16 Aralık 2011 Cuma

Fenerbahçe Universal - Rabıta Bakü : 3-0 (Büyük Gözdağı) !!!



FENERBAHÇE UNİVERSAL: 3 - RABİTA BAKU: 0
SALON: Burhan Felek
HAKEMLER: Lagıerski (POL), Karampetros Georgios (YUN)
FENERBAHÇE UNİVERSAL: Naz 6, Sokolova 6, Fabiana 9, Seda 9, Y.K.Kim 20, Eda 9, Nihan (L), Merve (L), Yağmur, 
RABİTA BAKU: Osmokrovic 14, Krsmanovic 6, Starovic 4, Mammadova 3, Golubovic 1, Zhukova , Silvija (L), Spicer, Glass, Majstorovic,
SETLER: 25- 20, 29- 27, 25- 18
SÜRE:  83 Dk. ( 27- 32- 24 )

SAYI: 79- 65
RAKİP HATADAN SAYI: 20- 19
SERVİS:78- 66
SERVİSTEN SAYI: 7- 2
HATALI SERVİS: 8- 8
HÜCUM: 92- 103
HÜCUMDAN SAYI: 43- 38
BLOKTAN SAYI: 9- 6
MANŞET: 58- 69
HATALI MANŞET:5- 9

Tayyar Sümen-Ajansspor





* CEV'in Sitesi Fabiana'nın resminde hata veriyor.

*****************************
* Tebrikler Sarı Melekler,teknik heyet ve taraftar.
* Çok önemli galibiyet aldık hem de set vermeden.Böylelikle maç öncesi yazımızda dediğimiz gibi hem en güçlü rakibimize büyük gözdağı verdik,hem de set vermeden galip gelerek grup 1.liği için büyük avantaj sağladık.Bu şekilde ileriki turda 3.cü olan rakip ile karşılaşma şansı da yakaladık.Haftaya 1 set bile alsak  liderliğimiz garanti olacaktır.
* Maçı bize getiren 2 kelime ''servis ve blok'' idi.
Maç öncesi yazımızda değindiğimiz etkili servis silahımızı iyi konuşturduk.Böylelikle rakibin iyi manşet getiremeyerek,pasörün oyun kurmasında sorun yarattık.Buna bloklarımızı da çalıştırarak katınca galibiyet geldi.
* Bir diğer kritik ölçü ''manşetler''di.Manşet sorunu olan 2 takımdan biz  onlardan daha iyiydik.
Biz 58/2.% 78(50) ile oynadık.Enteresandır Ze Roberto neredeyse tüm manşeti Merve'nin üzerine yıkmıştı.Ona rağmen iyiydi Merve.41/1 hata.% 76(49).Sokolova 11/-.% 82(64), 
Yeon Kim 5/1.% 80(20).Elinde Sokolova ve Logan Tom gibi 2 Dünya çapında manşetçi smaçör var ama böyle bir maçta tüm manşeti Libero Merve'ye yıkmak büyük cesaret ve risk aslında.Şaşırmadım desem yalan olur.Tabii 2 libero kullanıyor,Nihan savunma,Merve sadece manşete odaklanabiliyor.Ze Roberto'nun kumarı tuttu diyebiliriz şu ana kadar ama maratonun sonunda gene de tecrübeli Sokolova ve eğer kalırsa :)) Logan Tom'dan yararlanmak lazım.
Merve'yi özellikle kutluyorum.Hele bir pozisyonda sanırım Kim'in yerde son anda el üstü koyarak karşıladığı zor topta manşet pas ile 6 numaradan Sokolova'ya blok aut yaptırarak sayı aldırması maçın hafızalarda kalacak güzel enstantelerinden biriydi.Kendisi de çok sevindi zaten.
* Rabıta'nın manşeti ise beklediğimiz gibi düşüktü.Diğer maçlarından yüksekti bile.
Ben maç öncesi Gajiç'in Mammadova'yı nerede oynatacağını merak ediyordum.
Pasör çaprazı oynatır diye tahmin ediyordum ama Glass'ı kesip 4 numara smaçörü oynattı.
Fazla manşet almasa da gene sıkıntı yarattı bu tercih.Mammadova 9/-.% 33(33) ile manşet almış.Manşet yükünü çeken Nati ve Libero Popoviç olmuş.Nati 38/3.% 58(32),Popoviç 17/3.% 76(65).Nati bizde de zaman zaman gördüğümüz üzere iyi değildi manşette.
Popoviç ise enteresan.Doğrudan can alıcı 3 kritik hata yapmasına rağmen yüzdesi çok iyi.
* Yukarıda servis ve blok'tan kısaca bahsetmiştim.
Bu 2 konu bizim takımın en güçlü silahları.Serviste 8 hatamıza rağmen 7 ace çok iyi.
Seda 3,Naz 2,Eda 2 ace.
Onlar da 8 hata ama 2 ace.
Bloklarda ise 9-6 üstünüz.Fabiana 3,Kim ve Eda 2 blok.
En önemlisi de her topa el değmemiz.Özellikle Fabiana'nın gelişi ile çok avantaj yakaladık.
Fabiana henüz 3.resmi maçı olmasına rağmen fark yaratıyor.
Her rakip hücumuna el değmemiz demek savunmada top çıkarmada avantaj sağlamak demek.
Ancak bugün savunmada biraz aksadık.Hoca da zaten  bu konuya dikkat çekti.
"Rakip güçlü olduğunda bu akşam olduğu gibi daha iyi oynuyoruz. Bugün gerçekten iyi servis attık. Birinci ve üçüncü setlerde bloğumuz çok iyiydi. Buna rağmen defansımızı geliştirmemiz gerekiyor zira görmek istemediğimiz sayıda basit hata yaptık. 2 hafta öncesine göre daha iyi durumdayız çünkü bu süre içerisinde takım olarak konuşma ve çalışma fırsatımız oldu. Takımın ritmi iyi, fakat blok-defans geçişlerini daha fazla çalışmamız gerekiyor."
* Hücum yüzdesinde de onlardan iyiyiz.Biz % 47,onlar % 37 ile hücum etmiş.
Her istatistik rakamında üstünlüğümüz skora da yansıdı.
* Takım olarak hocanın bahsettiği konu,Kim'in dışında Sokolova ve Seda'nın düşük hücum yüzdeleri  ile  basit hatalar olumsuz göstergelerimizdi.
* Bireysel performanslara baktığımızda ; 
YEON KİM diyorum başka bir şey demiyorum :))
Harika bir oyuncu.Büyük keyif veriyor.Taraftar da boşuna bu kadar ilgi göstermiyor Ona.
Hücumda % 50 ile 18,2 blok toplam 20 sayı ile en skorer oyuncumuz oldu.
Aslında rakamlar her zaman net bir fikir vermiyor.Kim 6.4 almış,Fabiana 6.7,Naz ve Eda 7.
Halbuki Yeon Kim kırılma anlarında hep iyi iş çıkardı.
Açıkcası ilk kez ülke dışına çıkmasına ve ülke voleybolundan farklı bir sistemde oynamasına rağmen (gene 4 numara smaçörü oynuyor ama Kore voleybolu farklı demek istiyorum) geldiği günden beri aynı iyi çizgide oynuyor.Bu da ''kaliteli oyuncu'' nosyonu işte.
 Bana kalsa Onu pasör çaprazı oynatırım ,manşetten saklarım,bugün az manşet alsa da manşette yıpranmasını,hedef olmasını istemem,doğrudan hücuma konsantre olmasını isterim.
Çünkü her yerden vurabilen ve net vurabilen bir smaçör.Ama yüksek top alması lazım.
Bugün bazen Naz alçak paslar attı.
* Seda pasör çaprazı oynuyor.Serviste 3 servisi sayısı ile kritik katkı yapsa da asıl hücum görevinde 13/5.% 38 ile oynamış.Düşük bir yüzde.O yüzden diyorum hep Kim pasör çaprazı oynamalı diye.Logan Tom'da kullanılabilir o zaman.Seda nasıl olda ligte oynayabiliyor.
* Sokolova da manşette çok iyi olsa da hücumda kötüydü.20/6.% 30.2 hata,3 kez blokta kalmış.
6 sayıda kalması kötü.
* Ortalarımız maçın kazanılmasında büyük rol oynadılar.
Eda 9/5.% 56 hücum,2 blok,2 servis sayısı ile 9 sayı.Güzel katkı.
Fabiana 10/6.% 60 hücum ,3 blok 9 sayı.Güzel katkı.
İki orta oyuncumuzun pasör çaprazımız Seda kadar sayı yapmaları ilginç ve düşünülmesi gerek.
* Pasör Naz 6 sayı ile önemli katkı yaptı skora.Bazen pas hataları oldu.
Ze Roberto zaten üstünde çok duruyor,sürekli ikaz ediyor.
* Rabıta Bakü de ise skoru % 41 ile 16 sayı ile Mammadova,% 44 ile 14 sayı ile oynayan Nati çekmiş.Pasör çaprazları Staroviç'in % 14 ile 4 sayıda kalması facia.O yüzden ben Pasör çaprazı olarak Mammadova'yı oynatır diye düşünüyordum Gajiç'in ama yapmadı ve yanlış oldu.
Glass'ı,2.pasör Spicer ile ikili değişiklikler yaptı Staroviç ve Zhukova'yı çıkararak ama olmadı.
Gajiç'in bu tercihi tutmadı ve beni haklı çıkardı.
* Salon atmosferi iyiydi.Erkek takımının maçına göre daha kalabalık ve coşkuluydu.
Tabii başarıda coşkuyu getirdi ama her zaman bayan takımının maçlarında fark olmuştur.
Bunu ben hiç bir zaman içime sindiremeyeceğim.Ayrımcılık hiç hoş değil.
* TRT HD Spikeri Kerem Öncel her zamanki gibiydi.Birader biraz dersini çalış,libero giriş çıkışlarında her zaman şu girdi,çıktı diye söylemek zorunda mısın ?
Rabıta'daki Majstoroviç gs de değil Bjk'de oynadı bir dönem bunu da düzeltelim.
* Neticede güzel bir voleybol akşamı yaşadık.Emeği geçenlere bir kez daha tebrikler.

4 yorum:

sulozgul dedi ki...

Sevgili Gürol kardeşim,maçı gene güzel analiz etmişsin,kalemine sağlık.Sanırım Bakü'ye yol göründü.Bu kez olacak gibi.Maçtan önce Cem kardeşimle de tanıştık.Sağ olsun,ayak üstü de olsa biraz sohbet ettik.O arada sevgili Kerem de geldi.Ben yazılarınızı keyifle okuyorum ama sizleri de tanımak istiyordum.İnşallah bir gün seninle de görüşürüz.Sevgi ve saygılarımla.Süleyman Özgül

Efsane Mrsiç dedi ki...

Çok teşekkürler Süleyman Abi gene nezaket göstermişsin :))
İnşaallah Abi bu sezon olacak ben de inanıyorum buna.
Abi ben de çok istiyorum sizlerle tanışmayı.İnşaallah diyelim Onun için de :))
Selam ve Sevgilerimle.

cem ağrak dedi ki...

Grüol abi yine süper bir çalışma , foruma da yazdım buraya da yazayım , voleybol üzerine senin gibi detaylı blog yazan baika bir babayiğit ben tanımıyorum..
maç önü blog mükemmel oluyor.
görüşmek üzere.

Efsane Mrsiç dedi ki...

Teşekkürler abicim sağolasın.
Hep birlikte bir şeyler yapmaya çalışıyoruz :))
Şükür yazdıklarımız,emeklerimiz boşa gitmiyor.
İstatistik vereyim biraz ;

Bugünkü sayfa görünümleri
776
Dünkü sayfa görünümleri
1.172
Geçen ayki sayfa görünümleri
17.933
Şimdiye kadarki toplam sayfa görünümleri
282.505