2 Mayıs 2010 Pazar

Fenerbahçe Acıbadem - Vakıfbank gstt 3-2 ( Müthiş Geri Dönüş )



Maç geriden gelen Fenerbahçe’nin.
01/05/2010 
Final serisinin ilk maçı büyük çekişmeye sahne oldu. İlk 2 set çok iyi oyun sergileyen Vakıfbank, sonraki setlerde rakibine dur diyemeyince sarı-lacivertliler, Vakıfbank Güneş Sigorta’yı 2-0 geriden gelerek 3-2 yendi.
Karşılaşmaya iyi başlayan Vakıfbank Güneş Sigorta Türk Telekom özellikle Neslihan’ın yaptığı defanstan çıkan toplar ve Nikolic’in üst üste aldığı sayılarla ilk teknik molayı 8-3 geçen Vakıfbank aynı sistemle oynamaya devam etti ve farkı 7 sayıya kadar açtı: (6-13) İkinci teknik molayı 8-6 geçen Vakıfbank her dakika aradaki sayı farkını açtı. Nikolic’in etkili olduğu seti Vakıfbank Güneş Sigorta Türk Telekom 25-13 farklı kazandı.

İkinci sete iyi başlayan Fenerbahçe olsa da Vakıfbank 3-3’ten sonra yeniden oyuna ağırlığını koydu. İyi servis atarak rakibini durdurmayı başaran Vakıfbank Güneş Sigorta Türk Telekom ilk teknik molayı 8-6 ikinci teknik molayı da 12-16 ile geçti. Vakıfbank seti 25-20 alarak maçta 2-0 öne geçti.

Üçüncü sete yine iyi başlayan ve üst üste hem servislerden hem de hücumlardan sayı bulan Vakıfbank Güneş Sigorta oldu. 10-14’e kadar farkı açan Vakıfbank Güneş Sigorta karşısında Fenerbahçe Acıbadem toparlandı ve sayılar kazanmaya başladı. Oyuna dahil olan İpek ile bloklar tutmaya başlayan Gamova- Natasa ikilisi ile de sayılar kazanan Fenerbahçe 20-20’de yakaladığı eşitliği setin sonuna kadar bırakmadı ve Blom’un da katkılarıyla farkı açarak seti 25-21 aldı.

Dördüncü sete iyi başlayan Vakıfbank olurken Fenerbahçe 1-3 geriye düştüğü sette ilk önce 3-3’te eşitliği yakaladı ardından 6-4 öne geçti. 7-7’de bu kez eşitliği yakalayan Vakıfbank’tı ama ilk teknik molaya sarı-lacivertiler önde girdi. (8-7) Teknik moladan sonra 2 sayı öne geçen Vakıfbank oldu 12-12’de Fenerbahçe skora yeniden eşitlik getirdi. Natasa ve Gamova ile 2 sayı öne geçen Fenerbahçe Neslihan’ın servis kaçırması ile farkı 3’e çıkardı. Vakıfbank Güneş Sigorta aradakı sayı farkını yeninde kapadı ve seti 15-15’e getirdi. İkinci teknik molayı 16-15 önde geçen Fenerbahçe servislerini sertleştirdi ve Vakıfbank’a hücumlarda hata yaptırdı. Blom ile sayılar kazanan Fenerbahçe 18-15 öne geçtiği sette Vakıfbank 19-19’da tekrar eşitliği yakaladı. Vakıfbank 20-19 öne geçtiği sette üst üste 3 tane hücumdan eli boş dönünce sarı lacivertliler 22-20 öne geçti. Sarı-lacivertliler skor avantajını iyi kullandı ve seti 25-23 alarak maçta skora denge getirdi.

Son sete Fenerbahçe iyi başladı ve 4-1 öne geçti. Saha değişimine 8-4 önde giren Fenerbahçe set sonuna kadar oyundan düşmedi ve seti 15-10 alarak maçtan 3-2 galip ayrıldı.

FENERBAHÇE ACIBADEM-VAKIFBANK GÜNEŞ SİGORTA TÜRK TELEKOM: 2-3

Salon: TVF 50. Yıl

Hakemler: Serdar Nişancıoğlu, Esat Danzili

Fenerbahçe Acıbadem: Çiğdem xxx, Gamova xxx, Natasa xx, Eda xxx, Dirickx xx, Seda x, Nihan (L) xx, Songül xx, Naz xxx, İpek xxx, Blom xxx

Vakıfbank Güneş Sigorta Türk Telekom: Poljak xx, Özge xx, Gözde xx, Maculewicz xx, Neslihan xx, Nikolic xxx, Gizem (L) xx, Stam x, Güldeniz x, Serpil x, Arzu xx  

Setler: 13-25, 20-25, 25-21, 25-23, 15-10

Süre:  114 dakika (22-25-25-27-15)


click to zoom












   Maç öncesi yazımda yazdığım her şey gerçekleşti sadece 3-2 bitmez
lafım haricinde.(Bu kadar rezil ilk 2 seti beklemiyorduk)

    İlk 2 set sahada olmadığımız için 3-2 bizim galibiyetimiz
ile bitmesi ufak çaplı bir mucizeydi o oyuna göre zaten her türlü
mağlubiyetle bitme durumu doğmuştu.
 Biz seri 3-0 biter maçlar ikisi 3-1 biri 3-1 biter derken her türlü zaaflarımıza
rağmen takıma güvendiğimizi belirtirken diğer yandan da buralarda
pozitif mesajlar yazmak zorundayız.Negatif ,olumsuz,karamsar şeyler
yazmak bir şey kazandırmaz.
 Rezalet bir ilk 2 set oynadık.Aynısını İzmir'deki maçta erkek takımı
oynamış ve 3-0 kaybetmişti,biz de hiç çıkmasaydınız daha iyi demiştik.
 3-0 kaybetseydik aynısını yazacaktık yalan yok.
 Çünkü sahada yoktuk.Ne bir manşet,ne bir hücum,ne bir blok,ne etkili
servis hiç bir şey yapmadık.Haliyle dersine iyi çalışmış Vgstt bunu iyi
kullandı.2 manşeti zayıf takımdan biz ne yazık ki göçtük.
 Defalarca yazdığımız Nihan ve Seda patlarken esas bomba hiç beklenmedik
kişiden geldi.Nati.
 Evet sanırım gene TD Türkiye Kupası maçlarından birinde kötü görmüştüm
Nati'yi ama bu maçta ilk 2 sette  kötü değil rezil oynadı.
Maç boyu tam 6 direk manşet hatası var.22/6.%50(23)
Takımın en iyi manşetçisinin rakamları bunlar.
3.setten sonra neyseki hücumda biraz toparlandı.
Hoca oyundan alabilir mi diye D SPOR yorumcusu bile söyledi ki
doğruydu o kadar kötü oynuyordu.Jan güvendi almadı oyundan ve
tuttu ama Seda konusunda daha fazla dayanamadı ve Alice ile değiştirdi.
Maçın kader anlarından biriydi.Oraya geleceğiz şu manşetleri bitirelim.
  Maç sonu rakamları 3.sette sonra toparlandığımız için biraz yükselmiş.
93/12.%59 (39) Nihan 4 hata %59(36),Seda 2 hata % 50(33)
İlk 2 sette bu rakamlar faciaydı.1.set sonunda bizim mükemmel
manşetimiz %27, onların manşeti % 92 idi.
Bizim istatistikçi arkadaş nasıl tutuyor bilmiyorum  1.set 1 hata % 59(27)
2.set 6 hata %52(35).Enteresan yani.Oyun kuramadık yahu.
 Herkes kötüydü ama tabii günah keçisi hemen ortaya atılmış bile :
Frauke.Ben maçları Aylin'e tahammül edemediğimden D SPOR'dan izliyorum
tahmin ettiğim yerlerde açtığımda FB TV'yi hiç yanılmıyorum Aylin
Frauke'ye sallıyordu.Tabii onu izleyen Naz fanatikleri de forumda
Frauke'yi linç etmiş baktım biraz şimdi.
 Yahu nerenizle maç izliyorsunuz manşet alınamıyor bundan bahseden
yok ama suçlu pasör.Niye Gamova'yı az kullanmış,Nati'ye atmış.
  Kusacağım artık vallahi ve bırakacağım bu işi kapatacağım blogu.
İyice soğuttular artık.
  Evet Naz iyi oynadı ,oyunun kaderinin değişmesinde Alice ve İpek
ile büyük rol oynadı.Onun adına da iyi oldu ihtiyacı vardı böyle bir
maça da birini yüceltirken diğerini yerin dibine batırmak nedir ya.
 Ayıp,yazık,günah.
3.setten sonra Naz girdi kazandık.Bu kadar basit.
Yaşa Naz,kahrol Frauke ne güzel iş.
Peki 1.sette de 3.setteki gibi fark varken girdi Naz ve Alice ama
bir şey değişmedi hatta Naz arka ortada Gamova'ya  hani Frauke
yüksek pas atamıyor diyorlardı  ya Naz'ın pası hiç kalkmadı ,pas
bile olmadı.Bunu da görmedik mi ?
 1.sette girdiklerinde niye değişmedi dedik değişmezdi çünkü
hepsi kötüydü manşet gelmiyordu.
 Naz eyvallah iyi oynadı,iyi oynattı ,ortayı da kullandı (servislerde
iyi değildi 6 servisin 2'sini kaçırdı.Frauke 12 servis atmış çoğu etkili)
ama esas  maçı döndüren İpek'in blokları ve Alice'in Seda'dan daha
iyi manşet almasıydı.Manşetler düzelince oyun kurmaya başladık.
 Tabii savunma da toparlandık.Nati kendine geldi.
Bunları da görmek lazım.Sadece görmek istediklerimizi görürsek olmaz.
Biz bloklarda 18-8,onlar servislerde 10-2 ace etkiliydi.
Yazdığımız gibi Neslihan ve Özge servislerde yıktılar bizi.
  Nikoliç hayatının oyununu oynadı.22 sayı ile Neslihan'ı bile geçmiş.
Tabii manşette onu fazla sıkıştıramayınca morali de bozulmadı
hücumda etkili oldu.Gene de % 6 mükümmel manşeti olmuş.
Gözde en iyi oyununu oynadı.Rakamları yüksek olmasa da iyiydi.
  İki takımı da iyi tanıdığımız için aşağı yukarı her şey belli.
Onlar iyi servis attı ve savunmada da çok iyiydiler.
Neslihan'a hücumda Nikoliç ve Gözde'yi kullandılar.
Manşette total rakamlar bizim daha iyi olmasına rağmen bence
bizden daha iyiydiler.Bizim 12,onların 4 direk hatası var yahu.
 Çiğdem oynamalı demiştim etkili servisleri için ama Çiğdem
uzun süre iyi değildi.2 kez Neslihan'a bloğu vardı ,sonradan
servisleri de atmaya başladı.
 Diğer oyuncularımızı söyledik zaten.

Bir kez daha Aferin Naz,Alice,İpek.
 Jan konusunda yazdığımız kadroyu kullanmalıyı yaptı.
Belki geç kaldı falan ama tuttu.Yapmalı zaten ,denemeli.
Bence bir sonraki maç bitiş kadrosu ile başlamalı artı
Nihan - Songül değişikliği yapmalı.Nihan iyi,hoş,samimi
iyi niyetli ,taraftar seviyor falan da yeterli değil ne yazık ki.
Songül'ü de denemekte yarar var.1 maç baştan Songül oynasın
ne var yani.
 D SPOR yayınını çoğu zaman eleştirdim ama finalde iyiler.
Maçı anlatan Erman Meç ve Yorumcu Emrah Aksoy'u beğendim.
Adnan Paşaoğlu'nun maç sonrası röportajları da iyiydi.
 Hiç bir şey şaşırtmadı dedik ya Hakem Serdar Nişancıoğlu da
şaşırtmadı.2.setin başında yapacağını yaptı 3-0 öne geçecekken
2-2 yaptırdı dışarı giden topa elden dedi.
 Bayan Cak Cak sakızı çıkarmış bu kez. :))
Poljak ne ayaksın sen.Fener'e almadılar diye mi bu eziklik ?
O kolu lavaboya sokarlar işte fazla heyecanlanma.
  Taraftar da ilk 2 sette şoka girdi herhalde Naz'ın dediği gibi 
 suskundular.Takım onları coşturdu sonradan.
Hepsini tebrik etmek lazım tabii 2 saat epey efor sarfettiler.
   Sonuç olarak ; şimdi psikolojik üstünlük bize geçti.
Vgstt TD Türkiye Kupası maçlarının rantını yiyordu ama bu
maçta patladılar.Buradan maçı kazanamadılarsa bundan sonra
çok zor artık maç kazanmaları.Biz aksine bu kadar rezil oynadığımız
llk 2 set artı 3.setin 4-11'inden geri gelip maçı alıyorsak artık
mental üstünlüğü sağlamışız demektir.
  3-0 biteri bir kez daha tekrarlıyorum.

8 yorum:

tozlu parkeler dedi ki...

Dünkü maç 1 Mayıs'la Eskişehir maçı arasına sıkışınca gidemedik maça. Maç öncesi konuşuyorduk, kupa finalinde Nihan'ın Vakıfbank'ın iyi servisleri karşısında dağıldığından bahsediyorduk, bu seride zayıf halkamızın bu olacağını düşünüyorduk. İlk setin büyük farkla sonuçlandığını duyunca tahminimiz de, vakıfbank'ın servislerde seriye bağladığı yönündeydi.
Hakikaten manşette çok kötü bu takım, Nati Nihan'ın arkasını topluyor çok zaman, o da kötü oynama hakkını kullanınca böyle oluyormuş demek.
Biri pasörlerimiz kötü lafını ortaya atmış, herkes aynı şeyi tekrar ediyor.

box dedi ki...

Gürol Abi kusura bakma ama sendeki bu Dirickx aşkı da anlaşılacak gibi değil ;) Tamam takımımızın oyuncusu ama diğer oyuncuları yerden yere vurmayı gerektirecek, bu kadar ateşli savunulacak ne cevherler var bu Dirickx'de anlamakta güçlük çekiyorum doğrusu.

Konuşmanın zamanı değil diyoruz ama yine de her fırsatı Frauke'yi savunmak ve bunu yaparken Naz'ı yerden yere vurmak için kullanıyorsun. Yazmayım yazmayım diyorum ama insaf yani. Bilmem farkında mısın ama bu işlerden hiç anlamayan biri bile senin yazlarını okusa Naz nefretini hissedebilir. Tamam Naz'ı sevmiyorsun ama yiğidi öldür hakkını yeme. Bu maçta bile neredeyse Naz'ın oyunun dönmesine hiç bir katkısı yok diyeceksin. Blokta hiç fark yaratmadı, ölü gibi oynayan Nati ve Gamova'nın tekrar oyuna girmesinde hiç ama hiç katkısı yok, topu dağıtarak bizi çok iyi çalışmış olan karşı takımın ezberini bozan da bizdik Naz değildi. Hiç bir şey yapmadı Naz, oynamasa da olurdu hatta. Blom'un oyuna girebilmesi için figürandı Naz. Burada ufak bir not: Naz'ın oyuna girdiği kısımdaki manşetle Frauke'nin oynattığı manşet arasında aman aman fark yok. Sonlarda toparlanmaya başladı.

Frauke Frauke diyorsun, Naz'ı siliyorsun sonra da dönüp bitiş kadrosu ile başlanmalı diyorsun. Madem ki sorun sadece manşet ve Naz birşey yapmıyor oynasın Frauke. Madem ki bu kadar iyi tek bir maçta böyle oynadı diye Alice uğruna vazgeçmeye değer mi? Ha eğer buna değerse niye bütün sezon bu yapılmadı?

Daha önce senin bloguna da yazdım yine tekrarlıyorum. Bu takımda üvey evlat olan birisi varsa o da Dirickx değil Naz. Ve bu başta takımın en yetkili mercisi tarafından ortaya konmuş birşey. Takımda bitmeyen kredisi olan Naz mı? Değil... Frauke. Kötü oynasa da, hata yapsa da oyunda kalan Naz mı? Değil... Frauke. Peki ağzıyla kuş tutsa bileyaranamayan, en ufak bir hatada kendini dışarıda bulan Frauke mi? Değil... Bu şeref(!) Naz'a mahsus. Oyuna hakaret edilir gibi zamanlarda sokulup çıkarılan, sadece formalite maçlarında oynatılan Frauke mi? Değil... Bu şeref(!) de Naz'a mahsus. Bu liste saymakla bitmez. Frauke'nin pasları kötüyse, hücum yüzdesi kötüyse manşet kötüdür ne yapsın pasör denir ama Naz'ın oynattığı ve çoğu zaman formalite denecek maçlardaki oyunda manşete, pas kalitesine, smaçörlerin boş topu sayıya çevirmemesine hiç bakılmaz Naz kötüdür; çeksin gitsin denir. Naz'ın oynattığı son maçlar "Naz'ın Gamova'yı oynatamıyor" yalanının ispati. Aynı şekilde son maçlardaki istatistikler de "Frauke kötü manşetle daha iyi hücum ettiriyor" yalanının ispatı. Hani nerede ama konuşuluyor mu tartışılıyor mu bunlar? Herkes bir tutturmuş kalıplaşmış lafları gidiyor...

Sırf Dirickx tercihini haklı çıkarmak için herkes tarafından yerden yere vurulan, göz göre göre antrenör tarafından kariyeri sabote edilen Naz bir tarafta, anlaşılmaz bir şekilde takımda dokunulmazlığı olan, rüyasında görmeyeceği bir kadronun pasörlüğünü yapan Dirickx diğer tarafta ve hala daha Diricxk'i savunuyor Naz'ı yeriyorsun... Olmuyor Gürol Abi olmuyor...

Özgür dedi ki...

Brandt düşmanları maalesef şunu göremiyor. Görseler kesin yazarlardı. Brandt Dirickx'i çıkarıp Naz'ı almadı. Seda'yı çıkarıp Alice'i alacaktı. Yabancı kısıtlamasından mecburen Naz'ı oyundan aldı.

Ama iyi oldu.

Naz'a sene başından beri sürekli şans verilse bu takım daha iyi olabilirdi. Ancak öğrendiğime göre (sağlam bilgi) yaşı ufak olduğu için takımda liderlik edemediğini görmüş. Bu yüzden Dirickx'i tercih etmiş. Sene başında da Naz'ı kullanmasının nedeni o dönem Seda sakat olduğu için Alice'i oynatmak zorunda olmasıymış...

Hocanın tercihi deyip saygı duymak lazım. Ama bizim çok bilmişler sallamayı çok seviyor. Hoca Naz'ı geleceği olan ama takımı emanet etmek için henüz çok genç bir pasör olarak değerlendiriyor.

Bu arada Gamova-Dirickx arasında inanılmaz bir soğukluk var. Bir ay önce böyle değildi. Takım içinde birtakım karışıklıklar var. Bunda seneye yabancı kısıtlamasının gelmesinin de etkisi var. Gideceğini düşünen Dirickx biraz huysuzluk yapıyor sanki.

Ama başlayan karışıklıklarda baş sorumlu çeşitli taraftar forumlarında yazılanlar. Takım için huzuru bozdu kimileri. Bunu bilerek yapmadılar belki ama Şampionlar Ligi finalini kılpayı 3-2 kaybetmiş bir takıma söylenmeyecek şeyler yazdılar.

ÖRneğin antuda bakıyorum maç başlığına, Vakıfbank 2;0 önde. Kimileri Neslihan'la Poljak'ı övüyor, seneye alalım diye tutturuyor. Gizem bizde olsa daha iyi olurduk diyorlar. El insaf. Takımı övmek nese de rakibi övmek ne oluyor... Çok sinir bozucu gerçekten... Ben de antudan uzak duruyorum. Sinirim bozuluyor...

box dedi ki...

Naz'ın liderlik etmediğini veya edemediğini düşünenler dünki maçın 3. setini çok iyi izlesinler.

Bunu geçelim Naz liderlik etmiyor, edemiyor da Frauke mi bunu yapıyor?

Efsane Mrsiç dedi ki...

Aynen abicim çok doğru şeyler
yazmışsın.
Hakikaten ya bırakacağım burayı
ya da sadece erkek voleybol yazacağım.Öyle komik şeyler yazıyorlar ki olacak iş değil.
Bunlar bir de herkesin gördüğü
açık forumlarda yazılanlar bir
de kapalı forumlarda yazılanlar
var koca koca adamların yazdığını
bir görsen yok artık dersin.

Efsane Mrsiç dedi ki...

Yeni gördüm yorumlarını ve onayladım
hemen Burçin.
Valla Sizdeki Naz aşkı ne zaman
biterse bende ki Frauke aşkı da
o zaman biter :))
Benim yazdıklarımı dikkatli okumamışsın herhalde eğlenceli
bulduğun için :))
Ne yazmışım bir daha bak istersen.
Naz'ın hakkını vermişim iyi oynadığını,iyi oynattığını böyle
bir oyuna da ihtiyacı olduğunu
bu bakımdan da iyi olduğunu
belirtmişim.
Ancak başta yorumcu Aylin ve
onun gazı ile yazanların Frauke'yi
linç etmesine birini yüceltirken
diğerini yerden yere vurmamak
gerektiğini yazmışım.
Naz'ı nerede yerden yere vurmuşum
ki bunları yazıyorsun.

''Konuşmanın zamanı değil diyoruz ama yine de her fırsatı Frauke'yi savunmak ve bunu yaparken Naz'ı yerden yere vurmak için kullanıyorsun. Yazmayım yazmayım diyorum ama insaf yani. Bilmem farkında mısın ama bu işlerden hiç anlamayan biri bile senin yazlarını okusa Naz nefretini hissedebilir. Tamam Naz'ı sevmiyorsun ama yiğidi öldür hakkını yeme ''

İlginç yani.
Hadi ben Naz'ı eleştiriyorum
Jan,Cuccarini ve Milli takım hocası Alle de mi bilmiyor bu işi.
Milli takımda bile Pelin Çelik'in
yedeği oluyor.
Frauke'nin nesi var diyorsun
Naz'ın nesi var artı olarak.
Savunma,blok azıcık.
Pas kalitesinde de bir ekstralık
yok.Neymiş ortadan oynatıyormuş
insiyatif kullanıyormuş.
Ben pek bir şey görmüyorum.
1.sette girdi madem neden
kurtaramadı seti ?
Hele o sette Gamova'ya arka ortaya
attığı daha doğrusu atamadığı bir
pas var ki Allah muhafaza Frauke
atsa Onu Aylin oturduğu yerden
sahaya atlar dalar,sizler de
geri durmazdınız.
Benim yazdıklarımla Naz nefreti
varsa sizin yazdıklarınızda da
Frauke nefreti var.
Diğer konuda Jan'ın bazı
maçlardaki uygulamalarında
sana hak verdiğimi söyledim zaten.
Ben olsam ikisini de eşit kullanırdım.Geçen yıl Nisa ve Oksana'yı ortak kullanmadı mı Jan ?
Kullandı.Şimdi niye kullanmıyor ?
Vardır bir bildiği düşüncesi
diyoruz ama anlatamıyoruz.

Diğer maça Naz-Alice ile başlaması
düşüncem de bir tezat yok.
Birincisi hem hakettiler hem de
ben manşete takık biri olarak
Seda - Alice tercihini her zaman
Alice'den yana kullanırım.
Artı Alice hücumda da Seda'dan iyi.
Naz-Seda'ya da okey.
Benim takıntım yok en başta
söylemiştim takım kazansın kim
oynarsa oynasın farketmez.
Ama sizlerin Naz fanatikliği
bende de Frauke'yi koruma
duygusu yarattı bunu da
belirteyim.

box dedi ki...

Teşekkürler Gürol Abi yayınladığın için ve cevabın için.

Yazına ufak bir düzeltme... Naz hiç bir zaman Pelin'in yedeği olmadı milli takımda sakatlık dolayısıyla kenarda olduğu zamanlar hariç. Antrenörlere gelince... Evet Cuccarini bilmiyor bu işi; eğer bilse geçen yıl biraz zor şampiyon olurduk. İlk maçı hatırla serinin ;)

Kimin hangi yönü daha iyi kısmını önümüzdeki haftadan sonra konuşalım. Şimdi uzar ve ne yeri ne de zamanı. Ama, Naz'ın BAYAĞI bir blok üstünlüğü var Gürol Abi. Bir otur tekrar izle istersen dünki maçı Nikoliç kimin üzerinden oynamış bugüne kadarki en iyi maçını.

Alice-Seda tercihini sezon başından beri biz de yazıyoruz ama bunun niye olmadığını hepimiz biliyoruz. Onun için hocayı eleştirince kızma bize ;) Benim Frauke ile sorunum yok. Bugüne kadarki yazılarımdan da anlamışsındır bunu. Benim sorunum Jan'la ve onun seçimleriyle, oyun sistemiyle. Frauke'ye oyna diyorlar o da çıkıp oynuyor sonuçta. Ben pasörde rotasyon taraftarı değilim pek. Bir takımın tek bir pasörü olmalı ki Jan da bunu yaptı. Ama bu demek değil ki yanlış olduğunu düşündüğümüz şeyleri (pasör seçimi dahil) eleştirmeyeceğiz. Getirirsin Lo Bianco'yu o zaman bu transfer gereklimiydi diye sorarım belki ama asla Naz niye oynamıyor demem. Ama Dirickx'se diğer pasör bu soruyu sormak en doğal hakkım.

Özgür dedi ki...

Sevgili Burçin ve Gürol Abi...

Yine birbirinize girmişsiniz!

Şaka bir yana... Naz tartışması daha çok sürer. Ama bu tartışmayı birilerinin biliçli bir şekilde körüklediğini belirteyim.

Maçı kaydettim ve ilk iki seti dikkatli bir şekilde izledim. Gerçekten de Burçin'in dediği gibi Frauke blokta çok çok zayıf kalmış. Acayip bir zamanlama hatası var. Ve top ellerinin üstünden geçtikten sonra o yükselmeye devam ediyor. Özellikle üçlü bloklarda yanındaki iki kişiyle o kadar muazzam bir fark oluyor ki... Rakpi topa vururken en az 15 santim ayağıda kalıyor. Ve bunun nedeni boyu falan değil. Çİğdem'den daha uzun mesela. Nati'yle de aynı boyda...

Ama servisleri çok iyi Naz'a göre. 4. sette Naz daha iyi servis atabilse. en azından kaçırmasa o seti çok daha erken koparabilirdik.

Ama bir pasörü tartışırken blok. servis, savunma en son konuşacağımız şeyler olmalı.
Önemli olan pasörün pas kalitesi, yaratıcılığı, rakip bloğu düşürebilmesi, bütün oyuncuları oyunda tutabilmesi, iyi gününde olan oyuncuyu yormadan ama soğutmadan kullanabilmesi, takıma liderlik edebilmesi...

Ben bu konularda Naz'ı daha önde görüyorum. Ama Brandt Dirickx'te ısrar ediyorsa vardır bir bildiği diyorum. Sonuçta takım içi dengeler, Naz'ın sakatlığı, Naz'ın Gamova'yla anlaşması falan. Bunları dışarıdan bilemeyiz belki de...

Gürol Abi'nin dediği gibi, geçen sene Brandt daha kötü olan bir kadroyu daha geniş rotasyonla oynatabiliyordu. Bunun nedeni bence farklı. Bunu sezon bitince daha ayrıntılı tartışalım ama Brandt üzerinde bence gereksiz ve erken bir Avrupa kupası stresi oluşturuldu. Ve bu da onun uzun vadeli planlarını etkiledi. Sanırım dirickx'i daha garanti gördü.

Şimdilik bu kadar....

Bu arad Burçin, yorumlarını eksik etme... Özellikle sezon bitince çatır çatır tartışalım burada.