2 Şubat 2012 Perşembe

Modranska Prostejov - Fenerbahçe Universal : 1-3 !!!


* Kazandık,avantaj yakaladık ama iyi oynamadık.
* Her zamanki gibi 1.seti verip ancak 2.setten itibaren oyuna girebildik.
Bu ''1.set sendromu'' kronikleşmeye başladı artık.Çözüm bulunmalı.
Niye konsantrasyon sorunu yaşanıyor anlamak mümkün değil.
* Ze Roberto Liubov iyileşmiş olmasına rağmen klasik kadrosunu bozmadı.
Ancak nasıl Logan Tom, Liubov'un sakatlanması ile mecburiyetten forma bulduysa,kötü bir oyunla kaybettiğimiz 1.set'ten sonra mecburiyetten sezon başından beri söylediğimiz ''4 yabancılı ideal kadroya'' döndü.
 Aslında bu kadro bile kötü oynayarak,çok hata yaptı ama maçı döndürdü.
* Rakip bizim ayarımızda değil,zayıf dedik ama kapasitelerinin en üstünü koyarak çok iyi oynadılar ve bize ders verdiler.(Kazanmamıza rağmen ilerisi için ders çıkarmak lazım)
* Bu seviyede bir takımın şu 1.seti böyle vermemesi lazım.Yakışmıyor.
17-11 öndesin 6-1'lik seri yiyor 18-18'de yakalanıyorsun,yetmiyor devam ediyor
seri 9-2'ye çıkıyor ve 21-19 geriye düşüyorsun ve haklı olarak rakip geriden
gelerek seti 25-23 alıyor.
* Artık şu libero ve manşet sorunumuz arşı alaya ulaştı.Yazık yani.
Bu takımın servis ve blok gücü nasıl ''En iyi özelliği''ise manşeti ''En kötü özelliği,en zayıf karnı''.
* Tamam Liberolarımız çok kötü de 2 tane Dünya çapında manşetçimiz var
(Logan Tom ve Liubov),üstüne Yeon Kim gibi manşet alabilen bir yıldızımız var
ancak göçüyoruz manşette.İnanılır gibi değil yani.
73/8.% 63(38) çıkmış manşetimiz.Ki ben daha kötü bekliyordum.
Maşaallah 4 tane manşete soktuğumuz oyuncumuz da 2'şer manşet hatası yapmış.Tom,Kim,Liubov ve Merve.
Libero'yu manşetten saklayacak duruma geldik yani.Merve çıktı,Nihan girdi.
Biraz düzelmiş.14/-.% 71(43)
Rakamları baz alıyoruz ama yanıltıyor.Gördüğümüz daha net fikir veriyor.
Bence son 3 set oynayan düzen devam etmeli.Ancak Yeon Kim'i hiç manşete  sokmadan çapraz oynatmalı.Manşet yükünü Tom ve Liubov üstlenmeli.
Liberoları da saklayabildiğimiz kadar saklamalı.Başka çare yok.
4 kişiye manşet aldırsan rakip öyle servis atıyor ki tam ikisini ortasına,bir birlerine bırakıyorlar ve sayı.Geniş alanda en güvendiğin isimleri manşete sokmak lazım.Rakipler artık ezberlemiş Liberolarımızın Altın madeni olduğunu
yıkıyor üstüne ve sonuç alıyor.
* Manşette ne kadar az sallanırsak ve hücum,blok ve serviste ne kadar tolere edebilirsek o kadar sonuç alıyoruz.Hücumda tolere etmek daha zor tabii,iyi manşet gelmeyince nasıl iyi hücum kuracaksın ? O zaman etkili servis atma ve rakip hücumlarına iyi blok koyma tolere edebiliyor.
 Bugün de bunu yaptık 2.setten itibaren.17 blok ve 6 servi sayımız.
Ki onların servis sayısı daha fazla.8.Zaten 1.seti almaları ve 2.sete ortak olmalarının sebebi attıkları çok etkili servislerdi.Hroncekova,Velikiy ve Smak
çok iyi servis attılar.
* % 44 ile hücum etmişiz.Özellikle 3.set'te daha iyiydik.Zaten % 54'e çıkmışız.
* Bloklarımız dedik.Fabiana tam 8 blok ile duvar ördü.Eda 4 blok.
Yani Middle Blocker olarak tam anlamıyla görevlerini yapmışlar.Bravo.
* Aynı zamanda Fabiana ve Eda % 65 ve % 55 ile en yüksek hücum yüzdesine sahip oyuncularımız olmuş.Ortalarımız en başarılı mevkiimizdi.
* Seda gene kötüydü.5 hücumda 3 kez blokta kalmak çok kötü.
 Yerine giren Liubov da iyi değildi.26/8. % 31 hücum.Çapraz oynadı.Fazla manşete  girmemesine rağmen 5/2.% 40(20).
Logan Tom biraz daha yükseltti yüzdesini.% 38.Kim % 49,
* Savunmada fena değildik.Özellikle Logan Tom iyi iş çıkardı.
* Rakip maç öncesi yazdığım kadro ile oynadı.Yakından tanıdığımız ve en iyi oyuncuları dediğimiz Popoviç hayatının maçını oynadı.% 55 ile 25 sayı.
Popoviç'ten sonra Smaçör Anna Velikiy,Pasör Smak ve Libero Chlemuska'yı beğendim.Özellikle 39 yaşındaki Pasör Smak pasörlük kursu verdi.
Liberoları ise müthiş toplar çıkardı.Çok iyi defans yapan bir takım gördüm.
Aynı zamanda etkili servis attıklarını da bir kez daha söyleyelim.
* Neticede dün akşam Rabıta Bakü'nün uğradığı Atom Trefil Sopot azizliğine uğramadık.Atom Trefil Sopot Rabıta Bakü'yü 3-1 yenmiş.

4 yorum:

Levent TR dedi ki...

Klavyenize sağlık hocam.İlk setleri vermek totemi oldu kızların sanırım.Dediğin gibi ilk 2 seti özellikle çok kötü oynadık.Servisi karşılayan takımın sayıyı alma şansı çok yüksektir normalde voleybolda,lakin görünen o ki bizim takım için geçerli değil bu durum :))İyi servis atıyoruz(özellikle 3 harfliler( eda,naz,tom,kim)) iyi blok koyup iyi savunma yapabiliyoruz ama çok kötü manşet alıyoruz,dolayısıyla servis atarken sayı alma şansımız daha yüksek sanki.
Liberonun olmadığı bir kurgu mümkünmü bizim takımda acaba? Liberoyu saklamak çok komik bi durum olmazmı?(Varsayılan olarak en iyi manşetçi Libero değilmidir?)
Selamlar,sevgiler

Efsane Mrsiç dedi ki...

Sevgili Levent teşekkürler yorumlarına.
Libero özünde iyi manşetçi,iyi defans yapan oyuncu olur ama bizim takımdaki liberolar böyle değil ne yazık ki.
Kurallar liberolu sistem diyor.
Saklamak komik ama ne yapalım ?
Belki Eda ile değiştiklerinde Eda
arkada olduğunda değişmesinler,Eda
hiç olmazsa daha iyi manşet alır gibi geliyor bana.
Selamlar - Sevgiler.

cem ağrak dedi ki...

vallahagürol abi haklısın Eda ile hiç değişmesin devamlıu oynasın
eğer böyle oynayacak ise bizim lkiberolar ileride haşat oluruz

ayrıca 4 yabancı ile oynamak zorudnalar
kim acaba çapraz oynamak mı istemiyor ?? çok merak ediyorum

Efsane Mrsiç dedi ki...

Niye istemesin abicim ?
Hem manşet al yıpran hem hücum et
kolay mı ? Bence ister.
Hoca tercihi.