7 Ağustos 2011 Pazar

2011 FIVB WORLD GRAND PRİX :G.Kore - Brezilya : 0-3



Kore - Brezilya  : 0-3 (17-20,25-25,22-25)




Brezilya zaten ağır favoriydi ve fazla zorlanmadan kazandı.G.Kore antrenörü zaten dün hazır değiliz demiş.Bu kadro ile ne kadar hazır olabilirler O da ayrı tartışılır zaten.
Brezilya fırtına gibi girdi maça,G.Kore daha maça ısınamadan 8-1'e geldi maç.Sonrasında farkı 3 sayıya indirdiler ama aradaki kalite farkı ile seti kazandı Brezilya.
2.ve 3.setler biraz çekişme içinde geçtiyse de Brezilya şans tanımadı.Ze Roberto'nun çok fazla oyuncu değiştirmesi de son setteki çekişmenin bir nedeniydi.
Ze Roberto demişken,geçen sezon F4 bittikten sonra hariç bu kadar oyuncu kullanmadı bizde.
Tabii burada elindeki oyuncu kalitesi farklı ama bizdeki oyunculara güvenmediği de açıktı.
F4 hüsranından sonra aklı başına geldi ve dönüp bakmadığı isimlere şans verdi.
İkinci nokta ,hakem kararlarına aşırı itiraz ediyor.Oyuncuları da aynı şekilde.Nitekim hakemden sarı kart gördü.Haklı olsa bile aradaki güç farkı var,1 sayı için bu kadar antipatik olmaya değer mi ? Ne yalan söyleyeyim futbolda da öyledir,sevmem Brezilya takımlarını.Bu tavırlarla iyice antipatik oluyorlar gözümde.Kibirden başka bir şey değil bu ?
 Teknik olarak ise ; Brezilya da fark yaratan oyuncu pasör çaprazı Sheilla Castro.Ne zaman oyun sıkışsa sahneye çıkıp takımını rahatlatıyor.14 sayı ile yine takımının en skorer ismi oldu.
Mari hücumda iyiydi ama manşette aksayınca yerine giren Fernanda Garay daha faydalı oldu.
Sheilla'dan sonra Brezilya'nın en güçlü yanı ortaları.Fizik üstünlükleri (uzun boyları ile) ile avantaj sağlıyorlar kendilerine.Fabiana 1.93m.,Thaisa 1.96m.
 Yeni transferimiz (henüz resmi açıklama yok) Fabiana gene iyi oynadı.Karşısındaki oyuncuların yetersizliği sorun değil zira her maçta aynı performansı veriyor.Bu maçta da 8 hücum,3 blok toplam 11 sayı ile diğer maçlardaki benzer katkısını verdi.Yani belli bir çizgisi,istikrarı var.
Çok faydalı bir transfer olduğunu düşünüyorum.2+1 olayı büyük sorun ama ben devamlı oynaması taraftarıyım.
Thaisa da 11 sayı ile tespitimi haklı çıkaran performans verdi.
4 numaralarında sorun var Brezilya'nın.Jaqueline Carvalho yok gerçi ama Mari,Garay ve Paula da istikrar sorunu var.Paula mesela ilk 2 maç iyiydi sürpriz bir şekilde - öyle diyorum zira tanıyorum ve biliyorum  istikrarını - ama bugün çok kötüydü,2 sayıda kaldı.
Mari'de de olduğu gibi manşet sorunu var Paula'da da.
Pasörleri Dani Lins 3 maçta da eskiye oranla iyiydi.
Brezilya bu haftaki 3 maçlık seride fazla zorlanmadı.Haftaya Kazakistan'a gidecekler.Kazakistan,İtalya ve Tayland rakipleri.İtalya maçını merak ediyorum sadece.

  G.Kore'ye gelince ; 
Daha önce dediğim gibi sadece bizim Kim Yeon Koung'a endeksli bir takım.
Takımın her şeyi.Gerçekten de çok klas bir oyuncu.Böyle bir oyuncuyu transfer ettiğimiz için çok şanslıyız.1.92m.boyu ile manşet alabiliyor.Bugün dün'e oranla daha fazla manşet aldı.2 tane  sanırım direk manşet hatası oldu ama genelde iyiydi manşeti.Servisi çok iyi.Smaç servis atıyor ama nokta ,taktik servis.Hücumda çok akıllı.Boş noktalara çok akıllı plaseleri var.Şu resimde görüldüğü gibi 3'lü blok üzerinden bile vurup,sayı alabiliyor.Bu maçta doğal olarak üzerine oynadı Brezilya.Önlem almaya çalıştılar 2'li,3'lü bloklarla,servisi üstüne yıktılar manşette zorlansın,hücumda etkili olamasın diye.Ama ona rağmen 19 hücum ,1 servis sayısı ile 20 sayı ile en skorer isim oldu.Sadece bloklarda zayıf buldum.3 maç ortalaması (28-16-20) 22 sayı.
 Daha önce dediğim gibi Gamova'yı geçen yıl özleyen,arayan Fenerbahçe Acıbadem taraftarı hiç üzülmesin bu sezon bol bol Gamova esintisi görecek Kim ile.
 Tabii takıma intibakı,uyumu bir an önce olmalı.İlk kez Avrupa'ya açılıyor ve farklı bir sistem,mevkii de oynayacak büyük ihtimalle.Umarım pasörümüz Naz Aydemir bizim gibi sabah erken kalkıp maçları izlemiştir. Gene mi eleştiriyorsun denilecek gene ama herhangi bir kastım yok.Naz'ın Kim ve Fabiana'nın hafaya da Tom'un maçlarını dikkatle izlemesi gerekiyor bana göre.Ben olsam öyle yapardım.Çünkü bir an önce bu oyuncularla uyum sağlaması gerekiyor pasörümüzün.Tekniklerini,nereden nereye vuruyorlar sıklıkla,özelliklerini v.s.tanıması gerekiyor.Zaten biliniyordur ama daha dikkatli bir göz lazım.Ben de daha önce izledim bu oyuncuları ama şimdi daha bir alıcı gözle izliyorum takımımıza geldikleri için.


G.Kore takımının daha çok çalışması lazım.Kim'den başka göze batan oyuncu yok gibi.
4 numara solak pasör çaprazı Hwang 8 sayı ile oynadı ama çok hata yapıyor.Çok genç olduğunu sanıyordum,baktım 1986 doğumlu.1.77 boyunda,kısa ama iyi sıçrıyor fakat kafasız.
Ortaları zayıf.Bir tanesi 15 numara Kim Sae biraz daha iyi.8 sayı ile oynadı.
4 numara smaçör 12 numara Han 1.86 ile Kim'den sonra en uzun oyuncu ama çok zayıf.
Bugün çok kötüydü,7 numara Yoon ile değişti zaten.Yoon 1.74 gibi kısa bir boy ile faydalı olmaya çalıştı ama kapasitesi sınırlı.
En önemlisi pasörleri çok kötü.Genç olduğunu sanıyordum ama 31 yaşındaymış.20 numara Sook Ja Lee.Üstelik takım kaptanı ama iyi bir pasör değil.Çok alçak atıyor pasları.Ona rağmen Kim'in bu perfromansı oldukça iyi.

G.Kore haftaya Polonya'ya gidiyor.Polonya,Arjantin,Küba ile oynayacaklar.

Özetle ; Fenerbahçe Acıbadem çok iyi 2 oyuncu transfer etmiş durumda.Önemli olan burada onlardan verim almaktır.

  İzlenimlerim bunlar.Umarım biraz faydalı olmuştur.

Hiç yorum yok: