6 Şubat 2011 Pazar

ABVL 12.Hafta : Fenerbahçe Acıbadem - G.Saray MP : 3-0

Derbide Sarı Melekler güldü..

FENERBAHÇE ACIBADEM: 3 - GALATASARAY MEDİCAL PARK: 0

Salon: Burhan Felek

Hakemler: Nurperi Özbar xx, Gökan Dağ xx

Fenerbahçe Acıbadem: Osmokrovıc xx, Eda xxx, Naz xxx, Skolova xx, Ergül xx, Skowronska xxx, Songül (L) xx, Nihan xx, Yağmur xx

Galatasaray Medical Park: Seda xx, Erika
xx, Özlem xx, Djerılıso xxx, Ocasio xxx, Gökçen xx, Funda (L) xx, Merve x, Deniz x, Gamze x, Arzu x 

Setler: 26-24, 25-22, 25-21 


Süre:
84 Dk. (30-27-27) 



(NOT:Yıldızlar Tayyar Sümen'in kendi düşüncesine göredir.Bana göre çok hatalar var.)

Aroma Bayanlar Voleybol 1. Ligi’nin derbi maçında Fenerbahçe Acıbadem, Galatasaray Medikal Park’ı 3- 0 mağlup etti. Bu galibiyet ile Fenerbahçe 12 maçta 11. galibiyetini almış oldu. Puanını da 33’çıkartan Sarı Kanaryalar, lider Eczacıbaşı Vitra’nın ardından ikinci sırada yerini korudu.

Galatasaray ise iyi oynamasına rağmen maçı kaybetti. 12 maçta 6 galibiyeti ve 6 da mağlubiyeti bulunan sarı kırmızılılar, 18 puanla 6. sırada yerinde kaldı.

Maçın en skorer oyuncusu 15 sayı ile Fenerbahçe’den Skowronska oldu. Onu 14 sayı ile Galatasaray’dan Ocasıo, 12 sayı ile de yine Galatasaray’dan Djerısılova takip etti.

Hakem hataları ise bu maçta doruk noktaya çıktı. Hiçbir maçta bu kadar başhakem ve çizgi hakem hatası olmamıştı. Başhakemin devamlı Galatasaray Kaptanı Özlem Özçelik’e davranışları şaşırtıcıydı. Geçen hafta Federasyon Başkanı Erol Ünal Karabıyık’ın basın mensupları ile yaptığı toplantıda hakem hataları dile getirilmişti. Başkan Karabıyık hakemleri savunmuştu. Hakemlerin bu maçtaki hatalı yönetimleri ise doruğa çıktı.

Yedi bin beşyüz kişilik salonun dörtte üçünü dolduran Fenerbahçeli seyirci karşısında oynanan karşılaşmada büyük çekişme ve heyecan vardı.
Fenerbahçe seyircisi maç sonuna kadar takımına büyük destek verdi. Maçın başhakemi Nurperi Özbar’ın Galatasaray aleyhine verdiği kararlar büyük tepki gördü. Fenerbahçe Acıbadem’in hakem desteğine hiç de ihtiyacı yoktu. Çok kötü bir yönetim maçın ara, ara tadını da zevkini de kaçırdı.

Maçın her üç seti de karşılıklı alınan sayılarla geçti. Teknik molaları 8-5 ve 16-15 önde geçen Fenerbahçe seti zor da olsa 26-24 aldı.
İkinci sette birinci setin aynen bir kopyasıydı.
İlk teknik molayı Galatasaray 8-3 gibi farklı skorla önde tamamladı. İkinci teknik molaya ise 16-15 Fenerbahçe önde girdi. Seti de 25-22 alıp skoru 2- 0 yaptı.
Birinci sette olduğu gibi bu sette de hakem hataları oldu. Yapılan hatalar sarı lacivertlilerin lehineydi.

İkinci sette olduğu gibi üçüncü setin de teknik molasını 8-3 önde geçen Cim Bom, üçüncü sete çok iyi başladı ama sonunu getiremedi. İkinci teknik molada Fenerbahçe’nin üstünlüğü vardı. (16-15) Galatasaray oyunu bırakmadı. Birer sayılık farklar devam etti. Başhakemin Galatasaray aleyhine 2 kararı, Fenerbahçe’yi bir anda 4 sayı fark atmasına neden oldu. Seti de 25- 21 alan Fenerbahçe sahadan da 3- 0 galip ayrıldı.

Son günlerde Galatasaray’da gündeme gelen teknik heyetle ilgili söylentiler, maçın 2 ve 3. setlerinde ilk teknik molaları 8-3 önde geçmesine rağmen, maçın devamını getirememeleri söylentileri haklı çıkarttı. 

FOTO ve HABER: TAYYAR SÜMEN - ajansspor.com

*************************************************************
TEŞEKKÜRLER NATİ !!!!

* Başta Ze Roberto olmak üzere yetkililer ve hepimiz yatıp kalkıp Nati'ye dua etmeliyiz.
Bugün müthiş bir performans (hücum hariç) sergilemeseydi son derece kötü bir takım olan gs mp'den acı bir yenilgi almış olacaktık.
* Her zaman söyledim burada bu takımın en önemli en stratejik oyuncusu Nati'dir.Onu pamuklara sarıp sarmalamalıyız diye.Evet geçen yıl Gamova verken de o takımın en önemli oyuncusuydu bu sezon da bu takımın en önemli oyuncusudur.
 Bugün hücum hariç - çünkü 21/5.% 24 ile oynamış) manşette -11/-.% 82(64) - , savunmadadaki olağanüstü performansı ve etkili servisleri ile en iyi oyuncumuz oldu.
* Oyun çok kötü,sonuç çok iyi.Evet maçın özeti budur.
  109/32.% 29 ile hücum etmişiz,56/9.% 57(41) ile manşet almışız.Rakamlar gösteriyor zaten.
Hiç bir şekilde rakibe üstünlük kuramadık.Setler başa baş gitti.Ancak her şeye rağmen maçı kazanacağımızdan hiç şüphem yoktu.Zira gerçekten gs mp çok kötü bir takım.
2.ve 3.sette 8-3 ile teknik molaya önde girmelerine ,3.sette 4-11 öne geçmelerine rağmen üstünlüklerini koruyamamaları zaten nasıl bir takım olduklarını gösteriyor.Bugün gs mp yerine Ecz.veya vgstt olsaydı kaybetmiştik.
* gs mp çok kötü bir takım dedik.Gökhan Edman da hem böyle bir takım kurduğu için hem de bu maça böyle bir kadro ile çıktığı için baş suçludur onlar adına.Bizim adımıza da teşekkür etmek lazım.
 Bir kere Erika diye 8.sınıf bir Brezilyalı smaçörü çok mu aramışlar bilemiyorum.Edman halbuki onun yerine yabancı olarak Vesna Citakoviç (Orta)'i oynatsa,Erika'nın yerine de 4 numara Deniz'i falan oynatsa bize daha fazla sorun yaratırlardı.Artı Arzu Göllü gibi bir tecrübeli pasör varken Seda'yı oynatmasını da anlamış değilim.Seda sadece etkili servis attı ,pasları çok kötüydü.
Ahı gitmiş vahı kalmış Özlem Özçelik ve paraşütsüz düşüşteki Djerisilo ayrı bir hikaye.
Medical Park'ın bu takım için harcadığı paralara yazık.Bizde verdik mecburen diş tedavisi için kahretsin ama mecbur kaldık :))
* İşte böyle bir takıma karşı çok kötü oynadık.Sadece etkili servis attığımız bölümlerde sayı aldık.
Manşetimiz kötü,hücumda bitiricilik sorunumuz var,bloklarda bizden iyiydiler.(14-13)
*1.sette 21-16'dan yakalandık 21-20 oldu hala Ze Roberto mola almadı.Neyseki sonunda Ergül blokları ile seti  getirdi.Hangi Ergül ? Aylin Hanım'ın yeni günah keçisi Ergül.
*gs 2.sette mesela o kadar servis kaçırmasa bile alabilirdi seti.5 servis kaçırdılar.
* En kötü oyuncumuz ne yazık ki Liuba'ydı.Ze Roberto onu yorgunda olsa ,formsuz da olsa devamlı oynatarak bugünkü belki de kariyerinin en kötü performansını göstermesini sağladı.
 Ne yazık ki sezon başından beri  kötü.Dünya Şampiyonasının yorgunluğu dedik,biraz dinlenmesi lazım dedik ama bu kadar da olmaz.Gerçi son senelerde düşüşteydi.Dünya Şampiyonasında tüm gücüyle oynadı ve Şampiyon oldular.Bize bitik geldi gibi.
 İnanamıyorum bu kariyerdeki bir oyuncunun lise kız takımındaki genç bir oyuncu gibi acemi hatalar yapmasına.6 direk manşet hatası var ki olacak şey değil.28/6.% 43(32).Manşette madendi adeta.
Peki hücumu ? 33/6.% 18.4 aut,2 blokta kalma.Faica resmen.-10 ile rekor kırmış.
* Ze Roberto sanırım libero tercihinde önceliği Songül'e verdi artık.Üst üste 4 maçtır Songül oynuyor.
Bugün kötü oynayan takıma ayak uydursa da gene de 12/2.%75(50) ile nispeten iyi manşet almış.
* Pasör konusuna girmek istemiyorum.Yazınca düşman oluyoruz ama sanırım herkes görüyordur artık.
En büyük destekçisi Aylin Hanım'ın dilinde tüy bitti kenardan.
 Voleybol sitesinde bir arkadaş şu yorumu yapmış ;
''Pasör Naz ise işi biraz daha ciddiye almalı.Unutmadan söyliyim,birde maç anında şu Aylin ablaya da biraz kulak verin.Anladığım kadarıyla o sizi daha iyi yönlendirecek,rakip takım servis atarken ön demi,geridemi duracağınızı,pas atarken 2 numarayamı,4 numarayamı yoksa ortaya mı atacağınız hakkındaki uyarıları hiçde yabana atılacak cinsten değil...Boş verin Ze Roberto'yu,Aylin ablayı dinleyin''
 :)) Çok güzel.Güldürdü beni sağolsun.
 * Sonuç olarak ;tekrar söylüyorum bu kadro ile ligte Şampiyonluk çok zor.Avrupa da ise Fofao ve Fürst ile şansımız çok çok daha fazladır.
* NOT :
Yeni nişanlanan Eda'yı tebrik ediyorum.Allah tamamına erdirsin.

4 yorum:

Hayatımın Anlamı dedi ki...

Sevgili Gürol,
Tek cümlelik özet yetiyor; Kötü oyun iyi sonuç.
Geçen seneki takımı ve oyunu arıyorum. Gamova gittikten sonra alınan oyuncularla "daha" bir takım olacağımızı, savunma konusunda iyi hücumda ise çok yönlü bir takım olacağımızı düşünmüştüm(bir çok kişi gibi) Ama bugün ben geçen sene Fenerbahçe Acıbadem'i izlerken aldığım keyfi almıyorum.
Ze Roberto bana farklı bir coach olduğunu hissettiremedi. Aynı oyuncularda sürekli ısrar etmesi arayış içinde olmaması şaşırttı. Liuba çok kötüydü dün ama uzun zamandan beri hücumda herkes aksıyor. Ve bir çözüm arayışı hissedemiyorum.
Nati bu takımın "en iyi" oyuncusu en profesyoneli. Ve vazgeçilmezi...
Naz'a gelince. Onu ben bile savunamam. Bir takım bu kadar düşük yüzdeli hücum ediyorsa ana sorun pasöründedir. Pasörün sorunu neden, nereden kaynaklanıyor onu bilmek gerekir. (Ama yine de potansiyelinin bu olmadığını biliyor ve gerçek potansiyelini gösteremediğini her yerde herkese karşı savunurum...)
Ben izlerken keyif aldığım Fenerbahçe Acıbademi istiyorum. O takımın maçlarını izlemek için İstanbula gideyim. Bu takımı izlemekten keyif almıyorum.
Sevgi ve dostlukla...

Efsane Mrsiç dedi ki...

Sevgili Murat Hoşgeldin.
Bir süredir yoktun.Özelettin kendini :))

Kesinlikle katılıyorum geçen yılki takım ve hava yok.Bu çok net belli oluyor ama hiç katılmadığım bahaneler uyduruluyor.Şimdide Aylin Hanım maç sırasında acaba yükleme mi yapılıyor diye bir şey söyledi hemen bahane bulundu : YÜKLEME YAPILDIĞI İÇİN.
Sezon başından beri böyle oynuyor takım ligte.Sezon başından beri mi yükleme yapılıyor ?
Evet 3 yabancı kuralı sorun yaratıyor ama Ze Roberto hiç bir esneklik yapmıyor ki.
Bana göre tek sorun pasörde.
Bunu yazınca düşman oluyoruz ama yazmaktan bıkmayacağım.
Neyseki herkeste görmeye başladı.
Hala zibidinin biri ''Şehir efsanesi'',''Delinin biri kuyuya bir taş attı herkes papağan gibi onu tekrarlıyor'' diyerek affedersin hala b.k atıyor.
Murat potansiyeli olabilir ama asıl sorunu bir iyi bir kötü inişli,çıkışlı grafik çizmesi.
Hala oyun istikrarı yok.Bu seviyedeki bir pasörle biraz iyi kadrosu olan takımlara - gs asla böyle bir takım değildi - karşı maçlar ortadadır.
Sen Avrupa maçlarına git en en iyisi o zaman sıkıntı çekmezsin :))
Selamlar - Sevgiler.

Hayatımın Anlamı dedi ki...

Sevgili Gürol,
Blogunu takip etmeyi hiç bırakmadım. Ama senin de belirttiğin gibi blogda yazı yazmak zaman ve emek gerektiriyor. Ben de vazgeçtim. Zaten takip edenim de yok gibiydi.
Biz bu takımdan çok şey mi beekliyoruz diye düşünüyorum bazen. Ama geçen sene birçok maçtan keyif alıyordum. Bu sene Avrupa maçlarında bir tek İstanbuldaki Dinamo Moskova maçı keyif verdi. Zok Split bizim Dicle Üniversitesi gibi bir rakipti. Bergamo ise İstanbuldaki maça 2. kadrosu ile çıktığı için zar zor kazandığımız ve keyif vermeyen bir meeaç oldu. İtalyadaki Bergamo maçı bile bizim çok iyi oynadığımız voleybol kalitesi olan bir maç olmadı bana göre.
Naz. Naz. Naz.
Vallahi ne düşüneceğimi ben de şaşırdım. Geçen gün yazdığın yazıdaki tespit bence çok önemli. Naz maçlar ve antremanlar haricinde voleybolla ilgilenmiyorum benzeri bir şey demiş ki bu hiç doğru bir düşünce değil. Bir kişi yaptığı işi her an daha iyisi nasıl olur diye düşünmezse gelişemez. Ben yaşadığım her olaya hem hukukçu hem siyasetçi gözü ile bakmaya çalışıyorum. Yeter ya hep hukuk hep hukuk diye düşünmüyorum. Naz maçlar antremanlar haricinde bulduğu tüm voleybol maçlarını kaçırmadan izlemeli ve eksikliklerini veya kimin neyi nasıl yaptığını gözlemlemeli ki ilerleyebilmeli. Aktif sporculuktan sonra voleybolla ilgilenmeyi düşünmeyen birisi olduğundan voleybol haricindeki yaşamına daha çok önem veriyorsa bilmeli ki aktif spor hayatı da uzun sürmez. Bu bile sporcuların yetişmesinde mentörün önemini gösteriyor. Mentörleri bile yok bunlar ne kadar profesyonel olabilirletr ki... Bir konuşmada annesine de kendisine de avukatın var mı diye sordum olmadığını öğrendim. Çok büyük sözleşmelere ev kiralar gibi kontrat imzalarlarsa ne olur ki...Yabancı Sporcular işte bu yüzden profesyoneller. Menajerleri, hukukçuları mentörleri herşeyleri var.
Neyse bunlar farklı yorumlanır. Biz takıma bakalım ve umarım keyif alacağımız maçlar olur diyelim. Bu arada "yüklemeler" de biter. ne dersin ?
Sevgiyle Dostlukla...

Efsane Mrsiç dedi ki...

Sevgili Murat çok teşekkür ediyorum takibin için.Çok haklısın emek var zaman istiyor.Zaten bende belirttiğim gibi sezon sonunda -umarım Şampiyonluklarla olur - bırakacağım hepsini.(Şimdi bırakacaktım aslında ama sezon ortasında yarım bırakmak istemedim.) Kazandığım hiç bir şey yok aksine zaman kaybediyorum ve can sıkıntısı da cabası.
Blog sayısı çok çok arttı.O yüzden takip zorlaştı,üzülme hiç boş ver.

Gerçekten şu ana kadar keyif aldığımız bir maç çok az iledik.
Sezon başı Süper Kupa Vgstt maçı ve içerideki D.Moskova maçını da sayabiliriz 2 maçtan keyif aldık.
Ligte zayıf takımlarla zaten hiç bir şey anlamıyoruz,Ecz.ve Vgstt maçları ise bırak keyif almayı gerildiğimiz ,stress yaşadığımız maçlar oldu.
Sıkıntı gözüküyor ama yetkili ve sorumlu kişiler herhalde çözüm bulacaktır ne diyelim.

Naz konusunda biliyorum sen çok iyi bir hayranısın ve bizzat kendisi ve annesi ile tanıştın.Sen bile o tespitime hak veriyorsan çok mutlu oldum.Aynen bende o şekilde düşündüğüm için yadırgadığımı belirten bir tespit yapmıştım ama senin gibi objektif ve rasyonel bakamayanlar tarafından fişleme yaptığımız bile söylendi.
Ben O yaşta ve seviye,imkanda olsam gece gündüz,erkek ,bayan maçalrı demeden voleybol seyrederim.
Ben bu yaşta bile Eurosport 2'den ve Laola TV'den maç izlemeye,voleybol videoları izlemeye çalışıyorum.
Neyse beni anlayan hem de hayranı olan biri çıktı ya bu bana yeter.
Gerçekci yaklaşımın için teşekkürler ve tebrikler.

''Yabancı Sporcular işte bu yüzden profesyoneller. Menajerleri, hukukçuları mentörleri herşeyleri var''
Süper bir konu bu.
Ama hala bu devirde hangi mesafedeyiz çok acı.

Son dileklerine katılıyorum.
Zaten Avrupa'dan hiç bir çekincem yok.Kritik bir sakatlık olmazsa tabii.Umarım olmaz.

Selam ve Sevgiler.