25 Mart 2012 Pazar

SARI MELEKLER AVRUPA ŞAMPİYONU : 3-0 !!!!

 

Fenerbahçe Universal: 3 - RC Cannes: 0 


Salon : Haydar Aliyev 


Hakemler : Zorica Bjelic (Sırbistan), Heike Kraft (Almanya) 



Fenerbahçe Universal : Naz xxxx, Logan xxxx, Fabiana xxxx, Shashkova xxxx, Kim xxxx, Eda xxxx (Nihan xxxx) 



RC Cannes : Kozlova xx, Rasic xx, Centoni xx, Samec xx, Ravva xx, Antonijevic xx (Cardullo xx, Fomina x, Durakovic x, Lozancic x) 



Setler : 25-14, 25-22, 25-20

Süre : 76 (23, 26, 27) 

(ajansspor.com)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Final standing   
1. Fenerbahce Universal ISTANBUL (TUR) 
2. RC CANNES (FRA) 
3. Dinamo KAZAN (RUS) 
4. MC-Carnaghi VILLA CORTESE (ITA)    


    
Individual awards   
MVP: Kim Yeon-Koung (KOR/Fenerbahce Universal ISTANBUL)  
Best Blocker: Maria Borisenko (RUS/Dinamo KAZAN)  
Best Libero: Paola Cardullo (ITA/RC CANNES) 
Best Receiver: Jordan Larson (USA/Dinamo KAZAN)   
Best Scorer: Kim Yeon-Koung (KOR/Fenerbahce Universal ISTANBUL)  
Best Server: Makare Wilson (USA/MC-Carnaghi VILLA CORTESE)   
Best Setter: Naz Aydemir (TUR/Fenerbahce Universal ISTANBUL)  
Best Spiker: Sarah Pavan (CAN/MC-Carnaghi VILLA CORTESE) 

 
* Tarihi Başarıda emeği geçen herkes A'dan Z'ye kutluyorum.
Camiamıza Hayırlı Olsun.

* Şükürler olsun Allahıma bugünleri de gösterdi bize.Ölmeden bu kulübün bir branşında Avrupa'nın 1 numaralı kupasında hem de Avrupa Şampiyonluğu gördük ya gam yemem.
* Bilenler bilir 2004 yılından beri çeşitli taraftar platformlarında ''Bir Fenerbahçe Amatör Branşlar Misyoneri'' olarak çaba sarfediyorum.Özellikle de Fenerbahçe Voleybolunda. O zamanlardan beri hep demişimdir ''Bu kulübe bir gün Avrupa Şampiyonluğu Kupası gelecekse bu amatör branşlarda olacaktır.
Özellikle de Voleybolda'' 
Şükürler olsun ki nihayet dediğim gerçekleşti.Hem bu açıdan seviniyorum,hem de nacizane ''Fenerbahçe Voleyboluna ilgiyi arttırmak,bilinçli taraftar oluşturmak''misyonumda bir nebze faydam olduysa ne mutlu bana diyorum.
* Evet nihayet ''haklı rüyamız gerçekleşti''.Bu başarı kesinlikle tesadüf değil.
Bu kupa ne son 3 yılın ne de 4 yıl önce Acıbadem İsim Sponsorluğunda başlayan bir ivmenin sonucudur.Evet büyük hız kazanmışızdır ancak biraz daha geriye gitmek lazım.
Başkan Aziz Yıldırım bayan voleyboluna 2005-2006 yılında yatırım yapmaya başlamıştır.Takımın başına Genç Milli Takım Antrenörü Adnan Kıstak'ı getirmiş,ilk kez bir sponsor ile anlaşma yapmıştır.Century 21-Uzel Emlak Hizmetleri Ana Sponsorumuz olmuştur.
Esas hamle 2006-2007 sezonunda Seda Tokatlıoğlu'nun İllerbankası'ndan ciddi bonservis ücreti ödenerek transfer edilmesi ile başlatılmıştır.12 Ekim 2006'da ise Acıbadem Hastanesi ile Sponsorluk anlaşması imzalanmıştır.O sezon takım Eczacıbaşı ile Lig finali oynadı 2.oldu.
2007-2008 Sezonundan sonra ise Fenerbahçe Acıbadem olarak devam ettik ve şubenin yönetimi tamamen Acıbadem'e geçti.Bu sezonda 2.olduk.
Şöyle bir dökelim bakalım hatırladığımız kadarıyla ; 
2005-2006 sezonunda yatırıma başladık.
2006-2007 Sezonu Lig İkincisi.
2007-2008 Sezonu Lig İkincisi.
2008-2009 Sezonu : Lig Şampiyonluğu - Türkiye Kupası 2.si-CEV Cup 3.cüsü
2009-2010 Sezonu : Lig Şampiyonluğu -Süper Kupa-Türkiye Kupası- CEV CL 2.si
2010-2011 Sezonu Lig Şampiyonluğu - Süper Kupa-Dünya Kulüpler Şampiyonluğu - CEV CL 3.cüsü
2011-2012 Sezonu CEV Şampiyonlar Ligi Şampiyonluğu
 Her sezon takım daha da güçlendirilerek bu sezon ki en dengeli en güçlü hale geldi.Bu 7 sezonda kupa serüveninde katkısı olan herkese bir kez daha teşekkür ediyorum.
Pek çok taraftara ters gelse de Ali Koç gibi M.Ali Aydınlar'a teşekkür etmekte bir Fenerbahçe'li olarak bize yakışan davranıştır.Zira bahsettiğim süreçteki katkıları ile birlikte bu sezon başı takımı da O kurdu.Yeon Kim'i Hoca istedi O aldı mesela.O yüzden biz Onun gibi yapmayıp nankör olmayacağız.Teşekkürler.Ondan bayrağı olan Universal grubuna da sahibi Azmi Ofluoğlu nezninde büyük teşekkür.Kaldı ki Universal grubu M.Ali Aydınlar gibi başarıyı sadece kendine mal etmemiş ''Tek başarı Fenerbahçe Kulübü'nündür.Biz yanlarında olduğumuz için mutluyuz'' deme nezaketini göstermiştir.(Birlikte tabii) Bu açıdan da teşekkür ediyorum.
* Görüldüğü gibi TVF'nin tüm engelleme ve yalnız bırakmasına rağmen Fenerbahçe bayan voleybolunda bir ekol,bir kültür oluşturmuştur.Bu devam edecektir,dönüş olmaz.
* Maçın değerlendirmesini yapmak bu saatten sonra ne kadar doğru olur bilmiyorum ama arşive de geçirdiğimiz için bir kaç satır yazalım ; 
* Dünkü maçtan sonra bu maça gayet iyi hazırlanmışız.Hatalarımızdan mümkün olduğu kadar ders çıkarmışız.Aslında maç öncesi seromonide iki takım oyuncularının yüzlerine baktığımızda bizim oyuncuların yüzlerinde heyecan ve gerginlik,Cannes'lı oyuncularda ise bir rahatlık gözleniyordu.
 O yüzden acaba gene mi stress'e gireceğiz diye düşündüm.Ancak korktuğum gibi olmadı voleybolun temel doğrularını yaptık,güçlü yönlerimizi ortaya koyduğumuz gibi rakip önlemlerini de uyguladık.
* Mesela dün atamadığımız etkili servisleri bugün attık.Ki dün demiştim özellikle Logan Tom salona alışmıştır,yarın atar diye ve beni yanıltmadı.Kafa kafaya giden anlardaki servis serisi ile farkın açılmasını sağladı.Onun yanı sıra Yeon Kim de aynı şekilde seriler yaparak fark yarattı.Zaten 8 ace'imiz var 4'ü Tom'dan,3'ü Kim'den.Cannes'ın ise 3 ace'i var.Farklardan biri buydu.
* Manşet'te zaman zaman zorlandık ki istatistiklere bakınca takım ile Liubov ve Nihan'ın yüksek yüzdeleri beni şaşırttı.Bu kadar yüksek beklemiyordum.
* İstatistikleri de şöyle vereyim ; 
Hücum yüzdemiz % 49.
Yeon Kim % 51 ile 18 hücum,2 blok,3 servis 23 sayı,Eda % 79 ile (14/11) 11 hücum,1 servis 12 sayı,Fabiana % 64 ile 7 hücum,3 blok 10 sayı,Logan Tom % 29 ile (17/5) 5 hücum,4 servis 9 sayı,Liubov % 33 (24/8) ile 8 sayı.Naz 2/1.% 50 hücum,5 blok 6 sayı.
Manşetimiz 57/3.% 79(65).22/2.% 77(59),Liubov 19/-.% 89(74) (*Maç sırasında pek iyi görmedim ben,bu rakamlar çok yüksek geldi) ,Tom 8/1.% 75(63),Kim 8/-.% 63(63).
Bloklarda 10-6 üstünüz.Naz 5,Fabiana 3.
Servis ; 3 hata,8 ace.Tom 4,Kim 3 ace.
Zaten farkı yaratan faktörlerden biri buydu.8-3 Servis sayılarında üstünüz.
RC Cannes % 35 ile hücum etmiş.
Çift haneli rakama ulaşan tek isim Centoni.27/10.% 37 ile 10 sayı.
Dün çok etkili olan Orta oyuncuları Rasiç 14/4.% 29 ile 4 hücum,3 blok,2 servis 9 sayı.Ravva % 54 (13/7) ile 7 hücum,1 blok 8 sayı ile oynamış.
Smaçörlerinden Samec % 27(22/6) ile 6 hücum,2 blok 8 sayı,Kozlova % 24 (17/4) ile 4 sayı.
6 blok ,3 servis sayıları var.
Rakamlar her şeyi gösteriyor zaten.Açık bir üstünlük sağlamışız.
Yani Şampiyon gibi oynayıp,hakederek kupayı aldık.
Açıkcası daha zorlanacağımızı düşünüyordum.
* Rakibe de iyi önlem aldık.En güçlü yönleri Orta oyuncularının etkinliğiydi demiştim.Ki dünkü maçta süper etkindiler.Onlara önlem almalıyız demiştim.
Ve aldık.Ortaları iyi blok yerleşimi yapınca köşelere kaçmak zorunda kaldılar
ve zaten 4 numara oyuncuları Samec ve Kozlova ile Pasör Çaprazları Centoni fazla etkili değiller.Böyle oldu.Rakamları yukarıda verdim zaten.
Sadece Rasiç'in etkili servis turlarında gene 3-4 sayılık sıkışmalarla kayıp yaşadık.
* Bireysel olarak Yeon Kim ne kadar kaliteli bir oyuncu olduğunu zaten MVP ve Best Scorer Player ödüllerini alarak gösterdi.
Böyle bir bitirici smaçöre sahip olmanın avantajını Pasör Naz yaşadı ve zaman zaman hatalar yapsa da sıkıştığında Ona atarak rahatladı bu sayede kötü başladığı turnuvayı en iyi pasör ödülü ile bitirdi.
* Tecrübeli Smaçörlerimiz Liubov ve Logan Tom düşük hücum yüzdelerinde kalsalar da (% 33 ve % 29) manşet,savunma ve serviste bunu tolere ettiler.
* Orta oyuncularımız Eda ve Fabiana dünden daha etkiliydiler.
* Pasör Naz ve Libero Nihan.Özellikle Naz bloklarda ve Nihan savunmada çok başarılıydılar.
* Kaliteli yabancılar kaliteli oyuncular transfer edilince başarı kaçınılmaz.

* Takım olmakta başarıda büyük etkendi.Dikkat edin en çok sevinen kenardaki yedek oyuncularımızdı.
* Netice de bir kez daha hak ederek Şampiyon olduğumuzu söyleyelim ve bir kez daha tebrik edelim.
* Bundan sonrası yapılacak şey ; Önce lig ve kupayı alıp gelecek yıl için kadroyu korumak olmalı.Yeon Kim zaten 2 yıllık imzalamıştı.
Eğer Smaçörlerden Liubov ve Tom'dan biri ayrılırsa da Japon Milli takım oyuncusu Saori Kimura adaylarım arasında.
* Şu TRT'ye bir şey söylemeden duramayacağım.1 tane İngilizce bilen bir muhabir göndereyen bir devlet kurumu.Ze Roberto ile röportaj yapıyor muhabir ve Ali Koç tercümanlık yapıyor :)) Öncesinde de Ze Roberto'yu itiyor.Ali Koç'ta Onu itti :))  Bir de bu eleman Cihan Kamer'e ne alakaysa bu sezon Türkiye Kupasını alacak mısınız sorusu sormadı mı bittim orada.
* Bu arada gözümden kaçmayan bir not ;  protokol tribününde oturan eski oyuncumuz Azeri asıllı Nisa Guliyeva,eski Vakıfbank ve Eczacıbaşı oyuncusu Pelin Yüce (İkisi birlikte Penivo adlı oyuncu menajerlik şirketi yönetiyorlar),Eczacıbaşı Menajeri Nalan Ural,Eczacıbaşı Yöneticisi Kurtaran Mumcu (Fenerbahçe Universal atkısı takmasına rağmen)'nun 1 kez bile alkış yapmadan put gibi oturmaları ile NTV SPOR Voleybol editörü Burcu Hakyemez'in maç sonu sevinç görüntülerini bir köşede donuk bir şekilde izlemesi gözlerimizden kaçmadı.
* Nihat Özdemir ve Cihan Kamer'in 2 yıl önce Cannes'a kaybetmiştik finalde gaflarını da mazur görerek kayda geçirelim :)) 
Bergamo'ya kaybetmiştik,Cannes'ı Yarı Finalde yenmiştik.

10 yorum:

sulozgul dedi ki...

Sevgili Gürol,sezon başından bu yana taraftar olarak burada ki her maçına gittim ve en başından bu yana şampiyonlar ligini alacağımızdan emindim ki bu düşüncelerimi ara sıra da burada sana belirtmiştim.Dün ve bu gün maçlarımızı koltuğun üstünde neredeyse oturamadan seyrettim.Anladım ki lig şampiyonluğu falan hikaye.Asıl şimdi şampiyon olduk.Bunu maçın son sayısını alınca anladım.O anda nasıl bağırdığımı ve ne yaptığımı bilmiyorum.Çünkü hiç bir şampiyonluğa bu kadar sevinmemiştim.Maçın değerlendirmesine falan girmiyorum hele senin yanın da ki zaten gayet güzel yorumlamışsın.Sadece o anki duygularımı anlatmak istedim.Gerçekten Avrupa Şampiyonlar Ligi şampiyonluğu farklı bir şeymiş,çok şükür onu da tattık.Emeği geçen gelmiş geçmiş her kişiye ve kuruma teşekkürler.Sevgi ve saygılarımla.Süleyman Özgül.

Efsane Mrsiç dedi ki...

Evet Abi söylemiştin burada bir çok kez bu sene o kupayı alacağız diye.
Çok şükür aldık :))
Duygularını güzel tarif etmişsin,arşive de geçirdik :)) ben senin aksine çok rahattım :))
Bugünleri de gördük ya çok şükür.
Selam,Saygı ve Sevgilerimle :))

Levent TR dedi ki...

Sonunda Şampiyonluğumuz geldi Gürol Hocam.Yaklaşık 2 yıldır bloğunuzu takip ediyorum.Ben bu süreçte nadiren yanıldığınızı gördüm.Bu sene kupanın geleceğine emindiniz ve ben -en azından F4 de- bu nedenle çok rahattım.(Örneğin geçen sene ciddi endişeleriniz vardı ve haklı çıktınız).Transferlerimizin değerlendirmesinden tutunda,maç önü ve maç sonu analizleri,rakiplerimizin etüdü,diğer blogta hazırladığınız haftasonu ekranı gibi birçok çalışmalarınız sayesinde daha bilgili/bilinçli müsabaka(lar) izliyorum.Ciddi bi emek ortaya koyuyorsunuz.Müteşekkirim.Emeğinize,yüreğinize ve FENERBAHÇELİliğinize sağlık.

Efsane Mrsiç dedi ki...

Evet Levent'cim çok şükür oldu :))

Ne söyleyeyim ? Sadece çok çok teşekkürler nezaketine.

Ayrıca yüzlerce takip edenimiz var ama yorumları ile katkı sunan en sadık 3-4 takipçimden biri olarak ben sana teşekkür ediyorum :))

fbvoleybol dedi ki...

Yukardıdaki yazıya ilave etmek istiyorum tribünlerde ayrıca Oksana Parkhomenko ve eşi Onat Kurt'da vardı.

gumgumok dedi ki...

3 temmuzdan beri yüzümüzün güldüğü tek gün oldu belki de dün.

Takım bu sene gerçekten de bahsettiğiniz gibi tam bir takım oldu. Başta Jan de Brandt gönderilince hatalı bulmuştum. "Takımın kimyası oturuyordu, neden en iyisini alma zorunluluğu hissettik ki?" demiştim. Hala öyle düşünüyorum, ama Ze Roberto'nun kattığı şeyler de ortada olan bir gerçek.

Umarım burda kalmaz ve taraftarın artan desteğiyle voleybolda hep Avrupa'nın en iyi takımlarından biri olalım.

Size de teşekkürler. Maçlardan sonra blogu okumak ayrı bir keyifti. Henüz yorum yazacak kadar iyi bir voleybol okuyucusu değilim, teşekkür edebilirim ancak (:

Efsane Mrsiç dedi ki...

Değerli gumgumok renktaşım öncelikle yorum yazma nezaketin ve teşekkürün için ben teşekkür ederim :))

Henüz yorum yazacak kadar iyi bir voleybol okuyucusu değilim, teşekkür edebilirim ancak (:

Bunun için Estağfurullah diyorum,ne önemli var ki önemli olan duygularımızı paylaşmak :))

Baştaki tespitleriniz de çok doğru.
Hepsine katılıyorum.

Selamlar - Sevgiler.

Erdenay Guler dedi ki...

Kuşatma altında olan kulübün kadın voleybolcuları Avrupa'nin en büyük kupasını getiriyor camiaya. Bundan daha güzel birşey olabilir mi ? 5-6 sene önce 2.Ligden, 5-6 sene sonra Avrupa'nın en büyüğü olmaya uzanan bir öyküdür bu. Yıllardır yapılan yatırımın, sağlam organizasyonun meyvesini sonunda aldık. Allah'a çok şükür bu hayalimiz de gerçekleşti. Allah'a çok şükür ölmeden önce bu kulübün bir branşta Avrupa'nın en büyük kupasını kazandığını gördük. Eski sponsor, yeni sponsor, eski koçlar, eski oyuncular, şu anki teknik ekip, oyuncular, yöneticiler ve Başkan. Bu başarıda toz tanesi kadar emeği geçen insanlardan da Allah razı olsun.

Gürol abi, ben bu blogu ilk F4'ümüzden beri takip ediyorum lakin bildiğin gibi seninle geçen sene tanışmıştık. Henüz yüz yüze görüşme fırsatımız olmasa bile bu tanışıklığın abi-kardeş minvalinde sürmesi kendi açımdan mutluluk verici. 2010 yılından beri burada okuduklarımızla voleybol bilgimizi artırdık. Her maç öncesi maç sonrası girip bakıyoruz ne var ne yok diye :) Burada okuduklarımı voleyboldan bir haber arkadaşlara anlattığım zamanlar da oldu, 2 yıl önce voleybolun v'sini bilmeyen arkadaşları şimdi voleybol salonlarından toplayamıyoruz. Senin emeklerin büyük. Kendi adıma çok teşekkür ediyorum.

Biz de bu rüyayı Kerem abiden devraldığımız "Salondan İzlenimler" başlıklı F4 günlükleriyle noktaladık. Darısı sonraki senelere. Sevgiler..

http://www.gooalissimo.com/2012/03/26/cev-kadinlar-sampiyonlar-ligi-final-four-2012-salondan-izlenimler/

sensiblex dedi ki...

Gürol abi,
bu Avrupa kupası zaferini yazman geçen senelerde yaşanan aksaklıklarla rötarlı oluverdi. Ama sonunda beklenen oldu, bu gurur dolu tabloyu bu blogda arşivlemekte nasip oldu.

Forumda da yazmıştım, ben bu başarının yıllara dayanan çok geniş kapsamlı bir süreç ve emek üzerine dayandığına inanıyorum, bunu taçlandırmak bu güzel oyuncu kadrosuna ve teknik ekibe nasip oldu. Bu yüzden Fenerbahçe voleyboluna yapılan her türlü katkı takdire değerdir, sana da tüm emeklerin için teşekkürler.

Saygılarımla

Efsane Mrsiç dedi ki...

Erdenay'cım öncelikle çok değerli katkına çok teşekkürler.
Evet yüz yüze tanışamadık daha ama her zaman gönüllerimiz, düşüncelerimiz bir.Aynen Kerem Abin gibi dünya ahiret kardeşimsiniz.

Blog ve şahsımla ile ilgili yazdıklarına da çok teşekkürler.
Amacım zaten buydu.1 nebze faydalı olduysam ne mutlu bana.

Daha da güzel güünler göreceğiz hep beraber abicim.
Sevgiler.

Kerem'cim çok çok teşekkürler.
Evet sonunda oldu,muradımıza erdik :))Katılıyorum sana.
Bu sezon iş nedeniyle O Harika Salondan İzlenimleri Serini devam ettiremedin ama blog arşivinde hepsi nefis bir şekilde duruyor :))
O yüzden ben de sana Fenerbahçe Voleyboluna kattıkların için minnettarım.Çok teşekkür ediyorum.
Sevgiler.