5 Nisan 2010 Pazartesi

Voleybol seçkinleri: Boşuna sevinmeyin. Kupanın bir kulpundan tuttuk. Seneye bizimdir...

Maç bitti. Ağlamamak için kendimi zor tutuyorum. Ağlamasına en son ihtimal verdiğim Nati´yi gözyaşları içinde görünce dayanamadım...

Bu koşullarda maç hakkında ne yazılabilir ki? Sarı Meleklerle gurur duyuyoruz. Dörtlü Finalde 4. de olsalar duygularım değişmeyecekti‚ kupayı alsalar da...

Kupanın kulpundan tuttuk. Seneye bizimdir. Herkes bunu böyle bilsin...

Herkesin o çok korkuttuğu İtalyanları da gördük. Çatır çatır oynadık. Keşke sene içinde bir karşılaşmış olsaydık da bu maçta yaratılan o gereksiz İtalyan korkusunu yenmiş olsaydık. Tek üzüntüm budur. Maçı kaybetmemizin temel nedeni de teknik‚ taktik bilmemne değil tamamen budur. Bir aydır "Fenerbahçe İtalyanlarla daha karşılaşmadı" cümlesinden başka bir şey kurulmuyor forumlarda. Bu nasıl bir komplekstir‚ nasıl bir özgüven eksikliğidir anlamak mümkün değil. İtalyan Ligi hayranı çok bilmiş "voleybol seçkinleri" (namı diğer voleybol monşerleri) moral vereceklerine tedirginlik yaydılar... Şimdi için için seviniyorlardır "Ben demiştim" diye...

Bazen üzüldüğümden çok sinirlendiğimi düşünüyorum...

Son gülen iyi güler...

Sözüm kime ki?

1. Voleybolu kitlelere sevdiremedik diye yıllardır yakınanlar ama o bahzettikleri kitle 2-3 yıldır voleybolu sevmeye başlayıp salonlara gelince "sahaları futbol taraftarları doldurdu. Bilmeden anlamadan tezahürat yapıyor" diye dudak bükenler.

2. Yeni yeni voleybol seyretmeye başlayan‚ elinden geldiğince oyunu anlamaya yorumlamaya çalışan "futbol taraftarları"nı sen ne anlarsın voleyboldan bu 3-5-2‚ 4-4-2 gibi kolay taktikleri olan bir oyun değildir diye susturmaya çalışanlar.

3. Fenerbahçe´nin 6-7 yıldır yaptığı planlı yatırımı görmeyip bu seneki başarıyı Acıbadem´in sponsorluğuyla sınırlı sananlar.

4. Geçen sene bütçe ve kadro yapısı olarak bizden çok çok güçlü 3 takımı geçip şampiyon olmamızı unutup‚ Fenerbahçe´de parayla toplanmış bir takım var‚ takım ruhu yok diye bık bık ötenler.

5. Yediği her blok sonrası doğal olarak yüz ifadesi değişen oyuncularımıza bakıp "Fenerbahçe´de mutlu değil" söylentisi çıkaranlar. Oynadığı her maçı kazanan bir takımda kim niye mutsuz olacaksa...

6. Yılan gibi sinsi bir şekilde takım içinde sürekli bir fitne fesat olduğunu yazanlar. Hatta bunu yaratmaya çalışanlar...

7. Brandt hemşehrisini oynatıyor diyenler...

8. Seda az top alıyor mutsuz diyenler...

9. Naz zaten Galatasaraylı‚ yedek kalmaktan memnun değil mutsuz diyenler...

10. Çiğdem de her servisi fileye takıyor‚ hücumda da yok niye bu takımda oynuyor diyenler...

11. Gamova ruhsuz‚ zaten seneye ayrılacak‚ sıçradığı da yok‚ savunma desen sıfır diye dünyanın en iyi voleybolcusunu bile beğenmeyenler...

12. Nati olmasa bu takım bir hiç diyenler...

13. Brandt Merve´yi kenarda çürüttü diyenler... (El insaf hangi takımın kenarda 2 tane yedek pasörü var!)

14. 4 yabancımızdan Blom´u sürekli‚ Dirickx´i ise %40 yedek bırakan Brandt´ı Milli Takımı hiç düşünmüyor‚ anlık başarı için yabancılara dayanan bir takım kurdu diye yerden yere vuranlar...

15. ... ...

Sözüm sizedir....

Buyurun buradayız.

Dimdik ayaktayız.

Fenerbahçe dünyanın en büyük spor kulübüdür. Türkiye´nin de en büyük sivil toplum kuruluşudur. Dün milyonlarca taraftarına voleybol maçı izletmesi bile başlı başına büyük bir olaydır.

Hepinizin kaygısını da anlıyorum. Dün voleybol birkaç yüz kişi tarafından takip edilirdi. Siz de kendinizi değerli hissediyordunuz. Artık olayın içinde büyük Fenerbahçe de var.

Kıskançlığınızdan çatlayın‚ hasedinizden patlayın.

Şampiyonlar Ligi kupasını bir kulpundan tuttuk. Seneye bizimdir.

Göreceksiniz...
Bunlar da ilginizi çekebilir:

4 yorum:

box dedi ki...

Sevgili Özgür,
Umarım yazının ilk kısmı meclisten dışarıdır. Önceden uyarmak, gördüklerimizi dürüstçe yorumlamak ne zamandan beri tedirginlik yaratmak oldu? Yorumlarımızın doğruluğu ortada olmasına rağmen "ben demiştim" demek yerine, ikincilikle teselli bulmayıp daha iyi olabilmek için sebepleri ve ne yapılabileceğini tartışmalıyız.
Saygılar,
Burçin

Not: F4 yorumu maçları sakin kafa ile tekrar izledikten sonra...

Özgür dedi ki...

Sevgili Burçin,
Ben tabii ki sizi kastetmiyorum...
Benzer uyarıları ben de yaptım. Ama amacı üzüm yemek değil de bağcı dövmek olanlar vardı. Siz tabii ki onlardan değilsiniz. Yoksa yaptığınız ve benim de yer yer katıldığınız uyarıların ne kadar doğru olduğu da ortaya çıktı.

Saygılar...

Hayatımın Anlamı dedi ki...

Sevgili Özgür,
Katıldığım noktalar katılmadıklarımdan fazla olduğu için genel olarak bu düşüncelerini destekliyorum.
Eleştiri yapmayı bilenlere hiçbir zaman sözüm yok ama" ben bu işi bilirim deyip şimdiden bazı oyuncuların kellesini koparmak isteyenleri" de, sanki her sene Avrupa 2.liği kazanıyormuşcasına bunu başarısızlık saymaya çalışıp fırsattan istifade etmeye kalkanları dikkate almadım almayacağım.
Hiçbir zaman ben bu işi bilirim demedim. Sadece iyi bir izleyici olmaya çalışıyorum dedim. Ve bana göre diye ekledim tüm yazdıklarıma. Üzgünüm şu an hem de çoook.

sensiblex dedi ki...

Beş sene önceki ikinci ligten ;
beş sene sonra Avrupanın zirvesinde ikinciliğe uzanan bir takımın öyküsüdür bu.

Evet, hem Türkiye'de ki hem de Avrupa'da ki voleybolun seçkinleri, elit tabakası!
Eksiklerimiz,hatalarımız var ama bu öykü daha bitmedi, gümbür gümbür geliyoruz, biz Fenerbahçeyiz.

Bu akşam da takımımızı layık oldukları şekilde havaalanında karşılayacağız.