27 Mart 2014 Perşembe

Fenerbahçe Grundig Aldığı Maçı Verdi 3-2 !!!

* Geçmiş Olsun.Normal şartlarda bir final ilk ayağı maçından 2 set alarak rövanşa kendi evine dönmek iyidir,avantaj dır ancak Setlerde 2-0 öndeyken 3.set'de 24-22'den,5.set'de 14-11'den 5 kez Maç sayısı attığın bir maçı kaybederek dönmek acı verici.
* Neyse ki gücümüzün farkındayız,rakibin asla bizim dengimiz bir takım olmadığını biliyoruz.
Yaptığımız amatörce hataları ve saha dışı faktörleri - seyirci,antrenör,oyuncu baskısı ile hakemlerin nasıl birden bire döndüğü - de.O yüzden endişe edecek bir şey yok.
Zaten üzgünüz.Bu takımı bırakın salonda TV'da bile izlemeyen pek çok taraftarın final maçı diye izleyip sonra asıp kesmesi ne haklarıdır ne de yakışık alır bir şey.
* Rakip evet İtalya ligi sonuncusu ve küme düştü.Ancak İtalya Erkek Voleybol Liglerinin en üst düzeyde oynandığı ilk 3 yer Rusya ve Polonya ile birlikte.Takımlarının kadro kalitesi düşük evet ama dediğim nedenle ''Voleybol Kültürü'' yerleşmiş bir yer.O yüzden seyircinin maça nasıl etki ettiğini,rakibi ve hakemi nasıl baskı altına aldığını ve maçı çevirdiğini gördünüz.
Şu seyirci örnek olmalı bize.Öyle 25 milyon taraftarız demekle olmuyor 16 milyonluk şehirde bizim takımın maçlarına giden taraftar sayımız 100'ü geçmiyor.
* Çok fazla teknik değerlendirme de yapmak istemiyorum.
Maçın 2-0'dan 3-2 kaybedilmesinde ''Hakemlerin özellikle Baş hakem Yunanlı'nın 3.set'de parkeye sanıyorum su şişesi attıklarından sonra oyunu durdurup aşağı inerek masaya gelmesi ve 5 dakika civarında oyunun durup sonra yeniden başladıktan sonra kararlarında tamamen terse dönmesi''nin yanı sıra rakibin inanılmaz etkili servis atması ve bizim de çok fazla servis kaçırmamız''ın rolü büyük oldu.
Yunan hakem gayet iyi götürüyordu hatta çok kötü 8-2 geride başlayıp yakalayıp 30-32 aldığımız setin sonunda çizgi hakemine uymayıp doğru kararı vermesiyle aldığımız set'de pekala aleyhimize karar verebilirdi.Şaşırtıcı şekilde lehimize verdi.
Ancak dediğim gibi oyun durduktan sonra döndü.Orada masada rakip kaptanı Sotile ve hocası Dario Simoni gelip bir şeyler söylediler.Tehdit mi ettiler acaba diyorum.
Ondan sonra tüm kararlarında aleyhimize döndü.Arslan'a en ufak itiraz da kırmızı kart çıkardı.
En mühimi de verdik dediğimiz 4.cü Setin sonunda İvan'a file hatası,anten bir şeyler çaldılar aldığımız sayıda,5.seti sonunda 14-11'de İbrahim'in vurduğu top bariz içerideydi.
Bu şekilde maçın sonucuna ''Maçı bizden alıp onlara vererek'' etki etmiş oldular.
* Hakemler ve çizgi demişken daha 3 gün önce CEV CL F4'ünü izledik o turnuvada
2 itiraz hakkı ile video izleme ile çizgi konusunda çok güzel bir uygulama vardı.
CEV'in 1 numaralı kupada bunu uygulayıp 3 numaralı kupada uygulamaması da kendi turnuvaları arasındaki ayrımcılığını gösteriyordu.
* Burada rakip seyirci,antrenör,oyuncularının baskı altına almak için yaptıkları her ne kadar bilindik İtalyanların en hafif tabirle yavşaklıkları olsa da Spor da yakışmayacak hareketlerdir.
* Servisler konusuna dönersek ; Çok uzun yıllardır Voleybol seyrediyorum özellikle erkek voleybolunu bu kadar ''takım halinde etkili servis atan'' takım görmedim.
Biliyorduk etkili servis attıklarını Staroviç,Skrimov ile ancak hepsi attı birader en zayıf halkaları İspanyol Sergio Noda'dan sürpriz şekilde beklediğim Orta Carmelo Citto'nun yerine oynayan Davide Candellaro ve Pasör Sottile hepsi müthiş servis attılar.
Belki de bizim maça denk geldi tutturdular ne yazık ki.Candellaro'nun Fonteles'i Şaşkın Ördeğe çevirmesi ile başladılar Skrimov'un Serkan'ın feleğini şaşırtması ile bitirdiler.
114 serviste 14 hataları var tam 13 ace.Skrimov yavşağı 25 servis ile en fazla servis atmış
sadece 1 hata yapıp 5 ace'i var manşeti bozduğu açık top yaptırdıkları hariç.
Tam tersi biz ise Servis kaçırma yarışı yaptık.116 serviste 21 kaçırma 8 ace.
Farkı görüyorsunuz.Hal böyle olunca % 59 ile hücum ettiğiniz maçı kazanamıyorsunuz.
Rakip % 48 ile hücum etmiş.
* Manşet'de göçtük ama bizim istatistikçinin manşet algısı farklı herhalde
13 manşet hatası yaptığımız bir maçta % 52(35) takım manşetimiz.
Özellikle Serkan göçtü.Fonteles öyle ama bakıyoruz 5 hata yaptığı maçta 35/5.% 54(43)
çıkmış manşeti hayret.
* Orta oyuncularımız Emin ve İbrahim'in hem servisler de (JF) hem hücumda iyi oynadığı
İbrahim 12/7.% 67 hücum + 4 blok ,etkili servisler,Emin 7/5.% 71 hücum + 1 blok + 3 ace
maçı gene Arslan'ın çoğunlukla çok iyi oynadığı hatta bakmadan sanki arkada gözü varmış
gibi 6 numaraya Marshall'a vurdurduğu inanılmaz bir pası vardı maçı kaybettik.
Arslan ki 5/5 hücum,2 blok,2 ace ile oynamış.
Çok yazık oldu.
* Rakipte beklediğim gibi Staroviç ve Skrimov başı çektiler.
Staroviç İvan Milli takımı bıraktığında sanıyorum şu anda İtalya da Sir Safety Perugia takımında oynayan Alexander Atanasijeviç ile birlikte Veliahtları oldular.
Staroviç bunu maçtan sonra dile getirmiş İvan'a karşı ilk kez oynadığını ve heyecanlandığını.

''Sasa Starovic: “è la prima volta che mi trovo di fronte Miljkovic, dopo tante gare giocate insieme in nazionale, devo dire che è stato emozionante. Rispetto alla gara devo fare i complimenti a tutti i miei compagni. Davanti a questo pubblico abbiamo dimostrato un gran carattere, ma ancora non abbiamo fatto niente”.

Google Çevirisi ; (Sasa Starovic: Çok oyun birlikte oynadı sonra "Bu, ben Miljkovic karşılaştıkları ilk kez ulusal, ben heyecan verici olduğunu söylemek gerekir.Oyun ile karşılaştırıldığında ben tebrik etmek gerekir Bütün arkadaşlarım. Bu seyirci önünde büyük bir karakter göstermiştir, ama var henüz hiçbir şey yapmadı. " )

Bizim Marshall'ın da bir açıklaması olmuş hakemden yakınmış. 

''Leonell Marshall: “mi aspettavo una finale così, peccato per non aver chiuso al tiebreak.L’arbitraggio è stato scandaloso, i primi due set contro il Latina, poi contro di noi, non fa bene alla pallavolo questo trattamento, ci ha reso solamente nervosi. Ora ci giochiamo tutto nella gara in casa”.


(Leonell Marshall: "Ben, olmaması için çok kötü bir son kuyu bekliyordum tiebreak kapattı. Hakem, Latince karşısında ilk iki set rezil oldu sonra bize karşı, sadece bize sinir yaptı, bu tedavi voleybol için iyi değildir. Şimdi evde oyun her şeyi koymak. " )


* Şimdi Cumartesi hesabı kapatma zamanı.
Rakibin aynı etkinlikle servis atacağını sanmıyorum.Skrimov herhalde 25 serviste hepsi yüklenerek sadece 1 tane kaçırmaz.
Gene Hakem faktörü en azından bu kadar aleyhimize olmaz.
Ve umarım artık 2 maç salon dolar ve biz de Onların seyircisinin yaptığı baskıyı yaparız.
Takımın kalitesi,gücü de zaten belli.Bu kadar basit hataları bu kadar çok yapmayız umarım.
Düşünmek bile istemiyorum Trajediyi.
Rakip ufak bir avantajla geliyor.3-0 veya 3-1 kazanmamız lazım.
3-2'de Altın Set'e gidiyoruz.Her türlü yenilgi de (Allah korusun) Trajedi.

Başarılar FİLENİN EFENDİLERİ !!!

2 yorum:

Ömer dedi ki...

Yine 1-2 konu hariç tamamına katılıyorum yorumlarınızın.. Ama bazı konuları yumuşak geçmişsiniz..
Öncelikle bu adamlara yavşak demek, kelimenin anlamını, içini boşaltıyor.. Ahlaksız, haysiyetsiz, sporun yüz karası ..... ...., demek lazım.. CEV'in bu şımarık Italyan p...lerine bu şekilde yüz vermesi delirtiyor.. Şu anda, voleybola hem altyapı hem organizasyon anlamında en çok yatırım yapan ülkelerden biri olan Türkiye'ye (belkide en çok demek lazım, Rusya kıstas dışı tutulabilir)bu yapılanları, her zamanki gibi olmayan lobicilik, zavallı uluslararası ilişkiler yönetimi sayesinde sineye çekiyoruz.. CEV CL'nin ana sponsoru ol, Euroleague'in ana sponsoru ol, para harca, yatırım yap, salon yap, uluslararası altyapı turnuvalarına sponsor ol ülkende düzenle, sonra bu tip rezil, çarlık Rusyasından kalma ayak oyunlarıyla muhatap ol..
Bizi tutmalarına gerek yok ama 3.Set ve sonrası yapılanlar 60 ve 70'lerde anlatılan maçlar gibi.. Sottile denen kaptan olacak ....., ilk sette el, kol bağırma çağırmalar başladı.. Sürekli azar ve seyirciyi tahrik, coach'lari aynı şekilde.. Bırak kırmızı-sarı'yı, tek bir sarı kart dahi almadı.. Sürekli file hakeminin yanında.. Sonra senin kaptanın el kaldırınca direk kırmızı!! Sürekli eleştirdiğim Aslan iyi mental olarak çökmedi.. Beklentimin çok üzerindeydi..

Ben de uzun süredir maç izlerim, yaklaşık da 15-16 sene voleybol oynadım bu kadarını az gördüm.. Ivan'a çalınan file ve Ibrahim'in aut verilen orta hücumu öyle "neyse canım yanlış görüldü" denilecek pozisyonlar değil.. Aleni şekilde maçı alıp biryerden diğer tarafa verdiler.. Hem de "ortada" olan pozisyonlar olmamasına rağmen.. Bu arada neye göre söyledi, İtalyan pasaportlu diye mi bilmiyorum ama, ilk 2 set onlar adına sonra da bizim adimiza hakem skandal bir maç yönetti demiş Leonell.. Sanırım farklı maçı izledik ilk 2 sette..

Hakem hıyarlıklarını bırakıp maça dönersek.. Siz de yazmışsınız, Felipe ve Serkan döküldü servise manşette, atılan iyi servis kadar onların da kötü olmasının etkisi var.. Son sette 12-14'ten sonra atılan servisler, Ankara'daki F4'ü de gördükten sonra, "müthiş" değildi.. Kısmadan attıkları güzel servislerdi, bir tane iyi manşet alıp bitiremedik işi..

Istanbul'dan ümitliyim.. Saçma sapan bir hakem gelmezse kupa bize daha yakın.. Felipe'nin de manşette bu kadar kötü bir gününe denk geleceğimizi sanmıyorum.. Aslan dünkü gibi oynarsa 3-1 alabiliriz diye düşünüyorum..

Efsane Mrsiç dedi ki...

Zaman ayırıp uzun bir yorum yapmışsınız içi dolu dolu çok teşekkür ediyorum Değerli Ömer kardeşim.Katılıyorum yorumlarınızın hepsine.Evet biraz yumuşak geçmek zorunda kaldım İtalyanlar hakkında adabı bozmamak için yoksa hislerim çok daha ağır şeyler yazmamı söylüyordu :))

Değerli Ömer kardeşim arzu ederseniz http://parkedefener.com/forum/index.php isimli bir forumumuz var
oraya üye olup bol bol Voleybol yorumlarınızı yapabilirsiniz diğer değerli arkadaşlarımızla.
Sizi davet ediyorum katılırsanız memnun olurum :))
Selamlar İyi Günler.