29 Ağustos 2011 Pazartesi

2011 FIVB Bayanlar Dünya Grand Prix Şampiyonu USA !!!





2011 Bayanlar Dünya Grand Prixi En İyiler:
Galaxy Award: Hui Ruoqi, Çin
En iyi smaçör: Milena Rasic, Sırbistan
En iyi blokör: Luliia Morozova, Rusya
En iyi servis: Thaisa Menezes, Brezilya
En iyi manşet: Fernanda Rodriguez, Brezilya
En iyi libero: Victoria Kuzyakina, Rusya
En iyi pasör: Danielle Lins, Brezilya
En skorer oyuncu: Javana Brakocevic, Sırbistan
MVP: Destinee Hooker, Amerika





****************************
* Beklediğim ve istediğim gibi USA Şampiyon oldu.Siyasi olarak ''Büyük Şeytan'' olarak nitelendirip Amerikalılardan nefret etsem de USA bayan voleybol milli takımını hakederek kazandıkları için tebrik ediyorum.
* Geçen yıl da Brezilya'yı yenip (3-2)  kazanmışlardı ve biz de burada haberini yapmıştık.
http://fenervoleybol.blogspot.com/2010/08/fivb-world-grand-prix-2010-sampiyonu.html
Orada ne yazdıysak bugünde aynı şeyleri yazabilirim.Aynı takım zaten sadece geçen yıl Libero Skora vardı,bu sene eski oyuncumuz Nicole Davis var, pasör geçen yıl Glass vardı bu sene L.Berg.
* Çok ilginç bakın Logan Tom ile ilgili orada ne yazmışım ; 
Logan Tom için söylenecek bir şey yok.Tam bir usta.Keşke Nati'nin yanına alabilseydik.
 1 sene gecikmeli geliyor ama Nati yok maalesef :((
* Brezilya USA'yi  3-1 (22-25,26-24,25-21,25-20) yenmişti.O maçta en zayıf halkaları 4 numara smaçörleri Natalia 24,Garay 11 sayı ile iyi oynamışlardı.Bu kez tersi oldu ve rövanşı verdiler.
* USA takımı çok iyi bir takım.Sadece pasör ve libero mevkiinde biraz sorunlular.Ki zaten geçen yıldan bu 2 mevkii de değişiklik yapmışlar.Pasör Lindsay Berg yıllardır Avrupa'da oynayan tecrübeli bir pasör olmasına rağmen kısa pasları bir türlü atamıyor.Orta oyuncular Akinradewo ve Bown hep havada asılı kalıyor,belleri kırılacak eğilmekten.Özellikle Akinradewo'yu çok zor durumlarda bıraktı.Köşelere iyi uzatıyor pasları ama kısa ve kurşun paslarda kötüydü.Libero eski oyuncumuz Nicole Davis'in bizdeykenden tek farkı kilosu olmuş :)) Oldukça zayıflamış,biz de tombikti.Teknik olarak ise manşeti iyi değildi ama savunması,dublajı iyiydi.
Pasör çaprazı Hooker her ne kadar MVP seçilmesini haketmese de etkili bir hücum silahı.Bitiricilik ve blok takibi iyi.Yalnız karakter sorununu da hatırlatalım.F4 öncesi Pesaro'yu yarı yolda bırakıp kaçıp gitmesi kötüydü.
Orta oyuncularından Akinradewo Fenerbahçe'de görmek istediğim oyunculardan biri.Çok beğeniyorum.
En İyi Blokcu ödülü almasını da isterdim ama 3.sırada kaldı.Heather Bown ise geçen yılda çok beğenmiştim ve Eczacıbaşı'na geldiğinde üzülmüştüm rakibimize güç katacak diye ama yabancı kontenjanı sorunu yüzünden pek fazla kullanamadılar ve korktuğum katkıyı yapamadı.
4 numara smaçörlerinden Larson  ortalama üstü bir 4 numara.Servisleri etkili,hücum,savunma ve manşeti fena değil.
 
Ve Tom LOGAN.Muhteşem bir oyuncu.Komple bir oyuncu kavramının tanımı adeta.Nati için de böyle düşünüyordum.Gitmesine üzülürken,daha iyisi Tom'a kavuşmak piyango gibi.Muhteşem bir savunma,çok etkili servis,hücumda çok akıllı plaseler ve 3'lü bloğun üzerinden boşluğu görebilecek akıl ile bitiricilik,manşette bu maçta 1 direk hata yapsa da yüksek yüzdesi.Daha ne olsun ? Plaj Voleybolu da oynadığı için özellikle savunmada yer tutuşu,hücumdaki zekası,esneklik çok başarılı.Tek kusuru oynadığı takımlarda 1 seneden fazla kalmıyor çoğunlukla,sık takım değiştiriyor.Vardır bir sebebi tabii de umarım biz de daha fazla kalır.


* Brezilya takımı 13/13 ile finale geldi ama tıpkı geçen yılki WGP ve Dünya Şampiyonası finalinde kaybettiği gibi kaybetti.Demek ki hocaları Ze Roberto ve takım olarak bir 'Final Sendromu'' var.
Açıkcası 13/13 ile gelip finali kaybeden takım başarısız mı denilebilir ama bence başarısızlar.
Bu seviyedeki takımların 2.ciliği başarısızlıktır.O halde tek sorumlu Ze Roberto olduğuna göre faturayı ödeyecek olan Ze Roberto'dur.Aynen bizim takıma olduğu gibi bir katkısını göremiyorum ben.
 Brezilya takımının yumuşak karnının 4 numaraları olduğunu hep yazdım.Jaqueline yoktu.İlk haftalarda oynayan  Mari ve Paula da manşette sıkıntı çekmişlerdi.Son haftalarda ve bu maçta oynayan Natalia ve Garay'da 11 ve 8 sayı ile oynamalarına rağmen kötüydüler.Hele O Garay'ın En İyi Manşet alan isim olması beni çok şaşırttı.
Ortalardan Thaisa gene ayakta kalan oyuncu olarken,yeni transferimiz olduğu söylenen Kaptan Fabiana 3 sayıda kaldı ve çok kötüydü.Pasör Çaprazı Sheila da 10 sayı ile düşük yüzdede kalınca çaresiz kaldılar.
 
* MVP Ödülleri daha önce yurt içi ve yurt dışı turnuvalarda gördüğümüz gibi gene fiyaskoydu.İstatistiklere göre seçiliyor deniyor ama kimsenin de içine sindiğini düşünmüyorum.Tom Logan MVP'yi haketmişti.Çünkü bana göre MVP demek hücum,savunma,servis,manşet,blok her şeyi iyi olan demek olmalı.Hooker sadece skor ve hücumu ile değerlendirilmiş sanki.Tom'a hiç olmazsa En İyi Manşetci ödülü verilmeliydi.


* Son olarak önemli bir noktaya değinmek istiyorum ; 
Bilindiği gibi MAA'nın ihanetinden sonra (Kızı Zeynep Hanım Vefasızlık,Nankörlük diyor ama kim acaba ? )
Acıbadem'i defettik.Ancak bundan sonra ne olacak ? Yeni bir sponsor mu bulunacak kısa sürede yoksa bu mali darboğazda kulüp mü üstlenecek şube masraflarını ? 
 Bu iş gene kulubün üstüne kalacak gibi.Büyük ihtimalle sıkıntı da doğacak,daralma,küçülme olabilecek.
Umarım olmaz.Eğer sözkonusu olursa benim düşüncem ve tavsiyem yönetim Ze Roberto ve henüz resmi açıklama yapmadığı Fabiana'dan vazgeçerek yola devam etmeli.Kamil Söz  pekala götürür veya Jan de Brandt'a çağır yapılabilir düşük maliyetle.Orta oyuncu olarak Eda-İpek ve Duygu Bal ile götürebiliriz.
Bu şekilde maliyeti biraz düşürebiliriz.Kim ve Logan Tom transferi ise mutlaka yapılmalı.

3 yorum:

cem ağrak dedi ki...

*öncelikle emeklerine sağlık
* ödül töreni kosunda kesinlikle haklısın sabah forumda bu konudaki tepki mi dile getirdim. sadece rakamlara göre ödül vermek te neyin nesi biraz iişin içine yorumu ve duyguları katmak lazım .
mvp tartışmasız LOGAN TOM dur.
* SPONSOR Olmak için bayağı bir şirket başvurmuş bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum
*logan ve kim ile sözleşme imzalandı zaten tom sadece sonra katılacak umarım bir aksilik çıkmaz * fabianna iyi oyuncu ama olmazsa olmaz değil TOM önemli onu hemen getirip antremanlara sokmak lazım

cem emre dedi ki...

Ellerine sağlık Gürol, Cem de katıldı yazarlığa bu sezon sizleri takip etmek zevkli olacak. Acıbadem gitti olsun önemli olan arma Fenerbahçe bir çok sponsor bulabilir bu kısa sürede. Maalesef Grand Prix'i izleme fırsatı bulamadım. Sadece küba'nın iki maçını seyrettim ve oldukça kötüydüler. Jan'ın Ze'nin yerine gelmesini canı gönülden istiyorum. Voleybol şubemizin marka olmasında emeği büyük. Bu arada yıldız kıların bütün maçlarını seyrettim, dilara ve Kübra tam bize göre oyuncular. Umarım ilerde onlarıda sarı melek olarak görürüz. Başta Gürol olmaküzere bu siteye emek veren herkese tekrar teşekkür ediyorum

Güray Gürsoy dedi ki...

Sağolasın Sevgili Cem Emre :))
Sponsor bulunur inşaallah.
Artık biz de altyapıya daha fazla eğilmeliyiz.Dilara,Kübra'ları isteriz ama biz de yetiştirmeliyiz.

Sadık,kadirşinas ve vefalı takipçimiz olduğun için biz teşekkür ediyoruz Sevgili Cem Emre.

Sevgili Cem Ağrak kardeşim be teşekkür ederim.Senin de emeklerine sağlık.İnşaalah sponsor konusunda verdiğin müjde gerçekleşir.