15 Ocak 2012 Pazar

Fenerbahçe Universal'dan Vakıfbank'a Voleybol Dersi : 3-1 !!!

Sarı Melekler dev maçta da uçtu !

FENERBAHÇE UNİVERSAL:3 - VAKIFBANK T. TELEKOM:1

SALON: Burhan Felek

HAKEMLER: Serdar Nışansıoğlu- Gökhan Dağ

FENERBAHÇE UNİVERSAL:Naz 6, Logan 9, Duygu 9, Seda 8, Y.K.Kim 18, Eda 13, Merve (L), Seda Eryüz, Yağmur.

VAKIFBANK T. TELEKOM: Özge 1, Nikolic 6, Ergül 6, Glinka 18, Gözde 15, Bahar 4, Gizem (L), Furst 1, Songül, Nilay, Güldeniz 4, Melis 1,

SETLER: 25- 18, 21- 25, 25- 13

SÜRE: Dk. (25- 26- 23 )

İSTATİSTİK:
SAYI: 96- 69
RAKİP HATADAN SAYI: 33- 13
SERVİS: 95- 70
SERVİSTEN SAYI: 5- 2
HATALI SERVİS: 5- 14
HÜCUM: 121- 136
HÜCUMDAN SAYI: 45- 47
BLOKTAN SAYI: 13- 7
MANŞET: 56- 89
HATALI MANŞET: 9- 11
(ajansspor.com - Tayyar Sümen)
* Tebrikler.
* Geçen yıl Avrupa Şampiyonluğunu kendi ellerimizle hediye ettiğimiz Vakıfbank bu sezon sadece Poljak'ı kaybetmesine (yerine Fürst alındı) rağmen çok kötü.
13.haftada tam 12 puan fark attık.Bu maçın 2.setini çıkarırsak iki maçta da sürklase ettik,ezdik,ders verdik.25-18,25-13,25-13 setler ne demek Vakıfbank ?
Biz + 18,Vakıfbank - 11 ile oynamış.Zaman zaman böyle çaresizleri oynadılar.
* Kaybettiğimiz 2.set'te biz servisi yumuşatırken,onlar sertleştirdi.Dolayısıyla zaten zayıf karnımız olan manşette sallanmaya başladık.Haliyle iyi oyun kurulamayınca hücumda top öldüremedik ve rakip savunmayı da ihya ettik.
Bloklarımızda etkisiz kaldı.Bu sette 1 blok yapabildik sadece.Özellikle setin sonlarında 1 tane blok koyup hücumlarını kesemedik.Glinka'yı bilhassa durduramadık.Ortadan Ergül'de etkili oldu.Aslında Vakıf bu set'te servise asılıp risk edince semeresini almasına rağmen 6 tane de kaçırdı ve bize garanti sayı hediye etti.Artı 3 basit hata ile birlikte bu set'te tam 9 rakip hatasından sayı kazandık ancak buna rağmen bahsettiğim manşet,blok,hücum etkisizliği ile seti kaybettik.Diğer 3 set'te dominasyon yapmamıza rağmen bu set'teki hataları irdelemeliyiz.
* Maçı kazanmamızdaki etkenler ; 
- Bloklardaki 13-7 üstünlüğümüz.Duygu Bal 6 blok (harika),Eda 4 blok.
- Etkili servis atmamız.Sadece 5 hatamız var ama 5 ace'imiz var.
Bununla beraber rakip servis karşılayıcıları hataya zorlayıp 11 manşet hatası yaptırmamız.
- Rakip hatalarından kazanılan sayılardaki fark : 33-13'lük büyük fark var.
Vakıfbank 14 servis,11 kez de manşet hatası yapmış.Felaket.
- Duygu Bal'ın sürpriz katkısı.6 blok,3 hücum toplam 9 sayı.
* Bununla birlikte Olumsuzlukları da yazalım ; 
- 56/9.% 52(39) düşük manşet yüzdemiz.
- % 37 gibi düşük hücum yüzdemiz.
- Yeon Kim'in rakibin servisi üzerine yıkması ile 5 manşet hatası ile yıpranması ve çok fazla top almasına rağmen bu yüzden 46/17.% 37'de kalması.
Logan Tom'un da düşük hücum yüzdesi.29/8.% 28
Pasör Çaprazımız Seda'nın 22/7.% 32 düşük hücum yüzdesi.
Burada Vakıfbank'ın iyi defans yapan bir takım olduğunu da belirtelim.
- Smaçörlerimizin blokta olmamaları.(Kim,Logan,Seda'dan sadece Seda 1 blok)
* Bireysel performanslarda ; 
-Yeon Kim her şeye rağmen büyük silah.18 sayı ile istikrarlı çizgisini sürdürdü.
Burada bir kez daha belirteyim.Ben olsam Onu manşetten saklarım,yıprattırmam.
- Logan Tom.Bildiğimiz gibiydi aslında.Hücum ve blokta zayıf,manşet,servis ve savunmada iyi.Manşeti 13/1.% 54(38) neresi iyi,düşük değil mi denilebilir ama ben maçı izlerken iyi görmüştüm,hocanın ne tip manşeti değerlendirdiği de önemli.
 - Duygu Bal.Açıkcası beni olumlu yönde çok şaşırttı.İpek'in sakatlığı nedeniyle forma şansı buldu.Hatta hoca Sokolova'nın da hafif sakatlığı vardı ama gene de güvenemediği için olsa gerek Fabiana'yı kadroya almıştı.İpek sağlıklı olsaydı Fabiana'yı almaz,Sokolova'yı kenarda da olsa oturturdu.Duygu Bal son senelerinde istikrarlı oynayamaması daha çok voleybol dışında TV'de ve sosyal medyada boy göstermesi nedeniyle voleybola uzak kaldığını düşünüp (aldığı az sürelerde de ışık vermemişti) bu performansını beklemiyordum.
 Bloklarda takip ve yerleşimi müthişti.Biraz daha hücumunu geliştirirse çok iyi olur.8/3.% 38.6 blok harika gerçekten de.Servisleri de iyi.
-Naz.Manşet sallanınca çok zorlanıyor.Zaman zaman pas kalitesi düştü.
Ancak 2 kez birini çift el,birini tek el aşırtma 5 numara arkasına çizgiye boşluğu görmesi,1 kez tekli bloğu ve 1 kez de 2.pasta bitirişi ile telafi etti.
Bu arada Fenerbahçe'liliğini ilerletiyor gibi :))
- Eda.Her zamanki gibi istikrarlı çizgisini sürdürdü.Bravo Eda.
13/7.% 54 hücum,4 blok,2 servis sayısı (22 servis ile en fazla servis atan oyuncumuz) 13 sayı.Pasör Çaprazımız Seda'yı gene geçmiş.
- Seda.Daha efektif olmalı.22/7.% 32.3 hücum hatası,3 blokta kalması var.
- Merve.Beğeniyorum Merve'yi.Manşete biraz daha çalışmalı.Savunmada çok iyi.
* Sokolova sakat olmasa oynar tezimiz doğru çıktı.Mulhouse maçında kenarda olunca (bilgilendirme de olmuyor tabii) hoca tercihi mi acaba ? öyleyse nasıl oldu diye şaşırmıştık.Yanılmamışız.Hafif sakatlığı varmış.
Yoksa gene Logan Tom oynamayacaktı ve Türkiye ve Avrupa'da aynı kadro oynayacaktı.Bunun sebebini Kamil Söz geçen yıl Türkiye'de ve Avrupa'da ayrı kadrolarla oynamanın sıkıntısını çok fena çektik,o yüzden her iki kulvarda aynı kadro ile oynuyoruz şeklinde açıkladı.İyi tamam da Logan Tom gibi bir komple oyuncuyu takıma ne zaman yerleştirmeyi düşünüyorsunuz ?
Kendisi maç sonrası röportajında geçiş sürecini iyi atlattığını,haftada 2 maç yani sık maç oynamayı sevdiğini,alışkan olduğunu ama şans verildiğinde elinden geleni yaptığını v.b.şeyler söyledi.
* Vakıfbank'ta Guidetti gene elindeki oyuncuların tümünü kullandı ama çare bulamadı.Maça Bahar'ın yanında orta olarak Melis'in yerine Ergül ile başladı.
4.set'te de Bahar'ın yerine Fürst'ü aldı.Fürst'ü alınca yabancı kontenjanı yüzünden Nikoliç'i kenara alıp Güldeniz'i oynattı.Pasörler Nilay ve Özge'yi kullandı.Songül'ü de aldı kısa sürede.Her şeyi yaptı.
 Bana göre Vakıfbank'ın bu sezon bu durumda olmasının en önemli sebebi Poljak'ın gidişidir.Poljak'ın yerine Fürst alındı ama hem Füst Poljak gibi lig'te de devamlı oynayamıyor hem Poljak kadar efektif değil.Poljak geçen sezon Vakıf hücumlarının neredeyse yarısıydı,bloklarda da caydırıcılığı ve etkisi çoktu.
 Bu sezon geçen yılı arayacakları muhakkak.Zaten görülüyor.
* Oyuncuların ve taraftarların Büyük Efsane Lefter'e yaptıkları jestler de güzeldi.

4 yorum:

sulozgul dedi ki...

Sevgili Gürol kardeşim,yaptığın yorumlara öncelikle teşekkür ederim.Bunlara ekleyebileceğim hiç bir şey yok.Ben de Duygu'dan böyle bir performans beklemiyordum.Demek antrenmanlarda hoca iyi görmüş.Asıl maçımız bu haftaki Eczacı maçı.Bu sene Poliack'ı da alarak epey güçlendiler.Neyse benim derdim başka,şimdiye kadar oynanan play-off statüsünün suyu mu çıktı da değiştirdiler.Kimsenin bu statüden şikayetçi olduğunu işitmedim.Durup dururken vahiy mi indi Karabıyık efendinin başına?Tabii eğer bu değişiklik Fenerbahçe'nin %1 bile aleyhine olacaksa normaldir.Şu mevcut güç dengeleri durumunda biz yarı finalde ve finalde Vakıf ve Eczacı takımları ile karşılaşacağız.Bir önceki statüde ise bu takımlar yarı finalde birbirileri ile karşılaşıp finalde birisi karşımıza geliyordu.Demek bu durum bazılarının zoruna gitmiş.Aslında bunların oyununu bozmak için ligi 2. veya 3. bitirip play-off gurup maçlarında da duruma göre yarı finalde GS.ın karşısına gelecek şekilde maçları bitirip finali de de bu iki takımdan biri ile oynamak gerekir ya biz de bunu kendimize gayet tabii ki yediremeyiz.Bu statünün neden değiştirildiğini bilmiyorum.Biliyorsan açıkla da ben de bu meraktan kurtulayım.Sevgi ve saygılarımla.Süleyman Özgül

Efsane Mrsiç dedi ki...

Değerli Süleyman Abi yorumlarına ben teşekkür ederim.
Abi söylemişsin zaten çok açık ki bu bizim önümüzü kesmek için değiştirilmiş bir statüdür.Lider bitiren (bizi tahmin ettikleri için)
bizi cezalandırıyorlar.Lider'in hiç bir avantajı olmadığı gibi daha da işi zorlaşıyor.Sadece Eczacı'ya karşı saha avantajı olabilir.
Vakıfbank Fürst'ü transfer edebilsin diye acil olarak transfer talimatını değiştiren bir TVF'den her şey beklenir.
Ama olsun arka arkaya ikisini de paketleyip kupayı alacağız inşaallah.
Selam ve Sevgilerimle.

Levent TR dedi ki...

Keyiflenerek seyrettiğim maçlardan biriydi,teşekkürler kızlar...Maç analizini okuyunca maçı bir kez daha yaşayıp aynı keyfi aldım,teşekkürler Gürol hocam..
İkizlerden biriydi hangisi hatırlamıyorum(belkide her ikiside)maç boyunca yaptığı şey pis pis sırıtmaktı,ben ömrümde o kadar gıcık verici ve bir okadar da itici sırıtış görmedim.
Maç sonu gülücüğünü alıverdiler yüzünden,büyüksün Fenerbahçe'm.
Selam ve saygılar...

Efsane Mrsiç dedi ki...

Çok teşekkürler Sevgili Levent.
Evet gördüm ben de onları da artık kaale almıyorum.Yazınca birilerinin hoşuna gitmiyor :))
Selamlar - Sevgiler.