25 Kasım 2010 Perşembe

BURHAN FELEK SALONU ve MAÇ İZLENİMLERİM

Bayram tatili için çok önceden plan yapılmıştı. İstanbul da olacaktık. Benim de işime geliyordu. Fenerbahçe Erkek takımının Sisley Treviso, Fenerbahçe Acıbadem'in ise VGSTT ile Süper Kupa ve 6Saray MP ile lig maçını salonda izlemeyi düşünüyordum.
Bayramın 2. günü Şile Ağva'ya gidelim dendiğinde ben de dönüşte maça giderim diye düşündüm ama sis ve trafik beni yanılttı. Erkek takımının maçına gidemedim ve tv den de izleyemedim. Zaten Fenerbahçe erkek voleybol takımını izlemek bana haram nerdeyse. Şansıma Arkas maçı da ben İzmir!den İstanbula geldiğim hafta oynanıyor her sene...
(Gürol hocam ayrıcalık yapıyorsun deme sakın valla geçen ay FBahçe 6Saray maçı için günü birlik İstanbul'a gittiğimde uçaktan inip Fenerbahçe İBB maçına gidip sonradan futbol macına gitmiştim.)
Burhan Felek salonunun açılışı ve Süper kupa finaline ablamları ve kuzenimi de alarak gittim. Burhan Felek salonu güzel olmş gibi ama skorbordu ve ışıkları beğenmedim. Zaten ilk lig maçında skorbordun iflas ettiğini de gördük:) Voleybol salonunun açılışında bu kadar dans gösterisine ne gerek vardı anlamadım. Ulusal kanalda maç yayınlanacak. En iyi zaman dilimi ve maç naklen yayınlanacak ama gösteriler nedeniyle maçın başlaması gecikiyor. NTVSpor'un yerinde olsam federasyondan tazminat talep ederim. Salonda oturma kapasitesi çok gibi gözükse de çok yer (en azından benim için) maç izlenmesi güzel olmayan yer.
Süper kupa maçlarının sezon sonu oynanması düşüncesinde ısrarlıyım. Yeni takım oyuncuları ile oynanması doğru değil. Sezonun en büyük kupası ise o sezonun oyuncularının kariyerinde yer almalıdır.
VGSTT bu sene geçen seneki başarılı sonuçlarını arayabilir. Glinka Neslihanın yerini doldurur ama bana göre bu kadro bizi geçemez.
Maça Z Robertonun gelmemesini yanlış olarak görüyorum. Profosyonellikle bağdaşmadı.
Kamil Söz ilk 6 da Ergül'ü oynattığında şaşırmıştım ama oynadığı oyunla hak etmiş dedim. Nihan gelen servisleri dışarı diye bıraktı ama toplar içeri düştü. İlk iki set kötüydü ama sonra çok iyi defans yaptı. Takımın yedek liberosu Songülün kadroda bile olmamasına şaşırdım. Bence büyük bir riskti. Sokolova tam bir takım oyuncusu. Hem defansta hem ofansta takıma çok katkı yapıyor.Kaisa ise hem güzelliği ile hem de etkili oyunu ile benim gibi çok kişiyi büyüler. Nati de her zaman ki gibi tam bir profeyonel. Naz ise her zamanki gibi idi. Daha iyi oynamalı ki tartışma konusu olmasın. VGSTT ye o tek seti de vermemeliydik ama sonuçta rahat bir maçtı.
6Saray maçında hangi kadronun oynayacağını merak ediyordum. Zaten bu sene hangi maçta hangi yabancılarımızın oynayacağı maçın şeklini değiştirecek. Kasia oynamadığı için pasör çaprazı olarak Seda oynadı. Top öldürmekte zorlansa da iyi idi. Milli takım antrenörümüzün kulağı çınlasın. Fofao kalitesini gösterdi. Ama boyu kısa olduğu için bloklarda Naz kadar etkin olamadığı için önde olduğunda zaaf yaşayabiliriz.
Kamil hoca Ergül konusunda ısrar etmiş ki Ergül de hakkını verdi. Ama benim aklım İpek'te. Nedense İpek gelişimini tamamlıyamıyor ki süre alamıyor. İpek bu durumu iyi düşünmeli. Yoksa oynayabileceği ve gelişebileceği bir takıma transfer olmayı düşünebilir.(Yeni transfer yönetmeliği ile oyuncu ilk 6 haftadan sonra oynanan set ve sayı bakımından 3 te bir süre almadığı zaman sezon sonuna kadar bedelsiz transfer hakkı kazanabiliyor)
Orta oyuncu olarak Fürst'ün de süre alacağını düşündüğümüzde İpek'in Eda, Ergül ve Çiğdem ile ciddi rekabet içinde olacağını söyleyebiliriz.
Kamil hoca maç içinde ikili değişiklikler yaptığında Seda'nın yerine Yağmur'u oyuna alıyor ama benim edindiğim izlenim Yağmur'un bu yeri doldurumayacağı.
Taraftara gelirsek. Evet Fenerbahçe Acıbadem maçlarını dolduruyorlar ama bence maçla çokta ilgili değiller. 6Saray maçında rakip takım taraftarı ile uğraşmaktan maça etki etmeyi unuttular. Son sette 6Saray 20-19 öne geçmiş bizim taraftarımız rakip takımın amigosu ile uğraşıyor. Olmaz böyle şey. Etkin olmak için voleybolu bilen kişilerin taraftarı yönlendirmesi daha iyi olur.
6Saray ise Dresilo'yu aradı. Libero oynanan Funda'yı beğendim.Kağıt üzerinde iyi bir takım olmuş gibi görünüyorlar ama ne Eczacıyı ne de bizi hatta VGSTT yi bile zorlayamazlar.
2 günlüğüne işler için İzmir'e döndüm şimdi İstanbul'a Fenerbahçe Acıbadem Volley Bergamo maçı ve hafta sonu oynanacak maçlar için İstanbul'a gideceğim. Bakalım Z Roberto takımın başında ve yabancı kısıtlaması yokken nasıl bir kadro ve oyun oynayacağız.

1 yorum:

Güray Gürsoy dedi ki...

Çok teşekkürler Sevgili Murat çok güzel anlatmışsın.
* Önemli değil bu sezon Erkek takımı daha kendini ispat etmedi.Doğrusu koşulsuz destek ama artık o geride kaldı yeni taraftar profilinde.O yüzden önce onlar desteği hakettiklerini gösterecekler :))
* Süper kupa bence de sezon sonunda oynanmalı.
* İpek başka takıma kiralık gidip Ergül gibi tecrübe kazanmalı.5.orta oyuncu konumunda.
* 15 kişilik kadro fazla.Bir yandan bazı yerlerde hala eksiklik var.
Libero ve dediğin gibi Yağmur örneği gibi.Bence Çiğdem kaptanı sadece orta değil 4 numara smaçör alternatifi olarakta kullanabiliriz.
* Bizim taraftarın salon sporlarında daha öğreneceği çok şey var.Kendi kendini tatminden vazgeçmeli ama ne zaman ?
* gs mp Djerisilo ile daha iyi olabilir.Bence vgstt'yi daha önce yaptıkları gibi gene eleyebilirler eşleşirlerse.