giderse Pasör çaprazı oynar yoksa yedek bekler deyip yerine birini mi bulmalıyız.
Bir de bilmediğim için sorayım Osmokroviçde 4 değil mi bir takımda kaç tane 4 olur :)
Sevgiler...

Efsane Mrsiç dedi ki...

Yok Baba ne polemiği estağfurallah.
Doğrudur ama bizim zamanımız yok ki
manşetinin gelişmesi için.
Çıtayı koyduk Avrupa 2.liğine.
Herkes seneye Şampiyonluk bekleyecek.
1 sene daha bu format ile ne kadar
gelişir Seda'nın manşeti ?
Nihan bile yıllardır Libero oynuyor
manşet alıyor durumu ortada.
Umutlanılabilir ama ben umutlanmıyorum.
Silipte atmıyorum tabii.
Kadroda hem smaçör hem pasör çaprazı alternatifi olarak bulunmalı ama manşetçi 4 numara
için risk bence.
Evet Osmokroviç 4 numara.
İlk 6'da ikisi 4 numara oynuyor
zaten.Yedekleri de Alice ve genç
Cemre.Alice'in seneye gideceğini
varsayıyoruz zaten.
Cemre'nin daha çok yolu var.
2 as 2 yedek smaçörün (4 numara) olmalı büyük hedefler için.
(Pasör çaprazı için konuşmuyoruz)
Gördük F4'te kadromuzun ne kadar
dar olduğunu.Bergamo'nun yedeklerinin de iyi olduğunu.
Anlatabildim mi bilmiyorum ?
Yani şu anki kadroya sadece
Seda - Esra upgrade'i bile ciddi
ivme sağlar.Çünkü Esra zaten saf
4 numara.Seda çaprazdan bozma 4 numara diyelim veya çakma 4 numara :))
Ama Esra 1 yıllık kontra daha
olduğunu söylemmiş Kerem'e.
Eczacı da vermez zaten.

Yabancı kontenjanı ilk 6'da 2 olacaksa ;

Pasör : Naz
Pasör Çaprazı : Gamova
4 numaralar : Nati - Esra
Orta:Eda - Çiğdem
Libero : Nihan

Sadece Seda-Esra değişikliği yaptım.2+2'de +2 için bir tane
yabancı 4 numara bulabilirsin veya
Alice'i tekrar tutarsın.
Gene veya Anja kabul ederse çağırırsın Avrupa'da da oynatabilirsin.
+2'nin 2.ismi pasör olmalı.
Bu konumu kabul edebilecek çok iyi
bir pasör alırsın ( bulursan ve ikna edebilirsen tabii) veya
Dirickx'i gene tutarsın.
Durum bu.
3+1 devam derlerse,o zaman Piccinini,Logan Tom ,Costagrande
gibi bir 4 numara alabilirsin
işler daha da iyi olur.

Anlatabildim mi Sevgili Murat ? :)))