22 Nisan 2012 Pazar

Final 1.Maç : Arkas - Fenerbahçe Grundig : 0-3 / (1-0 Öndeyiz) !!!



ARKAS SPOR: 0 - FENERBAHÇE GRUNDIG: 3 

SALON: Çanakkale Anafartalar 

HAKEMLER: Aziz Yener- Sevda Güler 

ARKAS SPOR: Ceyhun, Burutay 6, Ahmet 6, Agamez 16, Bravo 11, Emin 4, Nuri (L), Hakkı, Gökhan 1. Hansen 

FENERBAHÇE GRUNDIG: Turgay 7, Emre 9, Arslan 3, Marshal 12, Kemal 4, Miljkovic 14, Serkan (L), Ersin. 

SETLER: 26- 28, 17- 25, 20- 25 


SÜRE: 80 Dk. ( 31- 23- 26 ) 

İSTATİSTİK: 
SAYI: 63- 78 
RAKİP HATADAN SAYI 19- 29: 
SERVİS: 65- 76 
SERVİSTEN SAYI:5- 6 
HATALI SERVİS: 17- 13 
HÜCUM: 70- 60 
HÜCUMDAN SAYI: 35- 34 
BLOKTAN SAYI: 4- 9 
MANŞET: 63- 48 
HATALI MANŞET:6- 5 

(ajansspor.com - Tayyar Sümen)


* Takıma,teknik heyete ve taraftara tebrikler.
* Beklediğimden kolay geçti.Sadece 1.setin sonunda Bravo'nun servis turunda
fena sıkıştık.(Bravo daha sonra bir daha servisi tutturamadı zaten)
1 manşet alıp side out yaptıramadık.Neyse ki Emre'nin etkili servisleri ve Muhteşem Kemal'in bloğu ile seti kaptırmadık,aldık.
* Takım ritm buldu,hazır durumda demiştik.Perşembe günkü gs maçında kaldığımız yerden devam ettik.Hız kesmedik.
* Takımın ne kadar hırslı,arzulu ve maçı ne kadar istediği tribünlere,reklam panolarına giden toplara 3 kişinin koşmasından,2.06'lık İvan'ın kendini yerden yere atarak çıkardığı toplardan görülüyordu.Hele 3.cü setin 18.sayısını aldığımızda sevinci görülmeye değerdi.Çıkardığı zor topu gene kendisi blokla sayı aldı.Çok zor topları öldürdü.
* Arkas geçtiği Halkbank maçında çok iyiydi.İyi de kadroya sahip.O yüzden 
zor bir maç bekliyordum,ama biz fırsat tanımadık onlara.Artık Arkas maçları bizim için futboldaki gs maçlarına döndü.Bizden çok çekiyor Arkas :))
* Tabii şu da bir gerçek,hoca da Arkas'a iyi çalışmış - zaten çok iyi tanıyoruz - 
verdiği direktifleri ile sonuç aldık.Molalarda bile direktiflerini spiker aracılığıyla duyduk.Agamez'e önlem almamız gerekiyordu,mümkün olduğu kadar durdurmaya çalıştık.Gene de % 56 (27/15) ile hücum etmiş,4+2=6 hücum hatası,1 servis 16 sayı ile en skorer oyuncuları oldu.
Burutay bugün kötüydü.16/5.% 31 ile hücum etmiş,3 aut,5 blokta kalması var.
1 blok toplam 6 sayıda kaldı.4 servis hatası var.Halbuki HB maçında çok iyi oynamıştı.Manşet'te de 30/1.% 50(43) ile oynamış.Sanırım hafif sakatlığı ile oynadı.Düşük performansı tabii bizim için iyi oldu.
Agamez'den sonra ayakta kalan isim Bravo oldu.14/7.% 50 hücum,2 blok,2 servis 11 sayı.7 sayısını zaten 1.set'te aldı.Manşeti de 8/1.% 38(25).
* Bize gelince ; tecrübeli dünya yıldızlarımız İvan ve Marshall takımı sürüklediler.
İvan 16/10.% 62 ile hücum etmiş,1 aut,1 blokta kalması var (sanki daha fazlaydı),2 blok,2 servis sayısı toplam 14 sayı ile oynamış.
Marshall ise 19/11.% 58 ile hücum etmiş,2 aut,2 blokta kalması var.1 servis 12 sayısı var.Bloğu yok gözüküyor ama sanki var gibiydi.
(İstatistikler Arkas stafından)
* Turgay gene elinden geleni yaptı.Manşet'te zorlansa da hücumda kritik toplar öldürdü ve iyi servis serisi yaptı.10/5.% 50 ile hücum etmiş.1 aut,1 blokta kalması var.2 servis sayısı toplam 7 sayısı var.
Manşeti ise 18/2.% 28(22).Bu kadar düşük olmaması lazım zorlansa da.
Arkas istatikçisi çok cimri davranmış ya da kötü niyetli :))
* Orta oyuncularımızdan bu kez Emre ,Kemal'e göre hücumda daha etkili oldu.
Emre 7/5.% 71 ile hücum etmiş.3 blok,1 servis 9 sayısı var.
Kemal ise 5/1.% 20 ile hücum etmiş.3 kritik bloğu ile 4 sayı ile oynamış.
* Arslan bildiğimiz gibi oynadı.İyiydi ama o zaman zaman yaptığı yanlış tercihini gene yaptı.3.set'te 4 sayılık fark 3 sayı kapandı bu yüzden mesela.2 numaraya İvan'a atacakken 4 numaraya Turgay'a attı ve bokta yakalandı Turgay.Bir sonraki hücumda ise 2 numaraya İvan'a attı ve bitirdi.1 tur önce atması lazımdı.
Arslan maçı 3 sayı ile bitirdi.3/2 hücum,1 blok.1 tane klasik eski numara ile genç Hakkı'yı avladı topa dokunmadan.
* Liberomuz Serkan bu maçta iyiydi.Manşeti düşük gözüküyor ama savunmada iyiydi.Üst üste çıkardığı 2 müthiş smaç var mesela.
* Manşetimiz düşük.Özellikle pozitif manşetimiz.% 46(27).48/5 hata.
Arkas'ın ise % 46(40)
* Servislerde etkiliydik ama çokta kaçırdık.13 hatamız var,6 servis sayımız.
1.set'te 7 servis kaçırdık.Özellikle setin sonlarında kaçırmamak lazımdı.23-19'da mesela Marshall dışarı attı.Sonra 24-20'den Bravo'nun etkili servis turunda sıkıştık ve 24-24'ye geldi maç.
İşte o yüzden set sonlarında servis kaçırılmasına çok kızıyorum.Bazen riske girmeden bloğa şans tanımak veya rakibin hücum hatası yapmasını beklemek lazım.
Arkas bizden daha çok kaçırdı ve daha az ace yaptı ama geriden geldikleri için
risk almak zorundalardı.17 servis hataları,5 servis sayıları var.
* Bloklar.9-4 öndeyiz bloklarda.Blokörlerimiz Emre ve Kemal 3'er blokla
görevlerini çok iyi yaptılar.Farkı getiren noktalardan biriydi bloklar.
* Rakip hatalardan biz 29 sayı alırken,onlar 19 sayı alabildi.
Biz +1 onlar -18 ile oynadılar.
* Yalnız dikkat ettiğim bir nokta var,açık ve zor toplarda hep sayı aldılar,hata yaptık.Buna dikkat etmeliyiz.Biz de zor topları öldürdük ama onlar daha çok.
* Kısaca farkın sebepleri ; 
- Takım olarak daha hazır ve daha çok isteyen olmamız.
- İvan ve Marshall gibi dünya yıldızlarımızın etkili performansları.
- Serkan'ın defansı.
- Emre ve Kemal'in blokları.
- Emre'nin etkili orta hücumları.
- Takım olarak etkili servis atmamız.Özellikle Turgay.
- Takım savunmamız.
- Arkas'ta Burutay'ın kötü performansı.
Tek sıkıntımız düşük pozitif manşet ve ilk set'te kaçan 7 servisimiz.
* Maçta çok güzel enstanteler vardı.Keşke erkek voleybol maçlarına video işleri ile ilgili arkadaşlar biraz ilgi gösterse de o görüntüleri kaydedebilselerdi,biz de arşivimize alabilseydik.
* Hakemler.Zaman zaman hatalı kararlar verdiler.
 1.set'te dışarıdaki topa içeride dediler ve 15-16 2.teknik molaya önde girdi Arkas mesela.Kritik hataydı.1 sayı 2 sayılık diferans yaratıyor çünkü.
Arkas'lı oyuncuların aşırı gergin olmaları,her pozisyona itiraz etmeleri de artık alıştığımız ama etik ve hoş olmayan görüntülerdi.
* Taraftar.Arkas İzmir ve Bursa'dan 3 Otobüs çalışanlarını toplayıp getirmişti.
Başlarda bizim önceki maçlardaki organize gruplarımızın gerek asıl yerlerinde olmamaları,gerekse de sayıca az olmaları nedeniyle sesleri çok çıktı.Bu sesleri duyduktan sonra münferitlerimizin de gaza gelmesi ile biraz toparladık.
gs maçındaki tribün yoktu maalesef.Münferit gelenler en azından alkış,ıslık yapmalı,sessiz sedasız oturmamalılar.
* Şimdi Pazartesi artık kupaya son adım kaldı.Şu anki görüntü bir aksilik olmazsa Şampiyonluğu alacağımız yönünde ama hiç bir maç oynanmadan kazanılmaz.Arkas'a değişik obsiyon kullanma imkanı yaratan ABD'li pasör Hansen ülkesine Milli takım kampına gittiği için bu maçta olmayacak.
Bu demektir ki Ceyhun sürekli oynayacak.Glen Hoag'un hamle yapma fırsatı olmayacak.Pasör değişikliği ile oyuna müdahale edebiliyordu.
Ayrıca Burutay'ın sakatlığı ciddiyse o zaman işleri daha zor olacak.
Sadece Agamez'e ve biraz da Bravo'ya endeksli kalacaklar.
Hansen yerine 1 yabancı kadroya alabilirler.5.yabancıları kadrola 12'ye indirildiği için dışarıda kalmıştı.Perrin mi yoksa Duff'mu dışarıda kaldı bilemiyorum.Perrin smaçör olduğu için kadrodadır.
Bu ikisinden biri +1 olarak Pazartesi kadroda olacak.
* Sonuçta inşaallah Pazartesi işi bitireceğiz ve sezonu 3 kupa ile kapatacağız.
Tek üzüntümüz Avrupa Kupaları.Hiç olmazsa CEV Cup'ta final oynamalıydık.
Polonya takımına karşı işte hep krize girdiğimiz serileri orada da yaptığımız için 
16-11 önde girdiğimiz 2.teknik mola sonrasında set kaybettik.
Artık bu kadro korunup iyi takviyelerle seneye Avrupa da da başarılı oluruz.

4 yorum:

sulozgul dedi ki...

Sevgili Gürol,seyirci konusunda için rahat olsun;korna,düdük ne varsa yanımıza alarak ihtiyar heyetini temsilen 3 arkadaş yarın sabah Çanakkale'ye gidiyoruz.Seyirci açığını kapatırız:).Kupayı alıp gelecez.(Emekli olmanın avantajları).Fener basket ten Çanakkale'de yaşayan Fatih kardeşle mesajlaştık,onunla da orada tanışacağız sanırım.Bu maça gelince senin de belirttiğin gibi hala benim aklımda Milikoviç'in 3.setin 18.sayısı var.Dünyada ilk 3 e giren bir sporcunun o hırsı ve çabası her sporcuya örnek olmalıdır.Benim asıl dikkatimi play-off larda olabildiğince performansını maksimuma çıkartan Turgay çekti.Demek ki uzun olmadan da smaçör olarak üst düzey bir takımda çok faydalı olunabilirmiş.Onun hırsı ve çabasını taktir etmemek mümkün değil.Hata da yapsa oraya takılıp kalmıyor ve devam ediyor.İnşallah yarınki maçla sezonu kapatırız.Sevgi ve saygılarımla.

Efsane Mrsiç dedi ki...

Oooo Abi ne güzel ya Bravo size valla.İnşaallah kupayı alıp geleceksiniz buna inanıyorum.
Miljkoviç aynen Grbiç gibi gönüllerimize yerleşti artık.Takıma teknik katkısının dışında mental katkısı da büyük.Genç ve diğer oyuncularımıza da örnek ve destek olması da çok önemli.
Turgay.Sessiz,sedasız geldi.Çok kişi burun kıvırdı,FB'de oynayacak adam değil dedi.O işini yaptı.
FB TV'de Filede Fener programına katıldığında anlatmıştı ekstra çalışmalar yaptığını.Boyu kısa ama
çok iyi sıçradığı için,bir de zeki bu dezavantajını giderebiliyor.Hata yapmıyor mu tabii ki yapıyor İvan ve Marshall da yapıyor.Artıları daha fazla.
Sezonun oyuncusu adaylarımdandır.
Hayırlısıyla yarın güzel bir şekilde kapatıyoruz 2011-2012 defterini inşaallah.
Selam ve Sevgilerimle...

turkuaz0707 dedi ki...

Bütün takıma, hocaya, oyunculara tebrikler. Ama ayrı bir parantez İvan ile Turgay'a açıyorum. İvan'ın oyununa bir şey demiyorum zaten bu ve böyle oynamalı. Ama takımı bir sahiplenişi var ki... bir lider, bir abi, evlatları üzerinde güçlü otoritesi olan bir baba, teşbihte hata olmaz onlar için kendini feda etmeye hazır bir anne. 3. setin 18. sayısı "forma için sonuna kadar mücadele" ve "Fenerbahçelilik Ruhu" şahikasıdır. Bu gayret ve azim bugün akşam saat 7 ye kadar bizim futbolculara sonrasında da kulüpten içeri girecek bütün sporculara tekrar tekrar izletilmelidir. Benim için 3. sette Arkas'ın aldığı 20. sayı da İvan'ı efsane yapan anlardan biridir. Hatırlayalım… Skor 24-19’ken Arkas hücumunda İvan müthiş bir blok dublajı yaparak topu çıkarır. Daha ikinci top olmasına rağmen Marshall sol eliyle smaç plase ile karşı alana gönderir. Sayı da olabilecek bir pozisyondur ama Arkas defansı çıkarır ve sonrasında top 20. sayı olarak Arkas hanesine yazılır. O anda Marshall'ın İvan'dan bir özür dilemesi var ki, sanırsınız genç takımdan a takıma yeni yükselmiş bir oyuncu. Devamında da hemen Aslan'ın ilk topu İvan'a atarak "abi bitir, kusurumuza da bakma" halini görmek takımdaki İvan'a saygı seramonisinin şekil bulmuş haliydi.

Diğer bir paragraf da Turgay'a. transferinden haberimiz bile olmadı. Kim bu dedik. kabul etmek gerekir ki, fiziğine bakıp burun kıvırdık. Tokatlıymış Emre'miz gibi. Her geçen gün takımın bir parçası oldu. Gün gün üstüne koydu. O kadar kocaman bir yürek ki Celitans'ın Agamez'in karşısına koyuyor hoca. Agamez'in üstünden hücum ediyor. Transfer eden ve cesurca oynatanın ellerine sağlık.

Bu takımın Cev şampiyonlar ligindeki en büyük şanssızlığı, Macerata ve Novosibirsk'le aynı gruba düşmesiydi. O grupta Türkiye'den hangi takım olsa 3.lükten öteye gidemezdi.
Kura şansızlığı daha sonra da devam etti ki Cev cup'ta en azından final oynayacak takım altın seti dışarıda oynama şanssızlığı yüzünden Polonya takımına elendi. Bu demek değildir ki,bu takım gelecek için ümit vermez. Aksine 1-2 takviye ile gelecek yıl F4 oynayabilir.
Voleybolda takım olabilmek çok önemlidir. onun için takım kadrosuyla çok oynamaya gerek yok. İhtiyaçlar ne? çok iyi servis atan etkili bir smaçör (Burutay'ı mı tarif ediyorum ne!!! ) ve kemal ile emreyi yedekleyecek, pardon bir kalibre yukarı çekecek bir orta oyuncu (Stankoviç).
Haydi rast gele...

Efsane Mrsiç dedi ki...

@turkuaz0707
Adem'cim klavyene,yüreğine sağlık.
Çok güzel yazmışsın.Ekleyecek bir şeyim yok.Pazartesi hayırlısı ile geçsin gelecek sezon için uzun uzun konuşuruz planlamayı.
Selamlar - Sevgiler.