19 Nisan 2012 Perşembe

Fenerbahçe Grundig - Arkas : 3-1 (Lider Çıktık) !!!



FENERBAHÇE GRUNDIG: 3 - ARKAS SPOR: 1 
SALON: Çanakkale Anafartalar 

HAKEMLER: Onur Hoşnut- Salim Bektaş 

FENERBAHÇE GRUNDIG: Emre 6, Arslan 2, Marshal 16, Kemal 10, Miljkovic 20, Turgay 10, Serkan (L), 

ARKAS SPOR: Burutay 11, Ahmet 9, Agamez 22, Bravo 9, Emin 9, Ceyhun 1, Nuri (L), Gökhan 5. Hansen 1. 

SETLER: 25- 22, 25- 23, 25- 27, 26- 24 


SÜRE:107 Dk. (25- 26- 30- 26 ) 

İSTATİSTİK: 
SAYI: 101- 96 
RAKİP HATADAN SAYI: 37- 29 
SERVİS: 101- 97 
SERVİSTEN SAYI: 3- 3
HATALI SERVİS: 17- 24 
HÜCUM: 101- 108 
HÜCUMDAN SAYI: 48- 50
BLOKTAN SAYI: 13- 14 
MANŞET: 73- 83 
HATALI MANŞET:3- 3



 PLAY-OFF B GRUBU PUAN DURUMU: 
SIRA: TAKIMLAR: 0 G M AS VS P 
1- FENERBAHÇE GRUNDİG 3 3 0 9 2 9 
2 ARKAS SPOR 3 2 1 7 6 5 
3- İSTANBUL BŞB 3 1 2 6 7 4 
4- SİVAS 4 EYLÜL 3 0 3 1 9 0 


YARI FİNAL PROGRAMI: 
20 NİSAN 2012 CUMA: 
Saat: 17: 30 Halk Bankası- Arkas Spor 
Saat: 20: 00 Fenerbahçe Grundıg- Galatasaray Yurtiçi Kargo
(ajansspor.com - Tayyar Sümen)
* Tebrikler takım,teknik heyet,taraftar.
* Dünkü İBB maçındaki kadar zorlanmayacağımızı düşünüyorum demiştim ama anlamsız set içi iniş-çıkışları ile rahat kazanacağımız maçı zora soktuk.
Öyle ki 3.cü set'te 16-11,23-19 ve 24-20 önden seti 24-26 verdik.Buna rağmen hiç moral bozmadan 4.cü sete çok iyi girdik,iyi götürdük gene 16-11 önde geçtik 2.teknik molayı ama bir kez daha daldık ve 21-18'den seti koparamayıp 24-24'te yakalandık.Neyse ki bu kez seti vermedik ve maçı da kazandık.
* Şu bir gerçek bir kez daha Play Off'lara iyi hazırlanarak ''Finallerin takımı'' olduğumuzu gösterdik.10 gün önce Eskişehir'de Arslan ve Marshall'ın antrenmansız halde fedekarlığı ile tam hazır olmadan kazandığımız Türkiye Kupası ciddi özgüven getirdi.Sakatlıkların tedavi edilmesi ile de finallerde hep yaptığımız ''hesap ödetme''lere başladık.İBB ve Arkas'ı sıraya dizdik.
* 1.set'te çok iyi servis atarak başladık. 11-7 ve  13-8'den sonra daldık 16-17
geriye düştük.Bir atak daha Marshall'ın bloğu,Agamez'in auta vurması ile 20-17 öne geçtik.Ahmet Toçoğlu'nun etkili servisleri ile 21-20'e geldi.23-21 ve Kemal'in etkili servisinde Burutay'ın kaçan topuna İvan bitirdi 24-21 ve Turgay'ın bloğu ile 25-22 ile aldık bu seti.Etkili servis savaşları oldu.
7 hata yaptık serviste onlar 4 hatada kaldı ama oyunlarını da bozduk.
* 2.set başa baş gitti ama sonunda kopardık.15-15'den sonra Kemal'in etkili servis turu ile 19-15 öne fırladık.Bu set'te özellikle Marshall etkili oynadı.
* 3.cü ve 4.cü setleri yukarıda söylemiştim.Ateşle oynadık.
3.cü set'te 21-17 iken Hansen'in tribünden çıkardığı topta hakemin top taşıma vermemesi ve Emre'nin hücum hatası kırılma anıydı.22-17 olacakken 21-18 oldu.Artı 23-19'da Emre'nin kaçırdığı servis kırılma anıydı.
Gene 24-21'de Arslan'ın arka ortaya Turgay'a atması ve blokta kalması ha keza.
24-23'te Burutay servisleri tutturdu maalesef ve kaybettik.
* Genel olarak iyi maç oldu.Arkas 2+1 kuralının sıkıntısını çekti.Buna rağmen Glenn Hoag oyunu çevirmek için Pasör Ceyhun ve Bravo'yu çıkarıp ABD'li pasör Hansen ve Gökhan'ı aldı.Bunun faydasını da gördü.Özellikle 4.cü set'te Hansen etkili servis turu ile bizi iyi sıkıştırdı.
* Farklı öndeyken yakalanmamızda rakibin attığı etkili servis turunda ikili hücum turunda yakalanmamız ve bununla beraber 1 tane iyi manşet alamayıp side out yaptıramayarak servisi geçiremememiz rol oynadı.
Artı Arslan'ın İvan ve Marshall gibi 2 tane Dünya çapında garanti oynayabileceğin smaçörün varken macera aramaları da etken oldu.
Tamam oyuncuyu kazanmak için ısrar ediyor,İvan'ı yormamak için atmıyor falan desekte artık Turgay veya Ortadan oynanmayacak pozisyonlarda oldu.
Zaten iyi manşet geldiğinde özellikle Kemal ile ortayı kullanıyorsun.
At İvan'a gerisini düşünme.
* Biraz da şans işi.3.cü set'te bahsettiğim 23-19'dan yakalanmamızda Burutay'ın etkili servislerini tutturması başımıza bela oldu.Halbuki Burutay maç boyunca tam 7 servis kaçırdı ama işte o turda kaçırmadı ve seri tutturdu.
Aynı şekilde 4.cü setin sonunda da Hansen'in servis turunda sıkıştık.
* Etkili servis savaşları oldu dedik.İki takımda manşet'te aşağı yukarı eşit.
Bizim 73/3.% 68(51),onların 83/3.% 69(55).
Biz de dün olduğu gibi manşet yükünü gene Turgay çekti.30/2.% 63(50),Serkan 22/-.% 68(50),Marshall 21/1.% 76(52) ile manşet aldı.
Arkas'ın bizden biraz daha iyi olmasının sebebi Nuri'nin 32/-.% 75(62) ile manşet almasıydı.Burutay Pasör Çaprazı orijinli olmasına rağmen zorunluluktan manşet alan smaçörlüğe soyundu.27/1.% 59(48).Bravo 10/-% 80(70)
* Dün İvan - Billings düellosu olmuştu bugün de beklendiği gibi İvan - Agamez düellosunu izledik.İvan 37/18.% 49 ile hücum etti.3 hücum hatası,4 blokta kalması var.1 blok,1 servis 20 sayı ile oynadı.Agamez 42/20.% 48 ile hücum etmiş.5 hücum hatası,6 blokta kalması var.2 blok 22 sayı.5 servis hatası var.
İkisi de +6 ile oynamışlar.
* Marshall kötü başlamasına rağmen düne göre daha iyi oynadı.23/10.%43 ile hücum etmiş.6 hücum hatası var.5 blok,1 servis 16 sayısı var.
Manşeti de 21/1.% 76(52).Özellikle kritik anlardaki hücumdaki bitiriciliği ve 5 kritik bloğu ile fark yarattı.
* Orta oyuncularımızdan Kemal geçen yıl ki ''Muhteşem Kemal'' formunu bulmuş gözüküyor.Sezon boyunca zaman zaman sakat sakat oynamadığından formunu bulamamıştı ama Play Off'larda hatta Türkiye Kupasında döndü.
Bugün de 11/7.% 64 hücum,1 aut,1 blokta kalması var.3 blok ve servis sayısı olmamasına rağmen etkili servisleri ile çok faydalı oldu.Özellikle 2.setin sonunda
24-23 iken bitirmesi ile 25-23 seti getirdi.
Emre ise pek  iyi değildi.10/4.% 40 ile hücum etti.1 blok,1 servis sayısı var.
Serviste tutturduğu seriler oldu ama 5 hatası da var.
* Turgay gene elinden geleni yaptı.16/8.%50 hücum,2 blok 10 sayısı var.İyi.
Sadece hücumda 2 aut,3 blokta kalması ile 2 servis hatası var.
Manşeti de yükü çekmesine rağmen 30/2.% 63(50)
* Arslan 1 blok,3/1 hücum 2 sayı ile oynadı.Çok cesur oynatıyor doğru ama bazen garanti aramalı.Takıntıları var.Macera aramaya gerek yok.
* Bloklarda 13-14 Arkas üstün.Bizden Marshall 5,onlardan Ahmet 4 blok.
* Serviste iki takımda çok asıldı 3'er ace'leri var ancak servis hatalarındaki 17-24'lük fark bize ciddi avantaj sağladı.Biz de Emre 5,onlarda Burutay 7,Agamez 5 hata ile oynadı.
* Rakip hatalarından biz 37,onlar 29 sayı almış.
* Hakemler çok ciddi hata yapmadı ama çizgi hakemleri kötüydü.Bir de 2.hakem Salim Bektaş'ın 4.cü setin sonunda Marshall'a verdiği çizgiyi geçti hatalı kararını kimse anlayamadı.Tekrarlarda bile bir şey yoktu.
* Salon taraftarlarımızla doluydu.Arkas anlaşılan Çanakkale'ye şimdilik para ile adam tutup getirememişti,finallerde getirirler.
Bize destek veren taraftarlarımıza teşekkürler.
* Yarı finalde tek maç G.Saray YK ile eşleştik.Gündüz Maliye Milli Piyango Halkbank karşısında 3-1 kazanması gereken maçta setler 1-1 iken 3.cü set'te önde götürdüğü,set sayıları attığı seti 31-29 kaybedince rakibimiz olamadı.
Açıkcası gs'den çekindiğimden değil Maliye'yi isterdim.
Kağıt üstünde gs'den iyi kadroyuz,üstünüz ama derbi maçı,tek maç, stress,taraftar olayları derken sıkıntı doğmaz inşaallah.
Fenerbahçe Universal'in başına gelen talihsizlik umarım bu kez gelmez.
Başarılar diliyorum takıma,finale çıkacağımıza inanıyorum.


ÖZEL NOT : 
Şube yetkilileri İvan Miljkoviç ile sözleşme yenilemek için neyi bekliyorsunuz acaba ?

4 yorum:

sulozgul dedi ki...

Sevgili Gürol,gene mükemmel bir analiz yapmışsın,bize de yazacak bir şey bırakmıyorsun.Kalemine sağlık.Artık bu takımın karakteri belli oldu,bu takım play-off takımı.Ligde göremediğimiz performansı geçen senelerde olduğu gibi play-off'larda görüyoruz.Zaten bu statüde oynanan play-off'larda ligi kaçıncı bitirmenin bir önemi yok.İlk 8 e kal yeter.Maçı seyredince Milikoviç'in değerini daha iyi anlıyoruz.Eğer onu takımda tutamazsak,hele söylentiler doğru çıkar da GS.a giderse yönetimden hiç kimse salona maç seyretmeye gelmesin.Beni bile tutamazlar.Neyse fazla zamanını almayayım,finale kalırsak Ankara'ya gidemedik ama şampiyonluk maçına Çanakkale'ye yol göründü sanki.Sevgi ve saygılarımla.

Efsane Mrsiç dedi ki...

Çok teşekkürler Süleyman Abi.
Estağfurullah.
İnşaallah bir aksilik çıkmaz da gene Şampiyon oluruz.O zaman Erol Ünal bir kez daha statü değiştirir :))
Miljkoviç konusu çok önemli.
Ali Koç'un yönetime devam edecek olmasına çok sevindim.Bu demektir ki Grundig'in de devam etme şansı ve haliyle İvan'ın kalma şansının artmasıdır.Ali Koç İvan'ı bırakmaz
diye düşünüyorum.
Hayırlısıyla inşaallah abi Cumartesi kupa kaldırmaya Çanakkale'ye gidersin :))
Selamlar - Sevgiler.

Hayatımın Anlamı dedi ki...

Merhaba Gürol,
Bu maç öncesi kimse 3-0 bir takımın alacağını düşünmemiştir. Az daha 3-0 alıyorduk ama dediğin gibi Burutay'ın servis turunda Arslanın macera araması maçöı 1 set daha uzattı. Son zamanlarda izlediğim en iyi maçlardan biri idi. Top fazlası ile oyunda kaldı. Her iki takımda iyi savunmalara yaptı. Özellikle de Nuri.
Bence Finali de bu iki takım oynar. Ve güzel maçlar izleriz.
İvan ile sözleşmenin bugüne bırakılması bile hata. Ama 3 Temmuzdan bu yana yaşananları hatırlarsan yönetimin bu noktaya kadar gelmesi bile başarı. Gelecek sezon planlaması özellikle kızlar için önemli olacak. Ama şu an üzerimizde ölü toprağı var adeta. Silkinir kendimize geliriz. Fenerbahçenin ne olduğunu da herkese bir kez daha kanıtlarız. Anlarlar o zaman neden Fenerbahçe Cumhuriyeti dediğimiz.
Sevgi ve dostlukla...
Murat

Efsane Mrsiç dedi ki...

Merhaba Sevgili Murat.
Hoşgeldin :))
Haklısın tespitlerinde.
Dediğin gibi finali bu 2 takım oynuyor :))
Zor bir seri olacak ama güveniyorum takıma.İyi durumdayız.Arkas'ta bugün Halkbank'ı iyi süpürdü.
İvan mutlaka kalmalı.Kalır diye tahmin ediyorum.Bırakmazlar.
Son satırlara katılıyorum.Bu günler bile büyük başarı.Başka hiç bir kulüp dünyada bunu yapamaz.
İnşaallah daha güçlenerek,güzel günlere ulaşacağız.
Selam ve Sevgilerimle.