22 Ocak 2012 Pazar

Fenerbahçe Universal - Eczacıbaşı : 3-1 (Rakip Yok) !!!



FENERBAHÇE UNİVERSAL: 3 - ECZACIBAŞI VİTRA:1
SALON: Burhan Felek
HAKEMLER: Ebru Meriçkan- Gökhan Dağ
FENERBAHÇE UNİVERSAL: Naz 5, Logan 10, Duygu 3, Seda 18, Y.K.Kim 15, Eda 13, Merve (L), İpek, Yağmur.
ECZACIBAŞI VİTRA: Esra 6, Büşra 7, Neslihan 20, Mirka 7, Poljak 12, Elif 4, Gülden (L), Buse, Sena 7, Neşve, Asuman.
SETLER: 19- 25, 25- 17, 25- 17, 25- 22
SÜRE:105 Dk. (25- 26- 25- 29 )

İSTATİSTİK:
SAYI:94- 81
RAKİP HATADAN SAYI: 30- 18
SERVİS: 93- 82
SERVİSTEN SAYI: 5- 8
HATALI SERVİS: 7- 10
HÜCUM: 124- 133
HÜCUMDAN SAYI: 45- 47
BLOKTAN SAYI: 14- 8
MANŞET: 71- 84
HATALI MANŞET: 12- 12
(ajansspor.com - Tayyar Sümen)
Sarı Melekler kaldığı yerden..



* Tebrikler.
* Bu galibiyetle set bile vermeden rakipsiz liderliğimizin haklı olduğunu bir kez daha tescilledik.
Erol Bey'in çok ilginç (!) fikstürü gereği 3 rakibimiz gs mp,Vakıfbank ve Eczacıbaşı ile arka arkaya oynadık ve ilk yarıda olduğu gibi hepsini sıradan geçirdik.
* Artık normal sezonun geri kalan maçlarında daha çok Şampiyonlar ligine konsantre olarak
oynamalı,kadro seçimi de ona göre olmalı.Sürekli aynı oyuncularla oynamanın gereği yok.
Sokolova bu yüzden sakatlandı.Lig'te eksikliği hissedilmiyor ama Rabıta Bakü maçına yetişmeli.Oyuncuyu hiç dinlendirmeden ligteki en zayıf maçta bile oynat,3 gün sonra Avrupa maçında oynat ondan sonra tabii omuz sakatlığı v.s. olur.
* Maça gelince ;
Artık 1 set avans vererek başlamamız gelenek oldu.Bu kez aslında iyi de başladık.8-5 geçtik ilk teknik molayı ama sonra basit hatalar,kötü manşet,pasörümüzün etkisizliği,hücumda top öldürememe ile kötü oynamaya başladık.Gene de 18-18'de yakaladık.Fakat basit hatalarımız devam etti,Büşra'nın servis turunda 1 tane side out yaptıramadık ve seti kaybettik.
Bu set'te Ze Roberto'nun da mola almakta gecikmeleri ve yanlış dizilişi de etkendi.Neslihan'ın karşısına Tom ve Duygu geliyordu.
* 2.set tam tersi oldu.Onlar iyi başladı,teknik molayı 8-6 önde geçti fakat etkili servis atmaya ve bloklarımızı çalıştırmaya başladıktan sonra ezip geçtik.
*3.set tek kelime ile ezdik.Çok iyi voleybol oynadık.
* 4.set'te Eczacı direnmeye çalışsa da taviz vermedik ve seti ve maçı aldık.
* Zaman zaman çok güzel voleybol oynandı.Büyük çekişme yaşandı.
2 takım da birbirini iyi tanıyor artık ve taktik hamleler en ince ayrıntısına kadar düşünülüyor.2 takım da etkili servis atıyor.Ancak gene de her iki takımın da bu seviyedeki takımlara yakışmayacak şekilde 12'şer direkt manşet hatası yapması
anlaşılır şey değil.
* Maçı bize kazandıran olumlu faktörler ; 
- Seda Tokatlıoğlu'nun performansı.Çok eleştiriyoruz belki ama dün % 42 ile hücum etti,zor pozisyonlarda sayı çıkardı.36/15.2 blok,1 servis toplam 18 sayı ile en skorer oyuncumuz oldu.Böyle oynadığı müddetçe daha ne isteyelim ?
% 28 hücum yüzdesine otomatiğe bağlamıştı.Böyle % 40'a çıktığı müddetçe hiç sorun olmaz.Gene tekli bloklara takıldı 3 kez,2 hücum hatası oldu ama rakibi ve
Milli takımdan yedeği Darnel'in rakamlarını görünce Seda ezip geçmiştir.
+ 10 ile oynamış zaten.Bravo Seda.
- Bloklarımız.Tam 14 bloğumuz var.1.set'te sadece 1 blok yapabilmiştik.Zaten
setin akibeti görüldü.Eda 5,Naz ve Duygu da 3'er blok yaptılar.
14-8'lik fark maçın sonucuna büyük etki etti.Blok manyağı yaptık onları.
- Blok arkası savunmamız.Gerçekten de çok iyi savunma yaptık.Özellikle
Logan Tom,Merve ve Naz.Bloksuz topları bile çıkardık.
Logan Tom manşette beklemediğimiz kadar zorlansa da en iyi özelliklerinden biri olan savunmasını herkese gösterdi.Bu yönü Sokolova'dan iyi.
-Eda'nın performansı.Nazar değmesin Eda'ya mükemmel oynuyor.Her maçta belli bir istikrarlı olumlu performansı var ve gösteriyor.O yüzden bu tip oyuncuları çok seviyorum.Penny Taylor da öyle mesela.
12/7.% 58 hücum,5 blok,1 servis sayısı ve etkili servisleri ile Seda'dan sonra
+6 ile en iyi oyuncumuz oldu.Bravo Eda.
- Rakip hatalarından kazandığımız sayı.Tam 30 sayı kazanmışız.
Bizim hatalarımızdan ise onlar 18 sayı kazanmış.Özellikle 4.set'te 11 sayı.
- Onlara göre daha az servis kaçırmamız da diyebiliriz.7-10
- Yağmur'un kritik anlardaki servislerini de sayabiliriz.
- Onlara göre hücum çeşitliliği ve silahımızın fazla olması.
* Olumsuz yönlerimiz ; 
- Manşetimiz.71/12.% 61(42) rakamı düşük sayılmasa da 6'sı Logan Tom'dan olmak üzere 12 hata çok fazla.Tamam rakip iyi servi atan bir takım ama bu kadar hata çok fazla.Logan Tom 29/6.% 48(38),Merve 24/3.% 67(50),Yeon Kim 15/3.% 67(40).Tom'un üstüne yıkmaya çalıştılar servisi.
- Hücum yüzdemiz.% 36.124/45.Bu rakam Seda'nın iyi performansına rağmen.
Yeon Kim ve Logan Tom'un  % 31'de kalmaları ile Duygu 0 olması etken.
Burada Sokolova'yı arıyoruz.
- Etkili servis atmamıza onlara göre daha az kaçırmamıza rağmen daha az
servis sayısı almamız.5-8
* Biz onlara göre daha bir takım görüntüsü veriyoruz.Onlar daha çok Darnel ve yanında Poljak ağırlıklı bir takım iken,bizim hücum çeşitliliğimizin fazla olması ile 4 oyuncumuzdan çift haneli skor elde etmemiz,takım savunmamız onlardan önde.Zaten en düşük performans gösteren oyuncumuz denilebilecek Duygu bile
3 kritik blok sayısı aldı.
* Bireysel olarak baktığımızda Seda ve Eda daha öne çıkarken.Diğer oyuncularımız bazı hatalarına rağmen tolere etmesini bildiler.
Mesela Naz pas tercihleri ve kalitesinde yaptığı hataları 2.pas plase,servis ve blokları ile kapattı.6 numara (arka orta)'ya Kim'e attığı paslar kısa kalıyor ya çizgiye basmak zorunda kalıyor ya da fileye vuruyor.Buna dikkat etmeli.
Logan Tom manşet hatalarını savunma ve servis etkinliği ile kapattı.Merve aynı şekilde.Duygu hücum etkisizliğini kritik blokları ile kapattı.
Yeon Kim hücum hatalarını gene kritik hücumları ve etkili servisi ile kapattı.
* Eczacıbaşı'nda Sakızcı Darnel Fenerbahçe ezikliği içerisinde çok şey yapmak istiyor ve kendisini çok kasıyor haliyle çok hata yaptı.Rezalet istatistikleri var.
47/16.% 34 hücum,1 blok,3 servis 20 sayı almış ama 10 hücum hatası,5 blokta kalma 15 hücumda hata,4 servis hatası tam 19 sayı verdirmiş.-4 ile oynamış.
 Kaldı ki 1 pozisyonda Hakem Ebru Meriçkan Naz'ın yaptığı temiz blokta sayıyı onlara verdi.Yani 19 sayısı olacaktı,6 blokta kalması ve 19 hatası olacaktı.
 Hele 2 kez topu karşı sahaya bile atamaması güldürdü.Salonda bir kişinin gülme sesi buraya kadar bile geldi :)) Eziklik zor zanaat ne yapsın ? :))
Poljak 1.set'te gene çoşup,bağırıyor el,kol hareketleri yapıyordu ama sonraki setlerde o kol nereye kaçtı bilemiyorum ? 
Çalışanlarına ve çoluk çocuğa  birer tişört giydirip,ellerine ufak bir bayrak ve bedava bilet verip salona getirip Grup Tigers pankartı asmak olmuyor.
Çok komik oluyor,çok suni olduğu belli oluyor yazık ki :))
30 senedir Türk voleybolunda Federasyonların kucağında el bebek,gül bebek yaşatılan bir kulüp 50 tane bile taraftar oluşturamıyorsa oturup düşünecek.
* Hakem Ebru Meriçkan rezalet bir maç yönetti.Bu kadar amatör bir hakem olamaz.Tek tek saymaya bile gerek görmüyorum.Hepsi aleyhimizeydi.
Yani Ebru hanım bile TVF'nin cici kızı Eczacıbaşı'nı kurtaramadı.
* Maçı Sport TV'den anlatan Adnan Paşaoğlu ve Metin Görgün'de çok tarafsız (!)
naklettiler.Logan Tom'un parmaklarına değmedi açıkca görülmesine rağmen 
bir feryat bir figan kıyameti kopardılar.Adnan diyor ki Fenerbahçe'li oyuncular bile gülüyor,Eczacıbaşı'lı oyuncular göremediği için itiraz etmiyor tabii falan filan.Yazık Adnan sana yazık.Fenerbahçe'li oyuncuların gülmesi ondan değil sayı kazanmanın sevincindendi.Merak etme bizden çıktığında zaten Duygu Bal'ın yaptığı gibi benden çıktı demesini biliyor bizim oyuncularımız.
* Taraftar desteğimiz iyiydi ama maalesef erkek takımına aynı desteği ve ilgiyi göstermedikleri için bir daha taraftar konusunu yazmayacağım.

6 yorum:

sulozgul dedi ki...

Sevgili Gürol Kardeşim,yorum ve eleştirilerinle gene döktürmüşsün,ellerine sağlık.Maç çok kaliteli idi.Özellikle savunmamız çok iyiydi.Ze geldikten sonra takım ve bireysel savunmamız gözle görülür bir şekilde iyiye gitmektedir.Bu maç için benim kahramanlarım Merve ve Tom dur.Çok iyi savunma yaptılar.Bir de Naz'ın son sette çizgi kenarında arka arka yaptığı savunma da müthişti.Böyle savunma yaparsan karşı takımın da moralini bozarsın.Neyse iyi ve keyifli bir maçtı.Rakip kaliteli olunca maç ta tabii kaliteli oluyor.Ligimizde maalesef böyle rakipler 1-2 tane.Bu da bizim kısmetsizliğimiz.Düşünün sizin de yazdığınız gibi bizim için lig bu 3 maçtan sonra bitti.Artık formalite maçları oynayacağız.Sevgi ve saygılarımla.Süleyman Özgül.

Efsane Mrsiç dedi ki...

Süleyman Abi estağfurullah sağolasın :))
Evet güzel maç oldu.Voleyboldan zevk aldım,üstüne bir de galibiyet hem de ezeli rekabet galibiyeti olunca ballı kaymak oldu.
Savunma konusuna dikkat çekmeniz çok yerinde Abi.Çok önemliydi.Dediğin pozisyonu da hatırlıyorum.Zaten Tom,Merve ve Naz çok iyiydi savunmada.
Arka arkaya 3 zorlu maç oynadık ve normal sezon bitti :))
Selamlar - Sevgiler.

Ayabakan dedi ki...

*Eda-Penny ,
*30 senedir Türk voleybolunda Federasyonların kucağında el bebek,gül bebek yaşatılan bir kulüp 50 tane bile taraftar oluşturamıyorsa oturup düşünecek; bunlar harika tespitleriniz.
Ayrıca Ze' nin molalarda Seda ve Naz' a gösterdiği özel ilgi de harikaydı.
Ve Başkanımıza da ayrıca minnettarız.
2005 yılında daha 19 yaşındayken Seda' yı transfer edip, takımı onunu etrafında kurduğu ve bugünleri bize gösterdiği için.
Bu takımın gerçek ruhu, Seda, Eduşka ve Naz' dır.

Efsane Mrsiç dedi ki...

@Ayabakan
Değerli katkılarınız için teşekkürler.
Katılıyorum :))

turkuaz0707 dedi ki...

Gürol kardeş ellerine sağlık.Maç analizi ve tespitler süper. Özellikle de yazı böyle güzel oyundan sonra gelen galibiyete binaen yazılınca ayrı bir tadından yenmez olmuş.
Maç için söylenecek fazla bir şey bırakmamışsın. Ancak takımda olumlu yönde gelişim gösteren iki noktanın altını ben de çizmek isterim. Birincisi yazıda özellikle belirttiğin, süleyman abimizin de vurguladığı takım savunması. Eğer bu sene istenilen kupa kazanılacaksa anahtarı takım savunmasından geçmekte. Bu denli önemli yani.
Diğer bir husus uzayan oyunların (ralliler) ve setlerin kaybedilmesine dair olumsuzluğun giderilmesi yönündeki olumlu sinyaller. Bu takım 2010 final four'da Cannes'ı yendiğinden bu yana nerdeyse riskli, başabaş giden bütün setleri ya da maçları kaybetmeyi bir alışkanlık haline getirmişti. Bu maçta ilk defa 4. sette yakın giden bir seti ve maçı paniklemeden oynadığına şahit olduk takımın. Başabaş giden maçları ve setleri kazanabilmeyi alışkanlık haline getirmek önemli ve bunun ışıklarını gördük 4. sette. Bizim takım zaten öne fırladı mı rakibini ezip geçiyor.Orda sorun yok. Asıl sorun başabaş giden set ve maçlarla ilgili. Bu yüzden de VBTT maçındaki 25-13'lük ya da Eczacı maçındaki 25-17'lik setlerinden çok daha kıymetlidir 25-22'lik son set.

Efsane Mrsiç dedi ki...

Adem dostum değerli katkılarına teşekkürler.
Tespitlerin harika.Ralli set kazanmak gerçekten çok önemli.
Savunma'nın gelişmesi ortak tespitimiz de çok doğru.