23 Ocak 2010 Cumartesi

Fenerbahçe Eczacı karşısında da seriyi bozmadı: 3-0 (Maçın Yorumları)



Mirka'nın sakatlandığını duyana kadar heyecanla beklediğim bir maçtı. 3-0 kazanacğımıza emindim ama yine de iyi bir hazırlık olacağını düşünmüştüm. Ancak Mirka olmayınca Eczacı'nın aslında ligin sıradan takımlarından biri olduğu ortaya çıktı.

O yüzden maç hakkında uzun uzun bir şeyler yazmaya gerek yok.

İstatistiklere baktığımızda gözümüze birkaç şey çarpıyor:

1. Çok iyi servis atmışız. Rakibin 12 servis karşılama hatası var.
2. Gamova oyun içinde hiçbir zaman çok öne çıkmadı ama yine de 20 sayısı var. %59 hücum yüzdesiyle oynamış. Hiç hata yapmamış, blok da yememiş. Diyecek hiçbir şey bulamıyorum. Helal olsun.
3. Seda da Nati de 10'ar sayı yapmışlar. 3 setlik ve çaprazın 20 sayı ürettiği bir maç için çok iyi rakamlar! Seda için ayrıca sevindim. Bugüne kadar hücum yüzdeleri hep düşüktü. Bu maçta ise çok güçlüydü. Vuruşları da akıllıydı. Zaten %50 hücum başarısıyla oynamış. Blokları da gayet iyi: 3... Savunmada da iyi toplar çıkardı. Komple bir oyuncu olmaya doğru gidiyor.
4. Nati'nin maç içindeki katkısı istatistiklerle görünemeyecek düzeydeydi. Özellikle savunmada harikaydı.
5. Nihan yine çok iyiydi. Türkiye'nin en iyi liberosu denilen Eczacı'dan Gülden'le karşılaştırmak için de bu maç iyi bir fırsattı. Nihan'ın savunması zaten Gülden'den kat kat daha iyi. Manşette de çok iyiydi. %46 mükemmel manşet harika...
6. Eda biraz tutuktu. Sakatlıktan yeni çıktı belki ondandır. %31 oranla hücum etmiş, 6 da sayısı var. Dirickx'le Naz'la olduğu kadar iyi anlaşamıyor sanki...
7. Brandt bu maçta belki İpek, Naz ve Blom'u da değerlendirebilirdi. Ama bir bildiği vardır diyelim. Ligde ikinci sırada yer alan bir takımı 3-0 yenmek psikolojik açıdan çok önemli. Maçı riske etmek istememiş olabilir.
8. Eczacı ise çok kötü. Mirka olmadan sıradan bir takım oldukları ortaya çıktı. Ben olsam, şu maçta oynayan hiçbir oyuncuyla sözleşme yenilemem. Antrenörü de kovalarım. Kim bilir, belki de seneye Vakıfbank'a katılırlar: VBGSTT'ye bir de EB eklenir!!!!
9. Çok iyi savunma yapmışız. İstatistik kağıdında "attack on dig" kısmı yani rakip hücumunu karşıladıktan sonra yaptığımız 44 hücumda hiç hata yapmamışız, sadece bir kez blok yemişiz ve %50 başarı oranı yakalamışız. Eczacı'da bu oran 34 atakta %26! Yani biz smaçları o kadar iyi karşılaşımız ki Eczacı'nın iki katı oranda sayı yapmışız. Tabii bizim rakip ataklarını karşılama oranımız da yüksek. Rakibin hücumda başarı ortalaması %34, bizim %51!
10. Pasörümüz de çok başarılı. "1st attack after positive reception" yani servisin olumlu karşılandığı ve pasör tarafından hücumun kurulduğu ataklarda %60 başarı oranımız var. Bu son derece yüksek bir oran ve pasörün kalitesini gösteren bir rakam. Eczacı'da bu oran %38!

Maçla ilgili değerlendirmeler bu kadar, ancak bizim takımla ilgili birkaç şey eklemek istiyorum.

Öncelikle Dirickx konusunda. Her ne kadar Aylin Abla ve genel olarak taraftarlarımız eleştirse de ben bugün çok iyi buldum kendisini. Bir kere Dirickx'e haksızlık ediliyor. Naz'ı seviyoruz, Milli Takımın da geleceği, ama bu Dirickx'in de kötü bir pasör olduğu anlamına gelmemeli. Bir kere takımı kesinlikle hızlı oynatabiliyor. Naz'dan bu konuda daha iyi. Osmokrovic'le çok iyi anlaşıyor. Çiğdem'i de Naz'dan daha iyi kullanıyor. Naz Eda'yla çok iyi anlaşır, ancak Dirickx'in de Naz'dan aşağı kalır yanı yok.

Tek sıkıntı Gamova'yla anlaşamaması gibi gözüküyor. Ancak ben bu konuda sorunun Dirickx'te değil, Gamova'da olduğunu düşünmeye başladım. Kenarda Brandt gibi kurt bir hoca var, Dirickx de tecrübesiz bir pasör değil. En kötü sahada tecrübeli Nati ve Çiğdem var. Kimse görmüyor mu Gamova'ya yüksek top atılması gerektiğini? Demek ki Brandt, Gamova'nın çağdaş hızlı voleybola ayak uydurması için uğraşıyor. Tabii Gamova uzun boyu ve hantal yapısı nedeniyle zorlanıyor. Her maç en az 5 tane mecburi plasesi var Gamova'nın. Anladığım kadarıyla, bu plaseler pasörlerin beceriksizliğinden değil de Gamova'nın hızlı hücumlara alışkın olmamasından kaynaklanıyor.

Dirickx'i eleştiren renktaşlar maçları bundan sonra bir de bu gözle izlesin. Gamova gibi uzun boylu bir oyuncu bir de hızlı voleybol oynayabilirse gerçekten de durdurulması imkansız biri olur. Çünkü Dinamo maçında gördük. Godina ve Goncharova gibi uzun boylu oyuncuların yüksek blokları Gamova'nın etkisini azaltabiliyor. Bir de hızlı oynasa kimse karşısında blok kuramaz bence.

Bir mesele de Dirickx'in anlam veremediğimiz pas tercihleri. Ama ben bu konuda da fazla eleştiri yapıldığını düşünüyorum. Bir kere o yanlış tercihlerden dolayı verdiğimiz hiçbir maç yok. Üstelik bu tercihler bence kenar yönetimin istedikleri doğrultuda yönlendiriliyor. Yani Brandt takımın hücum seçeneklerini artırmaya çalışıyor. Şu kolaylık olur at pası havaya, Gamova vursun. Bunu bir maçta en fazla 40 kez yaparsın. Ama maçı almak için en az 80-90 hücum yapman gerekir. Ama Nati'yle, Eda'yla, Seda'yla oynayacağın oyunların kalite ve çeşidini artırırsan, o zaman hem rakplerin nereye blok kuracağını şaşırır hem de skor seçeneklerin artar.

Şunu görüyoruz, takım sıkıştı mı, acil sayıya ihtiyacı oldu mu hemen topu asıyor havaya Gamova arkadan olsun, 2'den olsun 4'ten olsun çiviliyor topu. Bunu Dinamo maçının sonlarında da gördük. Ama işler iyi gitti mi, farklı önde olduk mu, diğer skor seçeneklerimizi geliştirmek için Gamova'yı biraz ikinci plana atıyoruz. Bence iyi de yapıyoruz.

Ben bu anlamda Brandt'a güveniyorum. Ve takımı adım adım Dörtlü Final'deki zorlu rakipler için hazırladığını düşünüyorum.

Bir not da Eda için. 2 numaradan tek ayak hücumları çok iyi. Ama 3 numaradan bir türlü iyi hücumunu göremiyoruz. Bu maçta bu eksiğinin üzerine gittiler ama izlediğim kadarıyla 3 numaradan hiç sayı yapamadı. Bunu geliştirmesi lazım.

Bir not da Songül-Seda değişikliği için. Brandt, Seda arka alana geçti mi ya nihan'la ya da Songül'le değiştiriyor. Bence doğru yapmıyor. Ben Seda'nın manşet ve savunmada daha çok kullanılması ve bu yönünü geliştirmesi taraftarıyım. Üstelik Songül'ün Seda'dan çok çok iyi bir manşetçi olduğunu da sanmıyorum. Oyuna girdikten sonra karşıladığı ilk servisler genellikle hatalı oluyor zaten. Ancak Brandt'ın bu konuda da bir bildiği vardır diyorum. Ya Nihan'ın sakatlığı durumunda Songül'ün de hazır olmasını istiyordur, ya da Seda tam hazır olmadan çok hata yaparak moralinin bozulmasını istemiyordur.

Son bir not ise Eda ve Seda için. Nati'yi izlesinler ve öğrensinler. Voleybol nasıl oynanırmış görsünler. Voleybolu bu kadar akıllı oynayan başka bir oyuncu görmedim. Rakibin vurduğu her smacı nasıl karşılayabilir bir insan? Muhteşem yer tutuyor. Sanki rakibin beyninden geçenleri okuyor, topun nereye düşeceğini çok iyi seziyor. Vuruşları da çok klas ve akıl dolu. Bir tek servisleri ve blokları diğer özellikleri kadar iyi değil. Ama bu konularda bile, Türkiye Ligi'nde en iyi beş smaçör arasında rahatlıkla yerini bulur. Daha ne olsun...

Bir de merak ettiğim bir şey. Gamova 4 numaraya geçtiğinde niye hiç top alamıyor?

Naz için de küçük bir ekleme: Umarım yedek kalmayı sorun etmiyordur. Transferi için 1 milyon euroyu aşkın bir masraf yaptığı söyleniyor. Anlaşılan Brandt'ın da Mehmet Ali Aydınlar'ın da Naz'la ilgili uzun vadeli planları var. Yoksa bu kadar pahalı bir yatırım yapılmazdı. Umarım Naz da bunun farkındadır. Ama Dirickx'in servisleri de, hücumları da hatta blokları da Naz'dan daha iyi. Naz'ın bu konularda kendini geliştirmesi lazım. Bir de Dirickx hızlı oyunu sanki Naz'dan daha iyi beceriyor.

Son olarak Sayın Aydınlar'a bir kez daha teşekkür ediyorum. Şu keyfi bize yaşattığı için...

Özgür
 
*****************
Özgür'cüm ellerine sağlık harika yorumlamışsın.
Arşive geçmesi için bir kaç resim ve maçın künyesini ekledim izninle.
Bir kaç kelime ilave  edecek olursam ;
1-Şu Vampir müessese takımı ilaç fabrikasını böyle rezil,kepaze vaziyette gördüm ya gam yemem artık.
Binlerce kere Allah razı olsun M.Ali Bey.Tuttuğun Altın olsun.
2 Şampiyonluğumuzu çalmalarını hala unutamıyorum.O yüzden yüreğimin yağları eriyor..
2-Aziz Başkan bugün maçta çok keyifliydin gördük,dün ise heyecandan hop oturup hop kalktın,
3.golden sonra da yeter lan bu kadar heyecan dedin kalktın gittin içeri.
 Demek ki neymiş.Kaliteli oyuncularla kaliteli takım kurarsan böyle koltuğa kurulur zevkten dört köşe
olur oturursun .
3- 17 maçtır Avrupa ve Türkiye'de yenilmeden giden İlaç fabrikası rezil oldu.
Mirka yoktu bilmem ne.Varken de gördük canım.
Bugün maçı izlerken içimden dedim Mirka yokken ,Yeşilyurt ayarında bir takım lan bunlar.
 E hani 30 yıldır Türk Voleybolunu bunlar sürüklüyordu,alt yapıdan yıldızlar fışkırıyor,harikalar
yaratıyorlardı.Hani nerede o alt yapı yıldızları ?
 Biraz da Esra olmasa 10 sayıyı bile geçemeyecekler yahu.
Seriye bağladık bunları.5 oldu galiba üst üste  yendiğimiz bunları.
Aydın Örs'te Efes'i otomatiğe bağlamıştı ama Mahmut Uslu çıktı ortaya ve bitirdi her şeyi.
FB'nin genlerinde vardır ''Rahat huzur batar,İyi giden her şeyi bozarız,krizden besleniriz'' .
O yüzden M.Ali Bey aman Mahmut Uslu'yu falan yaklaştırma oralara Allah muhafaza yani.
4-Teknik olarak  Özgür çok güzel analiz etmiş.
En kuvvetli yönlerimiz servis ve bloklarımızı konuşturunca kimse duramıyor karşımızda.
Belki 5 ace'imiz var ama tam 12 manşet hatası yaptırmışız.
Zavallı Natali tam 8 hata ile tam bir maden olmuş.En iyi manşetçileri Esra da 4 hata.
 9 bloğumuz var.Seda ve Gamova 3'er.
En zayıf yönümüz manşetlerde iyi servis attıkları anlarda - Neriman,Borodokova - biraz zorlandık.
5 hatamız var manşette ve % 48 (mükemmel % 38)  gösteriyor zaten.
Manşete biraz daha dikkat.
Savunmamız mükemmeldi.Nati ve Nihan resital sundular.
5-Nati..
Ne söylemek lazım bilmiyorum.En baştan favori oyuncum dedim.
Allah nazardan saklasın .
Müthişti.Tribünden çıkardığı pasın devamında smaç ile sayı alması Grbiç'in youtube'da Olimpiyat
Oyunlarında bir videosu var böyle,aynen o pozisyonu hatırlattı.
http://www.myvideo.de/watch/3944083/Vladimir_Grbic
6-Seda'yı çok beğendim.Aferin Seda.
Songül ile değişmesini ben de gereksiz buluyorum.Songül'ün manşeti daha iyi değil ki.
7-Pasör Frauke gayet iyiydi.
Gene pas tercihlerinde yanlışlar oldu ama diğer pasörlerde yapıyor bunu.
Ancak daha önceki maçta 3 kez köşede üst üste Nati'ye atıp blokta kalmasına yol açan hatasından
dönmüştü,bir keresinde gene Nati'ye attı köşede bloktan geldi ve ısrar etmeden hemen arka ortaya
Gamova'ya attı ve top öldü.Sadece ortaya iyi pas atmıyor.Kalkmıyor top.
Gamova'ya 4'e de az atıyor doğru.Ya bir hoca taktiği ya da pasörlerin en güvendikleri smaçöre
pas atma olayı yüzünden diyeceğim.
Özgür demiş ,Eda 3'ten top öldüremiyor diye ,evet bende  ona dikkat ettim ama Frauke 3 numaraya
iyi top kaldırmıyor.Biraz da manşetten iyi pas gelmesi önemli ama gene de 3'e kaldırdığı toplar alçak
kalıyor.Ama servis,savunma,2.toptan hücumları çok iyi.
8-Bağlantılı olarak Aylin Abla lütfen yeter artık Frauke'yi eleştirmeyi.
Olmuyor.İyi tercihlerinde de hiç bir şey demeden hücumda sayı alan oyuncuya aferin demek
biraz Frauke'ye taktık gibi oluyor.Valla sırf bu yüzden FB TV yerine D SPOR'dan izliyorum maçı.
9-D SPOR ve FB TV demişken niye maç biter bitmez yayından çıkılır anlamam.
Hadi FB TV  yayını D SPOR'dan alıyor. D SPOR tabakhane'ye mok mu yetiştireceksiniz de hemen
maç sonu görüntüsü ve röportaj falan yapmadan hemen kesiyorsunuz.
Ayıp.
10-O şartlarda  oraya gidip destek veren taraftarlarımıza çok çok teşekkürler.
Çok iyiydiler.Ama İlaçcıların taraftarları (!) Tigers grubu (!) bambaşkaydı yahu.
8 kişiyle resital sundular. 
11-Hakem Ümit Sokullu bildiğimiz gibiydi.
Çok sevdiği müessese takımını bir türlü kurtaramadı.
 47 sayı alabildi Sevgili takımı.
12-Ha bir de  ben bu kadar  besili bir takım görmedim yahu.
Esra,Natali,Borodokova ne kadar besili öyle. 
 Aysun Özbek vardı ne oldu hani.
Ortalarda yok diyordum da maç sonu tokalaşmalarda en arkada sanki gördüm onu.
Bekliyoruz kurtarıcı Aysun hanımı. 
Gürol Hoca

***************
Sevgili Gürol ve Özgür yazdıklarınızı büyük bir keyifle okudum.
Ligde bize rakip olabilecek iki takımdan biri olduğu için Eczacıbaşı maçının bizim için ciddi bir "deneme- kendimizi test etme" maçımız olacağını, eksikliklerimizi görebileceğimizi düşünmüştüm ama bunun için VGSTT maçını beklememiz gerekecek galiba. -)
İstatistiklerin ışığında olayı değerlendirmekte Özgür'ün üzerine kimseyi tanımam. Gerçekten çok iyi. Ama istatistiklerin doğruluğu beni düşündürüyor. Örneğin bugün Gamova hücumda hiç hata yapmamış gözüküyor ama bir hücumda dışarı vurduğunu hatırlıyorum.
Pasörümüz Frauke konusunda biraz farklı düşünüyorum. (Tamam,sıkı bir NAZ hayranı olabilirim ama bu yazdıklarım duygusallıkla değil gözlemle ilgili.) Frauke pas dağıtımında doğru tercihlerde bulunmuyor. Ve kötü pas atıyor. Dinamo maçında Nati'nin blokta kaldığı pas en bariz örneği üstelik o esnada Gamova tercihinde bulunması gerekirken 3 kez arka arkaya Nati'ye verdi topu ve bu olay tie-break setinde 11-12 geride iken oldu. Daha sonra Gamova'ya oynadı ve 12-13 den sonra Gamova,( özelikle de Dinamonun pasörü ile Gioli'nin) sayesinde maçı aldık.
Eda ile Naz'ın uyumu çok daha iyi sonuçlar doğuruyor ve Eda daha verimli oluyor. Eda'nın bugün yaptığı savunmalar özellikle 3. sette çok hoşuma gitti. Eda’nın sakatlığı nedeniyle oynamadığı maçlarda görüldü ki Eda bu takımın önemli bir unsuru çünkü yerine oynayan İpek oyunun sadece blok bölümünde etkili. Bana göre İpek hantal yapısından kaynaklanan nedenler dolayısıyla hiç bir zaman Eda gibi hızlı hücum edemeyecek.
Naz, gerek Gamova ile gerek Nati ile daha uyumlu ve bunları daha doğru zamanlı kullanıyor bana göre.
Naz'ın servisleri de Frauke kadar etkili diye düşünüyorum. Bloklarda ise Naz'ın daha etkili olduğunu düşünüyorum. Frauke'nin Naz'dan daha iyi yaptığı tek şey ise 2. toplara solak olmanın da etkisi ile iyi smaç vurarak bitirmesi, topu öldürmesi. Naz genelde plase ile sayı almak istiyor ama Frauke smaç ile (Dinamo Moskova maçı 3. set 25. sayı örneği) sayı alıyor.
Nati. Nati. Nati. İlk transfer olduğunda yaşı kafamı kurcalamıştı. Bu yaşta emeklilik için mi geldi demiştim. Şimdi keşke birkaç yıl önce Fenerbahçe Acıbadem’e gelseydi de daha uzun yıllar izleme şansımız olsaydı diye düşünüyorum. Sözleşmesi 2 yıl diye biliyorum. Umarım uzun süre oyuncumuz olur da bir çok oyuncumuz ondan “ komple oyunculuk nasıl olur ” konusunda ders alırlar. Her topta her pozisyonda vardı. Savunmada hücumda inanılmazdı. Maç skor olarak o kadar rahat iken bile ciddiyetle her pozisyonun gereğini yaptı. (Geçtiğimiz yıllarda -yanılmıyorsam 2 sene önce-ki kadromuzda Nati gibi çok beğendiğim bir oyuncumuz vardı. BİA. Amerikalı idi. O da çok yönlü bir oyuncu idi.)
Seda’nın yaşadığı sakatlık sonrası kendini bulması sadece Fenerbahçe Acıbadem için değil Milli takımımız için de çok önemli. Seda geçen seneki şampiyonluğumuzda çok önemli bir rol oynamıştı. Bu sene oynadığı pozisyonda değişti. Manşeti zayıf olabilir ama bu eksiğini De Brandt sayesinde en aza indirecek diye düşünüyorum. Üstelik VGSTT deki Nikoliç’le kıyasladığımda manşetinin ondan iyi olduğunu bile iddia edebilirim.
Bu sene takımımızın savunmasının daha iyi olduğunu, servislerimizin daha etkili olduğunu herkes net olarak görüyor. Bu sene takımın skor yükü tek oyuncuya bağlı değil. Gamova’dan Nati’ye Seda’dan Eda’ya hatta Çiğdem’e kadar tüm oyuncularımız hücumda etkili oyun oynuyor.
Fenerbahçe Acıbademin bundan sonra yoğun bir maç trafiği olacak. Ligdeki rakiplerimiz ile aramızdaki puan ve kalite farkı nedeniyle bazı maçlarda yedek oyunculara daha çok şans verilmesi gerekebilir. Ancak bana göre ne kadar antreman yaparsa yapsın önemli olan oyuncunun maçta oynamasıdır. Ve voleybol bence tam bir takım oyunu. Takımın uyumunu bozmamak gerekir. Bazı maçlarda bugüne kadar fazla forma şansı bulamamış oyuncularımıza bu şans verilirken takım uyumunu bozmamaya da dikkat edilmelidir.
Bu takım gerçekten de hepimizin gurur duyacağı bir takım. Bunun için bu takımın kurulmasında katkısı olan herkese özellikle de Mehmet Ali Aydınlar'a ne kadar teşekkür etsek azdır. Taraftarın Fenerbahçe Acıbadem'i sahiplenmesi her maçında yanında olması sadece Fenerbahçe Acıbademin başarılı olması ile açıklanamaz. Taraftarlarca takıma beste yapılması sıradan bir olaydır ama bir takımın taraftarına beste yaptığı (FENERBAHÇE ACIBADEM -SARI MELEKLERİMİZ yapıncaya kadar) görülmemişti.İşte bu yüzden taratarından oyuncusuna, yöneticisinden sponsoruna kadar herkes üzerine düşeni yerine getirdiği için şimdi hepimiz mutluyuz ve başarının gururunu yaşıyoruz.
hayatimin anlami - Avukat Murat  Hüdaverdi  Sönmez 

Hiç yorum yok: