5 Mayıs 2010 Çarşamba

Sarı Melekler 2-0 Yaptı.(2-3) !!!!!!



Fenerbahçe Acıbadem şampiyonluk yarışında Vakıfbank Güneş Sigorta Türk Telekom’u bir kez daha 3-2 yendi ve seride 2-0 öne geçti.
Maçın ilk seti karşılıklı sayılarla başlarken 3-5 öne geçen Fenerbahçe’yi 6-6’da yakaladı ilk teknik mola Fenerbahçe Acıbadem’in 8-7’lik üstünlüğü ile geçildi. İlk teknik moladan sonra oyuna ağırlığını koymaya başlayan Fenerbahçe Acıbadem ikinci teknik molaya 16-11 önde girdi. Gamova ve Natasa ile etkili olan Fenerbahçe defanstan çıkardığı topları da iyi değerlendirerek ilk seti 25-16 kazandı.
İkinci sete iyi başlayan Vakıfbank Güneş Sigorta Türk Telekom servisleri Natasa’nın üzerine yıkmaya başladı. Hücum da etkili olmaya başlayan Vakıfbank önce 4-2 öne geçti ardından teknik molaya 8-5 önde girdi. İlk teknik moladan sonra bu kez sete ağırlığını koyan Vakıfbank Güneş Sigorta idi. Poljak bloklarda Neslihan ise hücumda etkisini artırınca fark açılmaya başladı ve ikinci teknik molayı 16-9 geçen taraf Vakıfbank oldu. Vakıfbank’ta Nikolic’in üst üste 3 hücumu blokta kalınca Fenerbahçe Acıbadem farkı kapatmaya başladı: (17-13) Vakıfbank oyun disiplininden kopmayarak seti 25-18 alarak maçta durumu 1-1’e getirdi.
Üçüncü set karşılıklı sayılarla başladı ve ilk teknik molaya 8-7 Vakıfbank önde girdi. Teknik mola sonrası 2 sayılık farka ulaşan Vakıfbank oldu ve Fenerbahçe rakibini yakaladı: (14-14) ikinci teknik molaya bu kez 1 sayı farkla giren Fenerbahçe oldu. 202li sayılara kadar karşılıklı sayılarla giden sette Vakıfbank 23-20 öne geçti. Bu skor avantajını koruyamayan Vakıfbank, Natasa’nın sayısı, Eda’nın bloğu ve Neslihan’ın auta vurduğu topla  23-23’te rakibine yakalandı. Bu sayıdan sonra seti bırakmayan Vakıfbank Neslihan’ın sayısı ve blok ile sete noktayı koydu: 31-29
Dördüncü sete iyi başlayan Fenerbahçe 4-0’lik seri yakaladı. İlk teknik molayı 8-3 Fenerbahçe Acıbadem önde geçerken Vakıfbank rakibi karşısında çok basit hatalar yaptı. İkinci teknik molaya kadar farkı açmaya devam eden sarı-lacivertliler ikinci teknik molayı da 16-9 ile geçtiler. Vakıfbank Güneş Sigorta toparlanarak farkı eritmeye başladı. Poljak’ın bloğu Neslihan2ın hücum sayısı farkı 2 sayıya kadar düşürdü (18-20) Ama Fenerbahçe Naz ve Eda’nın blokları ile farkı yeniden açtı ve seti 25-20 alarak maçta tekrar eşitliği sağladı
Beşinci set karşılıklı sayılarla başlarken saha değişimini önde geçen taraf 1 sayı farkla Fenerbahçe Acıbadem oldu: (7-8) Her iki takımda maçı kazanmak için inanılmaz efor sarf ederken saha değişiminden sonra arayı açan Fenerbahçe seti oyuna yeniden ağırlığını koydu. Hücumda hata yapan Vakıfbank toparlanamayınca sarı-lacivertliler seti 15-11 alarak maçı 3-2 kazandı ve seriyi 2-0’a taşıdı.
Serinin üçüncü maçı Perşembe günü saat 18.30’da TVF 50. Yıl Spor Salonu’nda oynanacak. Sarı lacivertliler bu maçı da kazanırsa 2009-2010 sezonunu şampiyon olarak tamamlayacak.


VAKIFBANK GÜNEŞ SİGORTA TÜRK TELEKOM
FENERBAHÇE ACIBADEM: 2-3
Salon: TVF 50. Yıl
Hakemler: İlhami Şenyurt 0 , Aydın Ay
Vakıfbank Güneş Sigorta Türk Telekom: Poljak xxx, Özge xx, Gözde xx, Maculewicz xx, Neslihan xxx, Nikolic x, Gizem (L) xx, Stam x, Arzu xxx, Güldeniz xx, Bahar xx  
Fenerbahçe Acıbadem: Blom x, Çiğdem xx, Gamova xx, Natasa xxx, Eda xxx, Naz xxx, Nihan (L) xx, Songül xx, Seda xx, İpek x, Dirickx x
Setler: 16-25, 25-18, 31-29, 20-25, 11-15
Süre: 128 dakika (24-26-36-26, 16)
click to zoom







Bu Ablalar ne yapıyor sizce ?


   İyi ki 3-2 bitmez dedik 3-2'ye bağladılar seriyi.
 Son 4 maç 3-2 bitti.Sanki anlaşmışlar gibi.
Güçte olsa alıp 3-2 yaptık.Psikolojik üstünlük bize geçti artık
demiştik ama öyle olmadığını gördük.
Vgstt keçi inadını sürdürüyor.2-0'dan sonra da hala daha direnirlerse
Bravo demek lazım.Bırakacak değiller tabii ama ölesiye direniyorlar.
 Çok iyi bir oyun ile ilk seti aldıktan sonra kötü bir 2.set ve akabinde
3.seti kaybetmek anlaşılır gibi değil.Hadi 3.set neyse başa baş
geçti kazanmaları normal ama öyle bir 1.setten sonra 2.seti kaybetmek
ilginç.Tabii sebebi belli .Çok açık.Manşette sallandık mı dağılıyoruz hemen.
 Nati gibi bir oyuncunun 2 maçtır manşette yaptığı hatalar yakışmıyor.
İlk maçta 6 bu maçta da 3 hatası var.
 Hal böyle olunca yani iyi manşet gelmeyince pasörlük bir durum yok.
Defalarca yazdık millet pasöre sallarken bu takımın sorunu pasör değil
manşet diye ama çok biliyor herkes.
 Gördük işte iyi manşet gelmeyince Naz'da kötü paslar attı.
E o zaman Frauke'yi linç etmek ne kadar insaflıydı.
 Okuduk yazılanları.1.maçta ilk 2 sette manşet bile alamıyorken Frauke'yi
linç edenlerin bu maçta 1 kez bile Naz'a bir şey yazamamaları çifte
standartın ta kendisidir.Oyuncu fanatikliği,hayranlığı gözleri kör ediyor
demek ki.Şimdi tekrarını izliyorum FB TV'de Aylin hanım bir kez daha
beni yanıltmamış.Diyor ki işte iyi manşet gelmediği için Naz topları fileye
kaçırıyor,iyi pas atamıyor,zorlanıyor pas atmakta.
 E iyi de  Aylin hanım aynı durum Frauke de de oluyorken niye linç
ediyordun diye sormazmıyım ?
 Bu konuyu uzatmak istemiyorum.Naz yaptığı 2 blok,1 savunma haricinde
pas dağıtımında çok vasattı.3.sette İlhami'nin Kinga'ya top taşıma verdiği
pas ta herhalde Naz orta oyuncuları şaşırdı,mükemmel bir pas verdi
Kinga'ya :)) Zaten  - 3 alması gösteriyor oyununu.
(Burçin gene bana Naz nefretinden yazmışsın diyecek ama gördüklerimi
yazıyorum nefret falan yok vallahi :)))
 Fazla yazılacak bir şey yok hep aynı şeyleri yazıyoruz çünkü.
% 56 (38) manşetimiz.Klasik yani.Nihan biraz toparlamış gibi dedik
ama kaybettiğimiz 3.setin sonunda yapacağını yaptı gene.
İyi manşet alamadı Güldeniz'in topunda ve kötü pasta Gamova 3'lü
blokta kuduruk Poljak'a yakalandı ve seti kaybettik.
  Bir kez daha yazıyorum.Bir kez de Songül ile başla Jan Hoca.
Nihan'ın oynaması şart değil zira bir üstünlüğü yok Songül'den.
20-15 bloklarda öndeyiz.Eda 7 blok.Aferin Eda.
Etkili servis atan 2 takımda servisten fazla sayı alamamış.3'er.
Maçın yıldızı Gamova idi.Hücumun yanı sıra blok ve servislerde de
etkiliydi.Nati de ona eşlik etti ama manşette aksadığı için maçın
MVP'si  bence Gamova.

4.sette 8 sayı öndeyken 1 tane side out yaptıramadan 2 sayıya
kadar düşürtmemiz de enteresandı.Stam servisteydi.
Vgstt'nin en beğendiğim yönü defansları.Bizden çok iyiler.
Çok iyi top çıkarıyorlar.Gamova'nın çivilediği topu bile çıkarmayı
başardılar.Bayan Cak Cak 6 kez bloğu yemiş kafasına.

Kritik servis hataları da oldu 2 kez.3.sette 24-23  öndelerken
servisi fileye taktı.
 Nikoliç'te aynı şekilde.6 kez blok yemiş.Bu kez hücumda etkisizdi.
Dirickx üzerinden vuruyordu derler hemen de hep mi oradan vuruyor.
Bugün Dirickx girdiğinde 1tane vurdu üzerinden ama çok üstten
vurdu yapacak bir şey yoktu.Dirickx demişken 3.sette girdi ve
farkın kapanmasında rol oynadı.1 tane ortadan alçak pası oldu yalnız.
Ve Kuduruk Poljak.
   Bu kadar kudurmak iyi değil sağlığa zararlı cicim.
 Nasıl uyuyabiliyorsundur şimdi merak ediyorum.
Bu ezikliğin,kudurukluğun sebebi : sezon başında bize gelme
durumu varken Jan'ın istememesidir.Bunu hazmedemiyor bir türlü.
Halbuki kolay yolu var.Buz koyabilirsin Maja.
Hakem İlhami en başta söylediğimiz gibi.
Taraftar desteği iyiydi.Bu konuda artık  müessese yalakası tiplerin
elitist bir tavırla sürekli zırvaladıkları Fenerbahçe'nin futbol seyircisi
salonları kirletiyor ezberi herhalde bozulmuştur.
Bal gibi gayet güzel bir voleybol seyircisi oluşturdu FB.
Hakemlerin anormal M.Ali Aydınlar,Violet Duca gibi yöneticilerimizi bile
çıldırttığı kararlara rağmen sağ duyulu davrandılar.
 O lümpenlerin bir özür borcu var FB seyircisine.
D SPOR gene iyi yayın yaptı.Anlatım,Metin Görgün'ün yorumlarıda
fena değildi.Onun derdi maç ve seri uzasın daha fazla voleybol seyredelim.
gs'lidir ama Alev gibi zararlı değildir Metin Görgün.
Maç sonu röportajları da iyiydi.
 3.maç için bir şey demeyeceğim artık çünkü bizim takımın sağı solu
belli olmuyor.

4 yorum:

sensiblex dedi ki...

Yorumların için teşekkürler Gürol ağabey, şimdi maçın tekrarına bakarken okuyuverdim.

Pasör önyargıları üzerinden yapılan eleştirilerle ilgili haklısın. Ama tribünde farkettim ki, etraftaki taraftarlar nasıl Frauke kötü oynadığında tepkiler aldıysa, Naz kötü paslar verdiğinde de benzer tepkileri veriyorlardı. Orada ki taraftar için, artık maç başladıktan sonra gergin psikoloji içinde, maçta kimin oynadığından ziyade takım için kim düzgün işler yapıyorsa o önemli oluyor.

Bugün Murat ağabey ile maç sonrası tanışma fırsatımız oldu, sağolsun kendisi beni buldu, çıkışta da oyunculardan bol bol imza alıyordu.

Maç içinde en kritik anlarda tribün önüne gelip, lüzumsuz yere ön koltuk sırasındaki bir iki kişiyi boşaltma hevesiyle konsantrasyonumuzu bozan uyuz emniyet amiri ile bir sürtüşmem oldu, maç sonrası dediğini yapıp beni götürecek olsa tribünde avukatım var diyebilecektim :))

Maç uzadıkça bizi yorduysa da mücadele gerçekten güzeldi. Maç sonrası ise çok daha keyifliydi, yarın yazacak bayağı şey var.

Efsane Mrsiç dedi ki...

Teşekkürler Kerem'cim.

Murat ile tanışmanız güzel olmuş.

''maçta kimin oynadığından ziyade takım için kim düzgün işler yapıyorsa o önemli oluyor ''

Mesele bu işte.
Bunu anlatamıyoruz.Benim derdim bu.
Kim oynarsa oynasın yeter ki faydalı
olsun ama bazılarında iş öyle değil.

Yazını merakla bekliyorum :))

Hayatımın Anlamı dedi ki...

Sevgili Gürol,
Kerem'in de yazdığı gibi maç sonrası tribünde onu buldum ve tanıştım. Maç başladığında bir yandan da Kerem'i tanıyabilir miyim diyordum. Hatta yazdığı gibi Emniyet Amiri ile konuşmasını uzaktan da olsa gördüm. Kerem bu olabilir dedim. Yanılmamışım. Allahtan maçtan sonra bana iş çıkmadı da oyunculardan imza alma şansım oldu.
Maç ile ilgili yazacağım çok şey olacak. Ama dediğin gibi VGSTT nin takım savunması bize göre çok iyi. Gerçi istatistiklere göre onlar 156 atak yapmışlar biz 135 ama bana onlar çok top çıkardılar gibi gelmişti. Maçı kaydetmek istemiştim evde tvde. Eğer kaydetti ise oturup istatistikçiler gibi her durumu not ede ede bir daha izleyeceğim.
Ama bu istatistiklere güven duymuyorum. VGSTT 156 Hücumun 19 unda blokta kalmış yazıyor FBahçe 20 Blok yapmış yazıyor nasıl oluyor bu iş:)
Naz'ı savunma adına değil de aynı istatistikçi 2 blok(ben sanki daha fazla saydım ama neyse) 1 de hücum sayısı aldığını 2 de servis hatası yaptığını yazmış 3 sayı almış 2 hata yapmışsa nasıl -3 oluyor bunu da anlamadım :))
Tribündekiler de Naz Frauke ayrımı yapmıyor bana göre. Hata yapan yanıyor kim olursa. Ama aynı şekilde sonrasında motive ediyorlar. Futbolda Selçuk'a yapıldığı gibi top ona geldiğinde ıslığa başlasalar oyuncular topa dokunamazlar bile...
Maçların çekişmeli geçeceğini bekliyordum ama 3-2 lik maçlar fazla olmaz diyordum. Laf aramızda yeni sezon çok sonra başlayacak. Bir maç olsun fazla izlemek için bile olsa bir kez yenilsek mi acaba... Ama kızlarımız çok yorulduk bir an önce bitireceğiz diyorlar.Neyse fazlası blogda oraya da yazacak birşeyler kalsın...
SSevgilerle..

Efsane Mrsiç dedi ki...

Çok teşekkürler Sevgili Murat.
Ayrıntıları okuyacağım blogundan.