25 Nisan 2015 Cumartesi

Sarı Melekler 3/3 ile LİDER olarak Ankara'ya Gidiyor !!!

* Sarı Melekler İzmir'deki 1.Final etabını 3/3 yaparak Ankara'ya 9 Puan ve 
LİDER olarak gidiyorlar.Bunun için takımı teknik heyet ve oyuncular olarak
tebrik ediyorum çok güzel bir iş başardılar.
* Süper Kupada önce Eczacıbaşı'nı 3-0 sonra da finalde Vakıfbank'ı 3-2 yenerek kupayı almanın da morali ve özgüveni ile bu finallere çok iyi hazırlanmışız.
Semeresini de aldık.
* En önemlisi de Abbondanza'nın doğru 6'yı bulmuş olması ve kendisinin de formda olmasıydı.
* Bunun yansıması da görüldü G.Saray zaten rakibimiz olamıyordu,Eczacıbaşı'nı bu sezon 4 kez,Vakıfbank'ı da CL son maçı ile birlikte üst üste 3 kez yenmiş olduk.Eczacıbaşı 10 set sonra ancak 1 set alabildi.Vakıf'ı ise süpürdük.
* 3 Maçın kısa analizlerine bakacak olursak ;
Önce takımımızı İzmir'e Baklava morali ile yollayan başta Süleyman ÖZGÜL
Abimizin de bulunduğu Kemik Fenerbahçe Voleybol taraftarımıza bir Teşekkür ederek başlamak istiyorum.


* İlk gün Eczacıbaşı ile karşılaştık ve 3-1 kazandık.

FENERBAHÇE GRUNDİG - ECZACIBAŞI : 3-1
Salon: İzmir Atatürk Voleybol Salonu
Hakemler: Aziz Yener, Tayfun Şener
Fenerbahçe Grundig: Lo Bianco (2), Bosetti (16), Dicle Nur (4), Polen (23), Kim (18), Eda (7), Merve (L), Ezgi (-), Elif (-), Meliha (-), Melis (L)
Eczacıbaşı Vitra: Larson (12), Büşra (7), Neslihan (8), De La Cruz (32), Poljak (6), Nilay (-), Gülden (L), Asuman (2), Gözde (1), Esra (-), Dilara (L)
Setler: 25-19, 26-24, 18-25, 25-17

Süre: 112 dakika (27’, 32’, 27’, 26’)
İSTATİSTİKLER
* Süper Kupa da oynayan 6 ile çıktık.
Pasör : Lo Bianco
Pasör Çaprazı : Polen Uslupehlivan
Smaçörler : Kim Yeon Koung - Lucia Bosetti
Ortalar : Eda Erdem - Diclenur Babat 
Libero : Merve Dalbeler
* Avrupa Şampiyonunu şamar oğlanı yaptık artık sürekli yeniyoruz.
4.galibiyetimiz ve 10 set sonra 1 set alabildiler.
* Maçın yıldızı bizde % 50 ile hücum eden 23 sayı yapan Polen idi.
Biz Polen'den Kim ve Bosetti'ye ne kadar yardım ederse % 30'luk falan
derken müthiş bir katkı geldi ki iyi başlamamıştı maça.38/19.
* Kim % 30 ile 18,Bosetti % 31 ile 16 sayı.Kim hücumda bildiğimiz bitiricilikte değildi.46/14 ile oynadı.Bosetti 35/11.
* Lo Bianco takımı iyi oynattı ama ortaları az kullandı Eda 9 ,Dicle 8 top 
almışlar Kim 46,Polen 38,Bosetti 35 top almış.
* Mükemmel manşetimiz onlara göre düşük kalmış % 22.Onların % 31.Ortaları az kullanmasında bununda rolü olmuştur.
* Bloklarda 8-8 eşitlik var.Bosetti kısa boyuna rağmen iyi sıçrama ve blok zamanlaması ile 3 blok yapmış.
* Asıl farkı servislerde yarattık.10 ace ve 8 hatamız var.Onların 7 hata 1 ace.
Burada müthiş bir fark yarattık.Polen ve Kim 3'er,Bosetti 2 ace.
* Etkili servislerimiz sayesinde 17 manşet hatası yapmışlar biz 8.Larson gibi CL'nin yıldızı bir Smaçör 6 manşet hatası yapmış,Gülden 4.
Bizde Bosetti 4,Kim 3.
* Eczacıbaşında De La Cruz 61/31.5 51 ile 32 sayı,Larson 32/11.% 34 ile 12 sayı.Başka çift haneye ulaşan oyuncuları yok. 

G.SARAY DAİKİN - FENERBAHÇE GRUNDİG : 1-3
Salon: İzmir Atatürk Voleybol Salonu
Hakemler: Aziz Yener, Ersin Altıparmak
Galatasaray Daikin: Gamze (-), Bosetti (9), Aslı (11), Centoni (17), Meijners (21), Melis (4), Nihan (L), Ada (-), Nursevil (-)
Fenerbahçe Grundig: Elif (1), Bosetti (17), Dicle Nur (5), Montano (20), Meliha (13), Eda (14), Merve (L), Polen (3), Ezgi (-), Kim (7)
Setler: 12-25, 18-25, 25-22, 28-30
Süre: 119 dakika (22’, 27’, 32’, 38’)

İSTATİSTİKLER
* 3.günkü Vakıfbank maçını düşünerek Abbondanza Kim,Polen ve Lo Bianco'nun yerine Montano,Meliha ve Elif ile başlamıştı onları dinlendirmeyi tercih etmişti.
* 19.30'da başlaması gereken maç G.Saray seyircisinin salona girer girmez her maçta yaptıkları ''Kronik Eziklik Sendromu'' ile olay çıkarmaları ve gerekli tedbirleri almayan emniyet yetkilileri ve TVF yetkililerinin en kolay şeyi seçip ''Kurunun yanında yaşı da yakarak '' günahsız bizim seyircimizi dahil ederek bütün salonu boşalttırması nedeniyle 21.30'u geçerken başlayabildi.
23 Nisan Çocuk Bayramı günü 3 çocuğu alıp takımlarının maçını izlemeye gelen Ahmet kardeşimiz gibi bir çok Fenerbahçe taraftarımız haksız yere maçı izlemekten mahrum edildi.Sebep olanları kınıyorum.
* Aslarımızı dinlendirmemize rağmen ilk 2 set onları aratmayacak bir şekilde çok iyi oynayarak 25-12 ve 25-18 kolay kazandık.
* 3.set'de de iyi gidiyorduk ne olduysa sanırım skor 10-8 önde iken Abbondanza'nın yaptığı itirazda pozisyonu bulamamaları bir kez daha itiraz aramaları derken bulamadılar da ve oyun epey soğudu ritmimiz kaybettik.
* G.Saray toparlanıp son gücünü harcıyordu ve öne geçtiler Abbo Kim'i yanına çağırdı ama almadı ki Meliha inanılmaz kötü oynuyordu ilk 2 setin aksine 9/1 hücumu var,manşet hatası yapmıştı 18-16 öndelerdi ve Kim'i alması gerekiyordu.En son Dicle'nin servis turunda bozmamak için Onun yerine de almadı halbuki Kim o anda servise girse yakalayıp alırdık seti ve kaybettik.
4.cü Seti Kim'in de girmesiyle yine çok zorlanarak 30 28 aldık ve puan kaybında direkten döndük.Abbo ipte cambazlık yaptı gereksizce.
* Geç başlamış bir maçta boş yere yorgunluk ve belki ileride pahalıya mal olabilecek 1 set verdik bedavaya.Bu gs'nin son 5 maçta aldığı 2.set oldu.
* Skorerlerimiz ; Montano 41/18 % 44 ile 20,Bosetti 34/13 % 38 ile 17,Eda 10/8 % 80 ile 14,Meliha 28/10 % 36 ile 13 sayı.
* Polen'in yerine oynayan Montano % 44 ile hücum etmesine rağmen toplam 7 hata ki kritik yerlerde hatalar beklediğimiz gibi değildi şu maçı tek başına almalıydı.Meliha da ilk 2 set'den sonra hücumdan düştü.3.set 9/1 hücumu.
* Bizim adımıza en iyi isim Eda idi.10/8 % 80 hücum,5 blok,1 servis 14 sayı.
* Manşet de sadece 2 hatamız var mükemmel manşetimiz % 36.Meliha'ya yıktılar manşeti 34/1.% 53(29) ile almış.
* Bloklarda 11 10 üstünüz.Eda 5,Bosetti yine 3 blok.
* Serviste bir önceki maç kadar etkili değildik.7 hata 5 ace'imiz var.Bunda Kim ve Polen'in olmamasının rolü vardı. 
* G.Saray'da Meijners kariyer maçını oynamış olmalı tek başına direndi.
54/19.%35 hücum,1 blok,1 ace 21 sayı ile en iyi isimleri oldu.

VAKIFBANK - FENERBHAHÇE GRUNDİG : 0-3
Salon: İzmir Atatürk Voleybol Salonu
Hakemler: Aziz Yener, Tayfun Şener
VakıfBank: Gözde (13), Rasic (6), Costagrande (8), Vasileva (12), Kübra (16), Naz (-), Gizem Örge (L), Ceren (-), Çağla (1), Güldeniz (1), Bahar (-), Ayça (-), Gizem Karadayı (L)
Fenerbahçe Grundig: Bosetti (5), Dicle Nur (5), Polen (9), Kim (18), Eda (11), Lo Bianco (1), Merve (L), Elif (-), Meliha (-), Ezgi (-)
Setler: 26-28, 21-25, 23-25
Süre: 104 dakika (38’, 32’, 34’)
İSTATİSTİKLER
* En başta şunu söyleyeyim önceki maç 23.34'de bitti.Otele gidip,bir şeyler yemeleri ağrısı,sızısı olanların tedavileri,masajları derken yatmaları 02'yi bulmuş.Buna karşılık rakip Harami Banka gündüz De La Cruz'suz pamuk gibi Eczacı'yı 3-0 yenmiş gidip oteline ayaklarını uzatarak yata yata bizim maçı seyretmişti.Aynı şekilde G.Saray da Eczacı maçına çıkacaktı.Bunları düşünerek TVF maçları 1 gün ertelese kıyamet mi kopardı ama yapar mı sponsoru olan 
banka (!) takımı çoook üzülür,kızar,bozulur,küser sonra (!)
* Abbo'nun oturttuğu ve tutan 6'mız ile çıktık maça.
Pasör : Lo Bianco
Pasör Çaprazı : Polen Uslupehlivan
Smaçörler : Kim Yeon Koung - Lucia Bosetti
Ortalar : Eda Erdem - Diclenur Babat 
Libero : Merve Dalbeler
* Bütün olumsuz şartlara rağmen neyse ki Melekler iyi konsantre olmuşlardı ve kötü başlamalarına rağmen toparlanıp ezmeye başladılar 23-16'ya getirdik.Rasiç'in servis turunda Bosetti'yi çok iyi hedefe alıp sıkıştırdılar ve bir türlü kıramadık fark giderek kapandı ve inanılmaz bir şekilde 7-0'lık seri verdik ve 23-23'e getirttik.Set uzadı neyse ki 28-26 aldık çok şükür.Buradan bu seti verseydik korkunç bir yıkım olurdu.
* 2 seti baştan sona önde götürdük bu kez yakalanmaya izin vermeden 25-21 aldık.
* 3.set aynı şekilde çok iyi başladık farklı götürdük 16-10 ile 2.teknik molayı geçtik ama yine 21-21'de yakalandık.Kim sahneye çıktı ve 25-23 aldık.
* Önceki geceden yorgunluğa,Bosetti'nin çok kötü bir gününde olmasına,rakibin klasik ballarına ve Hakem Aziz Yener'in her zamanki gibi sırtında sponsorlarının forması ile maç yönetmesine rağmen kazandık.
* Aziz Yener için diyecek hiç bir şey bulamıyorum.Umarım maçın tekrarını bir kez daha izlemiştir ve azıcık utanması varsa utanmıştı.İtirazlarımız hep videodan döndü,itiraz hakkı olmayan pozisyonlarda sayıyı rakibe verdi.
* Şöyle bir rakam çıkarılmış itirazlarda ; Abbo 6 İtiraz 5 sayı,Guidetti 5 İtiraz 1 sayı.Ki Abbo o kaybettiği itirazı da öylesine yapmıştı inanarak değil.
* En Skorer oyuncumuz 48/17.% 35 hücum,1 servis sayısı 18 sayı ile Kim ama bence bu maçında yıldızı gs maçındaki gibi Eda idi.Kaptan gibi oynadı.
13/8.% 62 hücum,3 blok 11 sayı ile oynadı.
* Polen ilk Eczacı maçındaki gibi değildi ama yinede kendisinden beklediğimiz 
% 30'un altına düşmemiş.28/9.% 32 hücum yüzdesi ,3 hatası var.
* Bosetti maalesef hücumda facia idi.Saç baş yoldurdu 1 tane top öldüremedi.
Baktığımızda 23/4.% 17  ve 7 hata ile oynamış.Hiç yakışmıyor.Neyse ki savunma ve dublajlarda çıkardığı çok sayıda top ile bunu biraz tolere etti.
* Kim 48/17.% 35 ,3 +3 hata ile hücum etmiş.Tabii adres belli oluyor en çok top Ona atılıyor ve önlem alıyorlar.
* Takım manşeti 59/3.% 46(31).Merve toparladı manşeti 18/1.% 56(44)
Kim 23/1.% 48(30) ama Bosetti 16/1.% 31(19) burada da çok kötü.
Onların 68/4.% 41(32) Libero Gizem Örge manşetlerini toparlıyor 21/0.% 48(38).Costagrande mesela 17/0.% 29(29) 
Onlar Güldeniz ve Gizem Karadayı'yı da sokarak 5 kişi ile manşet aldılar.
Biz Merve,Kim ve Bosetti.
* Bloklarda 14-5 gibi çok üstünler Kübra tek başına 7 blok yapmış.
* Servislerde 3 hata,4 ace'imiz var.Onların 7 hata 3 ace'leri var.
Kim 20 servis ile en etkili oyuncumuz.Onlarda Rasiç 14 servis atmış.
* Sheila'yı oynatmayıp Vasileva'yı Çapraz, Costagrande'yi oynattılar manşetinden de yararlanmak için ama işe yaramadı.
Sadece Kübra ve ismi lazım değil ''hırs değil kudurganlık timsali'' smaçör 
ile ayakta kaldılar.Kübra kariyer maçını oynamıştır herhalde 16/9.% 56 hücum,7 blok 16 sayı ile oynadı.Diğer sporculuk nosyonundan çok çok eksik eleman ise
32/12 ile hücum edebilmiş tüm kudurganlığına rağmen.
Muhteşem pasörleri (!) kötü oynadığı için 3.sete yedek çıktı.Her zaman söylüyorum bunu bizim bazı Fenerlilerin de bayıldığı bu kız vasat bir pasör ama ülkede pasör yokluğundan ''Keçinin olmadığı yerde koyun kendisini Abdurrahman Çelebi görürmüş'' misali muamelesi görüyor.
Seneye gitsin bakalım tuttuğu takım gs'ye görelim vasat takımda pasörlüğünü.

3 MAÇIN ARDINDAN NOTLAR
* Bir kere evet bizim de Grundig Sponsorumuz ve (Teşekkürler,Allah razı olsun) ama bir harami banka ve İlaç Holdingi kadar kıyaslanmayacak maddi desteğimiz.Ona rağmen bu 2 Vampir müessese takımına karşı böyle mücadele ve kazanmamız çok büyük takdire şayan iştir.Tebrikler.
* Düşünebiliyor musunuz bir takım hem Voleybol federasyonuna,hem Milli takıma,hem yayıncı kuruluşa,hem voleybol medyasına SPONSOR.Yani Hakem Aziz Yener'in parasını Vakıfbank ödüyor bir anlamda.Garabete bakın.
Arkada böyle bir Lobileri var.Artı deli para harcayarak çok geniş alternatifli bir 
kadroları var bize göre.Gui'nin karısı Bahar Toksoy bile Orta oyuncu olarak ismi geçmiyor ki banko oynayan biriydi.Sheila yok,Robin de Kruijf yok.Yerli rotasyonları bizden çok daha iyi ve alternatifli.Bizim de tamam Montano,Kristin ve Bauer var tribünde ama yerli pasör avantajları olduğu için 3 yabancı kontenjanını bizim gibi birini Pasörden yana kullanmıyorlar.Bu büyük avantaj.
Smaçör pozisyonunda mesela Güldeniz giriyor bizde Meliha daha yeni bir isim.
Ki CL maçlarında Costa ve Vasileva oynuyor ismi lazım değil kuduruk yani sözde ülkenin,milli takımın en iyi smaçörü eleman bile yedek kalıyordu.
Düşünün kadro avantajını.
* Çok şükür üst üste 3 maç bunlara karşı olan nalet şanssızlığımızı kırdık artık.
Eczacı ve gs'ye karşı zaten üstünlüğümüz tescilliydi.
* Takım hakkında genel olarak şunları söylemek lazım ; 
-Takım olgusu çok iyi.Tam bir takım olmuşuz.
-Takım iyi hazırlanmış.Moral motivasyonu,fiziki kondisyonu çok iyiydi.
Hırs ve istekleri de aynı şekilde.Hırsları çirkeflik boyutunda değil.
Hücumda köşeler ağırlıklı belli bir istikrarımız var % 37 - 43 ve 34 ama
esas SAVUNMA TAKIMI olduk aynen FENERBAHÇE ÜLKER'in 
SAVUNMASI gibi.
-Abbondanza nihayet doğru 6'yı buldu.Dicle'nin oynaması çok iyi oldu.
Her ne kadar hücumda eksikliği olsa da Dicle faydalı oluyor.Ahhh keşke Abbo
ilk CL Vakıf maçında da Bauer yerine Dicle ile oynasaydı :((
-Yurt içinde 3 yabancı kontenjanımızın Lo Bianco-Kim ve Bosetti olması gerektiği ispatlandı.
- Polen ve Dicle'nin -Eda zaten katkı veriyor- verecekleri katkı takımın kaderini 
etkileyecek.Yani Belirleyici olan Polen ve Dicle.Ki bu 3 maçta aldık diyebiliriz dediğim gibi Dicle hücuma daha çok çalışmalı.
Takım hücumu köşeler ağırlıklıydı.Bunda dediğim gibi Lo Bianco'nun Dicle'ye fazla güvenememesi,Eda'nın daha çok 2 numaraya dolanarak tek ayak hücum etmesi ve nokta manşet gelmemesinin de etkisi var.Tabii Kim gibi muhteşem bir köşe oyuncusuna sahip olmamız.
-Abbo da eskiye göre formunu arttırmış diyebiliriz gs maçındaki Kim'i almama inadı ve fantazisi haricinde.
* Oyuncu performanslarına baktığımızda ; 
- Kim için söylenecek fazla bir şey yok ''NAZAR DEĞMESİN''
- Eda Takım Kaptanı olarak 3 Maçın bana göre en iyisiydi.
- Bosetti.3.maçta hücum ve manşet de çok kötü,savunma ve blok dublajlarında
iyiydi.3 gün üst üste oynamasının da etkisi olabilir.Bir de 1.set de 23-16'dan
23-23'e gelen 7-0'lık seride Rasiç servisi üstüne yıktı,çok kötü kıstırdı ve oyundan düştü ondan sonra.
- Lo Bianco.Bildiğimiz,istediğimiz Lo gibiydi.Ortaları kullanma durumundan bahsettik biraz da Bosetti'den ısrarı vardı onun dışında çok iyiydi. 
-Polen beklediğimden çok daha iyiydi.Eczacı maçında yıktı geçti zaten.Ayrıca uzun boy ve kollarından dolayı bloklarda da etkisi oluyor,her topa el değiyordu.
- Dicle'den bahsettik zaten çokca hücumunu geliştirirse çok iyi bir Orta oyuncumuz olacak.Enteresandır Bauer var elimizde hücumu iyi bloğu zayıf.
Dicle'nin ise tersi.
- Libero Merve'ye de Maşaallah demek lazım.Çok iyiydi.Manşeti ve özellikle savunmadan inanılmaz toplar çıkardı.
- Elif ve Ezgi.2 Pasörümüz de her süre aldıklarında katkı yapmaya çalıştılar.
Ezgi servislerde de etkiliydi.
* Son olarak unutmadan GÖRÜNTÜLÜ VİDEO SİSTEMİ'nin etkisini 
görmüşsünüzdür.İşte senelerdir hem erkeklerde hem bayanlarda bu harami 
vampir müessese takımları hakemlerin sayesinde bütün ortadaki tartışmalı toplarda hep sayıları aldıkları için haklarımız çiğnendi.Hala devam ediyor
görüntülere bile itiraz ediyorlar.Süper Kupa maçında Eczacı antrenörü Caprara 
itiraz etti videoya baktılar karar doğru itirazı haksız ama Adam videoya bile itiraz etti ya inanılır gibi değil :)) ama öyle alıştılar çünkü.
* Şimdi 29 Nisan'da başlayacak 2.Final etabı Ankara'ya odaklanacağız.Çok büyük avantajımız var.
Maç ve Yayın programı ;

Görüldüğü gibi ilk 2 maç maalesef Şifreli Platformda :((
* İzmir seyircimize TEŞEKKÜRLER.
* İnşaallah dünün devamı olarak ilk Vakıf maçından da galibiyet alırız
3 -2 de olsa hatta 3 2 kaybetsek de (dilemem de) diğer 2 maçı puan vermeden
aldığımız da ŞAMPİYON olacağız.Ankara taraftarımızın da desteği ile şu form
durumu ve görüntü ile bu çizgimizin devam edeceğini düşünüyorum.
Tabii Harami banka boş durmayacak sadece saha içinde değil saha dışında da  çalışacaktır bundan eminim.
* Ankara'da 01 Mayıs Cuma günü umarım ALİ KOÇ'un da geldiği bir salonda
ŞAMPİYONLUK kupasını kaldıracağız.
Aziz Bey'in küstürdüğü ALİ KOÇ'u maalesef hiç göremedik bu sezon maçlarda 
:((

2 yorum:

sulozgul dedi ki...

Sevgili Gürol,gene döktürmüşsün,kalemine sağlık.Benim bu maçlarda takımın en beğendiğim özelliği savunması oldu,aynen belirttiğin gibi Obradoviç savunması.Zaten hucumlarda fazla sıkıntı yaşamıyoruz,problem savunmadaydı ama bu maçlarda bu açıklarını kapatmışlar.Yabancı kotasından dolayı en verimli 3 lüyü bulduk sanırım.Bosetti bazen aksasa da Tom Logan gibi arkayı toparlıyor.Çaprazda İçine Agamez kaçmış Montano yerine Polen'in bu verimlilikle oynaması seneye olumlu bir gelişme.Her oyuncuyu zaten detaylı analiz etmişsin ama beni olumlu anlamda çok şaşırtan Merve'nin performansı oldu.İnanılmaz toplar çıkardı.Acaba doğru yada yanlış "Gizem Karadayı bize gelecek" söylentilerine yanıt mı bilemem.Bir de bu maçları görünce kabak gibi elimize geçecek CL.ni kaçırmak bana çok fena koydu.Baklava meselesi de şöyle oldu,bizim ihtiyarlar kadın basket takımına baklava götürelim dediler,ben de "tabii götürelim,GS.a yenildik,Final four da berbat oynayıp 4. olduk,hakettiler"dedim ama gene de götürdüler,daha sonra ben de voleybol takımına da götürelim deyince hiç itiraz etmediler,Çiğdem kaptanla konuşup Dereağzı'ndaki antremanlarına gidip biraz da sohbet ettik.Çok keyifli ve moralliydiler.Özellikle de Kim gerçekten olağanüstü bir sporcu,keşke daha uzun yıllar bizimle kalsa.Fazla uzattım,sevgi ve saygılarımla.Süleyman Özgül.

Analizci dedi ki...

Güzel Abicim kendin gibi çok güzel yorumlamışsın :))
Katkın için,herşey için TEŞEKKÜRLER.
Selamlar Sevgiler Saygılar.