1 Aralık 2013 Pazar

SARI MELEKLER TAMAMLANAMAYAN DERBİ’DE GALİP!

        

          9.hafta mücadelesinde Burhan Felek Spor Salonu’nda deplasman yasağı sebebiyle seyircimizden yoksun Galatasaray Daikin ile karşılaşan takımımız maçtan 3-0 galip ayrıldı. 3-0 diyoruz da ilk iki seti 25-21 ve 25-17 ile üstün geçen takımımız son sette 23-13 öndeyken seyircinin 3 kez uyarılmasına rağmen kötü tezahürata devam etmesi sonucu bitime sadece 2 sayı kala maç tatil edildi.


         Kurallar gereği Galatasaray Daikin’in 3-0 hükmen mağlup ilan edilmesi söz konusu ki maçın bitiminde Federasyon gözlemcisi eski hakemlerden Ümit SOKULLU takımımız yönetici ve oyuncularına yaptığı açıklama bu yönde. Galatasaray Daikin’in Hükmen mağlup ilan edilmesi durumunda TVF ceza talimatında da belirtildiği gibi yarışmanın durması durumunda seyircisiz oynama para cezası dışında TVF ceza 2013-2014 yarışma talimatında “Hükmen mağlubiyetlerde toplam puandan (1) puan düşürülür. Hükmen galibiyet alan takımın toplam puanına (3) puan eklenir” ibareside mevcut. Önümüzde ki Çarşamba günü toplanacağı söylenen TVF kurulunun kararı bakalım resmi olarak ne olacak?

Maça gelirsek koçumuz Abbondanza’nın maça Aneta, Garay ve Kim yabancı tercihleri ile başlaması Bauer’in son maçlarda ki formu üzerine biraz eleştirilse de Gökçen’in Bauer kıvamında ki formu Aneta’nın %58’lik hücum oranıyla bu eleştiriler biraz yersiz oldu. Gökçen yaptığı bloklar, bloktan sektirdiği toplar ve % 100’lük hücum performansı ile resmen günün kahramanlarındandı. 



Aneta ise kritik yerlerde yaptığı akıl dolu hücumlarla hiç bloğa yakalanmadan güzel iş çıkardı. Eda’nın da %80 hücum 4 blok sayısıyla ayrıca hırsı isteği arzusuyla takıma yaptığı katkı muazzamdı her şeyden önce Eda’nın formunu bulması takım için çok önemli. Bu maç özelinde bize 2 sene önceki Eda'dan örnekler sunması çok güzeldi umarım devamı gelir. Her iki orta oyuncumuzda muhteşem oynadılar zaten aldıkları 7.2 ve 7.5 puandan belli . 14 blok karşısında 1 blok . Ben uzun zamandır voleybol izlerim böyle bir blok üstülüğüne rastlamadım , hani tabiri caizse fileye gömdük rakibi 



 Herzaman söylediğimiz pasör takımı rezilde eder vezirde kelimesinin karşılığı olarak Elif’in bu oyunu bizi resmen vezir etti, hücum oyuncularımızın hep tekli blokta hücum etmesini sağlayan bir dakika bile konsantrasyonunu yitirmeden oyun disiplininden kopmaması ile günün parlayan oyuncusu idi. 

Merve’nin haftalardır süren iyi performansını Galatasaray Daikin’in bütün servisleri Merve’nin üzerine kullanması sonucu biraz düşse de Garay’in dönüşüyle defansta yine iyi işler çıkardı. Merve zaten hiçbir zaman çok iyi bir manşet alan libero olmadı olmasını da beklemiyorum ama muhteşem savunma yapıyor. Ayrıca galatasaray'ın değerli hocası Barobolini'ye bu muhteşem !! taktiğinden dolayı teşekkür ediyoruz. Bütün servisleri Merve'nin üzerine yıkarak smaçörlerimiz Kim ve Garay'ın hiç yıpranmadan maçı bitirmesine , hücumda diri kalmasına ve rakibi smaç manyağı yapmasına inanılmaz yardımcı oldu. İşin kötü tarafı bu muazzam taktiksen !!! Türk Milli takımının da ( pardon .vakıfbank görünümlü Milli takım aslında ya ) hocası.



Garay’dan yoksun mücadele etmek bu takım için gerçekten ne kadar büyük kayıpmış bu maç bunu da gösterdi , servisleri  vedefansı ile muazzamdı o kadar etkili servis attı ki takımın açık ara en çok servis kullanan oyuncusu oldu (24 Sayı). Aslında henüz tam ritmini bulmadığı için hücumda istediği gibi oynamasa da Garay’ın gelişi ile daha az alanda servis karşılayan hücumda daha kolay pozisyon alan Kim’de eski formundan enstantaneler sergiledi desek yanlış olmaz. %68 hücum yüzdesi ve 19 sayıyla takımın en skoreri oldu. Çok uzun süre sonra Kim'i bu kadar efektif oynarken gördük , Kim bu takımın herşeyi , esas oğlanı , onu çok yıpratmadan ondan max verim almak zorundayız. 



Takımın hırsı arzusu isteği sahaya yansırken hem oyuncular hem de biz voleybolseverler bu oyundan keyif aldık. Bu isteği arzuyu sahaya yansıttığı sürece bu takımın iyi yerlere geleceğine eski havasını yakalayacağına şüphe yok. Aslında maçı çok detaylı anlatmaya gerek yok , onca küfüre rağmen kızlarımız sakin kaldılar ve yukarıdaki istatistik kağıdındaki gibi muazzam bir tabloya imza attılar. Yukarıdaki tabloda herşey çok açık .. Darısı diğer maçlara diyorum ve umarım  bu bizim diriliş maçımız olur...

herkese saygılar sevgiler 
İrem ESEN

10 yorum:

sulozgul dedi ki...

Sevgili İrem,madem sen maçın bir analizini yaptın,ben de biraz Kerem'in rolünü çalıp maçta yaşadıklarımdan biraz bahsedeyim de bizim Sarı Melekler hangi ortamda rakiplerine dünyayı nasıl dar ettirdiklerini bu bloğu okuyanlar anlasın.Saat 17.10 sularında otobüsten indim ve tam yolun başındaki trafik ışıklardan salona yönelecektim ki bir patlama duydum ve akabinde yoğun bir gaz bulutu ile karşılaştım.Çevreme bakınınca 50-60 kadar GS.lı taraftarın etrafa kaçıştıklarını gördüm.Neden çatıştıklarını anlayamadım,biber gazı dumanının dağılmasını bekledim ve 1-2 dakika sonra da duman dağılınca yokuş aşağı salona doğru hızlıca yürüdüm ama hata ettiğimi anladım çünkü genzim ve gözlerim öyle bir yanmaya başladı ki anlatamam.Nefes almakta zorlanarak ve gözlerimden yaşlar akarak gişeye geldim.Biletimi aldım ve tam kapıdan önümdeki 1-2- kişi ile içeri gireceğim anda nereden çıktıklarını kestiremediğim 70-80 kadar taraftar küfür ve tehdit savurarak ve bizi içeri doğru ittiterek o dar kapıya yüklendiler.Kapı içinde bulunan güvenlik hemen önümüzü kesti ama arkadan o taraftar kitlesi içeri doğru dayanınca kapı önündeki herkes geriye püskürtüldü.Güvenlik alarm kapıları falan yerle bir oldu,neredeyse arada kalıp sıkışacaktık.Neyse ki hemen içeri girebildik.Kapının önünde arbede sürerken ben de salona geçtim.Bu daha maç başlamadan yaşadıklarım dı.Maçın hangi atmosferde geçeceğini tahmin etmem zor olmadı.GS.lı zeki yöneticiler,taraftar baskısını dağıtmamak adına sadece baş hakem arkası tribününü seyircilere açmışlardı.Tabii kuzu kuzu GS.taraftarlarının arasına oturduk.Daha maç başlamadan tribün doldu ve maçın ilk teknik molasına kadar hiç durmadan FB.ve Aziz Yıldırım aleyhine anormal bir küfür edebiyatına başladılar.Tamam küfür edin de bir ara verin be,hiç olmazsa salonda iyi kötü mücadele eden bir takımınız var,bir kere de onlara tezahürat yapın.Varsa Fener,yoksa Fener.Hakem iki kez kaptan Neriman'a seyirciyi uyarması için ikaz etti.Tabii hemen kendisi de küfürlerden nasibini aldı.Baş edemeyince diğer hakemlerle ilk teknik molada soyunma odasına gitti.Bu küfürlerden tribünde bulunan aileler rahatsız olunca salonun tamamını seyircilere açtılar ve neyse biz gene aynı ekip her zaman ki yerimize oturduk.Yaklaşık yarım saat sonra maç tekrar başladı.3.setin 22.sayısına kadar hiç küfür edilmedi,sadece takımlarını desteklediler.Ama maçın kaybedileceği kesinleşince tekrar küfürlere başlayınca da hakem hemen inip maçı tatil etti.Artık bütün bu yaşananlardan sonra şu sonuca vardım,bu derbi maçları sittin sene rakip seyircisiz oynanacak ve oynanmalı.Düşünün o ortamda birde FB.seyircisi olsaydı ne olurdu?Tahmin bile edemiyorum.Sakın hiç bir taraftar gurubu "Deplasman Yasağı İstemiyoruz"gibi hayali ve gerçeklerden uzak isteklerde bulunmasın.Neyse,sanırım 3-0 ve setler 25-0 olarak tescil edilecek ,GS.ın 1 puanı silinecek ve seyircisiz maç cezası verilecek.Bütün bu olumsuz ortama rağmen sahada son iki sezonun en iyi oyununu oynayan ve rakibini ezen bu takımı kutlarım.Biz de Bauer oynamayınca acaba dedik ama gerek Gökçen'in ve gerekse Aneta'nın performansını görünce hocanın doğru karar verdiğini anladık.Eda iyice güçlenmiş,Kim'i,Garay ve Aneta'nın mükemmel performansları ile daha yukarı çıktığını gördük.Tamam Merve servis karşılamada aksasa da savunmada gayet iyi idi.Gökçen eğer böyle oynarsa ilerde yabancı hakkımızı diğer bölgelerde kullanırız.Elif' te şu ana kadar en verimli maçını oynadı.Hepsine teşekkürler.Biraz uzun oldu kusura bakma.Selam ve sevgilerimle.Süleyman Özgül.Ataşehir.

Henry Turner dedi ki...

Aneta-Bauer tercihini sadece bu oyuncularin formu degil, Gokcen ve Seda'nin formlari da belli ediyor. Bir de bu ikiliye Elif'in formuna bagli olarak Glass girebilir.

Bu arada elinize saglik. Keske biraz da Galatasaray'dan bahsetseydiniz. O kapsamda sadece koclarini degerlendirmissiniz.

Güray Gürsoy dedi ki...

Süleyman Abi değerli yorumların için teşekkürler.

@Henry Turner
Yorumun için teşekkürler.
İrem kardeşimiz de cevaplaycaktır
fakat ben kısaca G.Saray'ı hafta içi oynadıkları CL Yamamay maçından daha kötü buldum.Bunda bizim iyi olmamızın da etkisi büyük.O kadrodan sadece Orta oyuncu Velickoviç eksikti.
Sadece Neriman'ın hücum gücü ile ayakta kalmaya çalıştılar.16 sayısı var.Montano omuzundan sakattı dediler etkiledi bilmiyorum maçta öyle belirti göstermedi.12 sayı ile oynamış.

GördümDENEDİMBiliyorum dedi ki...

Canım Süleyman Abicim yaşadıklarınızı bir çok arkadaşım an ve an arayarak mesajla bildirdiler o kadar panikledim ki Futbol maçına gitmek için taa ki sizin kendi trübünümüze geçtiğinizi görünce çıktım çok üzüldüm yaşananlara...

Artık olaylar yerine sadece skora bakmak lazım...çok şükür kızlar harika bir oyunla kazandı...ikinici yarı kendi taraftarımızın bu kadar ileri gideceğini sanmıyorum...özellikle haftasonu oynanacak erkek takımının mücadelesinde dikkat etmeliler...

GördümDENEDİMBiliyorum dedi ki...

@Henry Turner ve Gürol Abicim;

Evet GS Yamamay maçına göre hiç de beklenildiği gibi oynanmadı...
Ama Yamamayda kendi liginde bu sene başarılı değil...yani yamamay maçı ne yazık ki bir ölçüt değil...Eğer bize karşı oyundan farklı bir performans ortaya koyabileceklerse bu hafta ECZV maçı kıstas olacaktır...

Ayrıca Montano dizinden sakattı...
Oynayamayacak bile dendi..ama demek ki riskli bir durum yoktu...misal Garay iğne ile oynadı hücumda çok etkin kullanamadık bu yüzden onu ama takıma katkısı servisle devansla muazzamdı...

Gs'de oturmayan çok şey var...Leo bu sene çok formsuz yabancı yerli dengesini sağlayamıyorlar Rabadziya sakat saori yeni geldi...bizde sıkıntı Garay'ın olmamasıydı sonuçta yedeklerimiz ilk 6mızla daha oturmuş bir takımız...

Ancak şunu kesinlikle belirtmek isterim GS maçı bizim için bir kademeydi şimdi sırada ECZV maçı var...Asıl o maç varolan tüm durumumuzu ortaya koyacak...biz bu yarışta varmıyız yokmuyuz işte o zaman anlayacağız...

GördümDENEDİMBiliyorum dedi ki...

ahh bide başarabilseydim de tüm yazdığım yorumlar silinmeseydi de ahhh :)

Süleyman aBicim yaşananlara ne kadar üzüldüğümü tahmin edemezsin arkadaşlarım an ve an bildirdiler olup bitenleri ben de tvden kendi yerimize geçtiğinizi görünce futbol maçı için evden çıkabildim...bu hafta bizim erkek maçımız var umarım aynı olaylara biz sebebiyet vermeyiz çok iyi giden bir takımımız varken yazık olur gerçekten...

Gürol abicim ve @Henry Turner

GS açısından kötü başladıkları bir türlü oyuna giremedikleri bir maç oldu ama Yamamay maçıda bir kıstas olmasa gerek 4 yabancıyla oynayıp eski gücünde olmayan Yamamay'a karşı etkin oynamak değil önemli olan bize karşı hiç direnç göstermemeleri sıkıntı bence...

Montano'nun diz sakatlığı mevcuttu ancak riskli bir durumu yokmuş ki oynattılar...

Eğer gerçek güçleri bu değilse ECZV maçını hedef belirleyebilirler...ECZV çok karışık bir dönemden geçiyor yedeklerini bol bol kullanıyorlar ama hiçbiri etkili olmuyor...Wang ve Neslihan'ı birarada kullanmıyorlar Harmotta sakat...Bu karışıklık içinde ki ECZV iyi bir hedef olmalı önce GS sonra da bizim takım için...

Mari Paulayla ECZV'yı zorlayan FB'nin ECZV karşısındada etkili olacağına inanıyorum ben ki benim için orda alınacak sonuç çook çokk önemli final yolunda büyük bir adım demek inşallah "GÜZEL GÜNLER GÖRECEĞİZ GÜNEŞLİ GÜNLER" yeniden Burhan Felekte final keyfi yaşayacağız:)

cem ağrak dedi ki...

Eczacıbaşı maçı diyince geçen sene Mari nin çapraz bağlarının koptuğu an aklıma geldi bir anda üzüldüm :((

GördümDENEDİMBiliyorum dedi ki...

ahh o maçç ahhh :( o maçtan çok kısa bir süre önce hazırlıkmaı yapmıştık eczv ile ve mari döktürmüştü resmen :(

cem ağrak dedi ki...

melekcan ne irem başka nick bulamadın mı yahu :)

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok iyi yazı olmuş, Garayın sayesinde Kim kafasını hücüma verdi daha etkili silah haline geldi.