6 Kasım 2014 Perşembe

Fenerbahçe - Cucine Lube Treia : 3-2 (İtalyanlara Ders Verdik)



FENERBAHÇE- CUCINE LUBE : 3-2
FENERBAHÇE: Nikic (18), Böhme (10), Miljkovic (19), Wijsmans (12), Kemal (13), Arslan (5), Serkan (L), Erden (1), Burak (-),
CUCINE LUBE BANKA : Podrascanin (11), Baranowicz (8), Kurek (9), Stankovic (11), Sabi (17), Parodi (5), Henno (L) Fei, (1), Kovar (18), Monopoli (1),
SAYI: 114-108
RAKİP HATADAN SAYI: 36-27
SERVİS: 115-108
SERVİSTEN SAYI: 7-7
HATALI SERVİS: 19- 24-
HÜCUM: 113-122
HÜCUMDAN SAYI: 60-68
BLOKTAN SAYI: 11-6
MANŞET: 84-95
HATALI MANŞET: 7-7
SETLER: 25-21,28-30, 21-25,25-23,15-9
SÜRE: 116 Dk. (23-29-24-26-14)
HAKEMLER: Mykhaylo Melnyk (UKRAYNA)- Blaz Markelj (SLOVANYA)
SALON:TVF Burhan Felek
HABER - TAYYAR SÜMEN - AJANSSPOR.COM




HARİKA BAŞLANGIÇ
* Fenerbahçe'miz 2014-2015 CEV Erkekler Şampiyonlar Ligi'ne İtalya
Şampiyonu'nu geriden gelerek yenerek müthiş bir başlangıç yaptı.
Takımı ve teknik kadroyu tebrik ediyorum.Emeklerine sağlık.
* Maç öncesi kağıt üstünde Favori İtalyan eski adı Lube Banca Macerata yeni
adı Cucine Lube Treia takımı idi.İki takımın kadro kalite ve derinliği onlar 
adına ağır basıyordu.Onlar benchte beklettiği Alessandro Fei,Jiri Kovar,Monopoli gibi yıldızlara sahipken biz yetenekli ama tecrübesiz gençlere sahiptik.
Bahis sitesinde oranlar şöyleymiş maçtan önce 3,65 ve 1,25.
* Ancak tüm bireysel ve takım sporlarında olduğu gibi ''kağıt üstünde'' favori olanlar değil sahada,parkede mücadele eden,yürek koyan,pes etmeyenler kazanır.
Evet grubumuz ''Ölüm Grubu'' ,''Şampiyonlar Grubu''.Bu Kupada geçen yılın Şampiyonu Rus Belgorod,2 numaralı Kupa CEV Cup Şampiyonu Fransız Paris Volley,3 numaralı Kupa CEV Challange Cup Şampiyonu FENERBAHÇE ve İtalyan Şampiyonu Marka takım Lube Treia.
Ancak bir takım çok bilmiş ukala taraftarlarımızın ''Fenerbahçe bu grupta puan bile alamaz,sıfır çeker,rezil olur'' bla bla bla demelerine hiç katılmadım katılmam da.O yüzden twitter da mini bir maç öncesi analiz yapmış ve tahmin kısmında 
şunu yazmıştım ; 
Tahminim doğru çıktı ancak daha fazlası da olabilirdi çünkü 4 kez set sayısı attığımız,hakemin aleyhimize vahim bir hata yaptığı (Wijsmans'ın servisi içeride idi aut verdi 2 sayıya mal oldu sayıyı biz alacakken onlar aldı) 2.seti kaybettik kazansak 2-0 olacaktı ve maç en kötü 3-1 bitebilirdi.Sağlık olsun.
* Takım ve Bireysel performanslara geçmeden önce ''Maçı kazanmamıza
neden olan faktörleri '' şöyle özetleyebilirim ; 
- Mücadele,Hırs,Azim,Asla Pes etmeme,bırakmama.
Öyle ki trajik bir şekilde 30-28 kaybettiğimiz 2.setin ardından çok yıkılmadan
devam etmeye çalıştık.4.set de artık maç 20-23'de gidiyorken oradan bile bile döndürecek mental direnç koyduk.
Gene tribünden İvan'ın top çevirişi,Nikiç 2 kez yerden kalkıp kalkıp smaç vurması ve sonunda sayıyı alması gibi müthiş enstantaneler vardı.
- Etkili servis atmamız.
Maç boyunca biz toplam 115,onlar 108 servis atmış bu
gösteriyor zaten.1.set de özellikle setin sonunda Erden'in de girip çok etkili
servisleri ile seti kopardık.Bu set de tam 5 servis sayımız (ace) vardı.
Onların 24 bizim 19 servis hatamız var aradaki fark 5 ekstra sayı demek.
- Bloklardaki farkımız.
11-6 arada fark var.Bizim Kemal tek başına Stankoviç ve Podroscanin gibi 2 büyük Orta oyuncusu olan rakibin toplamı kadar blok yapmış.
Ki 1.set de blok tutamadık rakip  hücumları hep bloksuz vurdu.1 blok yapabildik bu set de 2.set den sonra blok yerleşimlerini oturtarak (3.set hariç gene 1 blok)
çok kritik anlarda koyduğumuz bloklarla maçtan kopmadık.
- Hücum çeşitliliğimiz.
En çok topu İvan (44) almış olsa da Arslan her yerden oynattı takımı ve tam 5 oyuncumuz çift haneli rakama ulaştı.(Kemal'in 6 blok sayısı hariç)
5 oyuncumuzun hücum yüzdeleri : İvan % 39,Nikiç % 55,Wijsmans % 75,Böhme % 62,Kemal % 64.
- Daha az rakip hatasından sayı vermemiz.
Evet bazen çok basit kritik basit hatalar yaptık ama onlara göre daha azdı.
Biz rakip hata sayısı olarak 36,onlar 27 sayı kazandı.9 fark var arada.
- Savunma.
Gerçekten zaman zaman iyi savunma yaptık.
* Takım performanslarına baktığımızda ; 
- Hücum olarak onlar bizden biraz daha yüksek yüzde ile hücum etmişler.
Biz % 53,Onlar % 56.Burada düşük performans gösteren Kurek'ın yerine 2.set'e Jiri Kovar ile başlamaları da önemli etken oldu.Kovar 1 set eksik oynamasına
rağmen % 71 ile hücum etmiş  18 sayı ile en skorer isimleri olmuş.
Onun sayesinde zaten 2.seti ve 3.seti aldılar.
- Manşetler ; 
Biz 84/7 hata.% 49(31) 
Nikiç 41/1.% 54(32),Wijsmans 19/4.% 32(11),Serkan 21/2.% 62(52) 
Nikiç manşet yükünü çekmiş.Serkan kritik öldürücü hatalar yapsa da 2.setin 
sonundaki gibi takımın en iyi manşetcisi olmuş.Wijsmans ise kötüydü bu konuda.
Onların ise takım manşeti ; 95/7 hata.% 60(33) 
Jiri Kovar 29/1.% 66(28),Kurek 17/3.% 29(29),Henno 21/1.% 67(52),Parodi 27/2.% 70(26).Bizden yüksek yüzdeleri ama bunu sebebi çöken Kurek'in 
yerine Kovar'ın girmesi.Hücumda da fark ettirmişti zaten. 
En başta söylediğim iki takım arasındaki kadro derinliği farkı burada.
- Servis.
Biz 115 serviste 19 hata 7 ace,Onlar 108 serviste 24 hata,7 ace.
Hatalar arasındaki 5 fark önemli.7 kez daha fazla serviste kaldık.
Zaten 1.setin sonunda Erden'in,4.setin sonunda geri dönüşü sağlayan
Wijsmans'ın etkili servisleri fark yarattı.
- Bloklar.
Yukarıda verdiğim gibi 11-6 üstünüz.Kemal tek başına onlar kadar blok yaptı.
* Bireysel performanslar ;
Maç öncesi düşüncem 4 tecrübeli yabancımıza zaten güveniyoruz.
Onlara Arslan,Kemal ve Serkan'ın da en üst kapasiteleri ile katılmaları halinde
şansımızın artacağı şeklindeydi.Ve Serkan'ın 2.setin sonundaki manşet hatası dışında her 3'ü de görevlerini en iyi şekilde yaptılar.Onlara Erden de etkili servisleri ile katıldı.
- İvan Miljkoviç.
% 39 ile hücum etmiş.17 hücum,1 blok,1 servis 19 sayısı var.
En skorer oyuncumuz.Yalnız rakipler önlem aldığı için 4 hücum hatası,5 kez de blokta kalması var.Gene de İvan İyi ki var.
- Wout Wijsmans.
19/4.% 32(11) gibi çok kötü bir manşeti olsa da bunu hücum ve servis performansı ile tolere etti.12/9.% 75 hücum,1 blok ve 4 ace toplam 12 sayı.
Özellikle 4.seti ve maçı çeviren etkili servis serisi muazzamdı.
Hakkında bir takım geri zekalıların atıp tutmasına hiç kulak asmaya gerek yok.
Gerekli kapağı taktı zaten kendisi.
- Milos Nikiç.
O da en çok eleştirilen - bilen ,bilmeyen herkes sallıyordu - isimlerdendi.41/1.% 54(32) manşet yükünü çekmesine rağmen hücum da 29/16.% 55,1 blok,1 servis toplam 18 sayı ile bence Maçın yıldızlarındandı.
Özellikle 5.seti tek başın aldı diyebilirim.
- Kemal Kayhan.
''Muhteşem Kemal'' lakaplı orta oyuncumuz belki de 'kariyer maçı'' oynadı.
Rakip takım kadar blok yapmak ne demek.Müthişti 6 bloğu.
Hücumda da 11/7.% 64 gibi çok iyi bir performansı ile Maçın Yıldızlarından oldu.
- Marcus Böhme.
13/8.% 62 hücum,1 blok,1 ace toplam 10 sayısı var.
Bloklarda bazen geç kaldı ve servisleri de yumuşattı.Bunları gidermeli.
- Arslan Ekşi.
Takımı çok iyi oynattı.Her yerden köşelerden,ortadan,Pipe hücumlar,bir keresinde sanırım Böhme'ye arka kısa muazzam bir hücum yaptırdı.
4/3.% 75 hücum,1 blok ,1 ace toplam 5 sayısı var.Aferin Arslan.
- Libero Serkan.
Aslında takımda zayıf halka denilen Liberomuz maçın genelinde iyiydi.
Zaten en yüksek manşet yüzdesine sahip 21/2.% 62(52) ama maç boyunca
2 direkt manşet hatası var onlar da kırılma hataları oldu.
Diğer maçlara göre iyiydi Serkan bu performansının altına düşmemeli.
- Erden Çevikel.
Castellani hocanın en kritik anlarda servis için parkeye sürdüğü 22 yaşındaki genç Pasörümüz hocasının bu hamlesini boşa çıkarmadı.Özellikle 1.seti onun etkili servis serisi ile kopardık.7 servis attı 1 hata 1 ace'i var.
Takıma katkısı çok iyiydi.Bravo Erden kardeşim.
- Daniel Castellani.
Tecrübeli hocamız takımı iyi hazırlamış maça.Oyunu yönetmesi,hamleleri de
yerindeydi.Kısacası elindeki kadroyu en iyi şekilde kullandı.
* Ve kanayan yara ''Taraftar konusu ''
Zaten bu takım 5 branş arasında Fenerbahçe taraftarının en az destek verdiği,üvey evlat muamelesi gösterdiği bir takım.Ama lafa,sallamaya gelince hiç voleybol ile ve bu takımla ilgisi olmayan Fenerbahçe taraftarının ilk mağlubiyet de ''Kapatalım bu şubeyi yeaaaaa '' diye ahkam kesmekten geri durmadığı
bir takım.Bu bir yana.Sağolsun Başkan Aziz Yıldırım da bu takıma olan az
sayıdaki desteği de ''sırf kendini düşündüğü'' için evet bu böyle ''Kendisine muhalif olan taraftar grupları - Okul Açık - protesto ediyor '' diye salonu kiralayıp
bilet satışını kulüpten kimlik fotokopisi karşılığında satma politikası uyguluyor.
''Bilet satış esnasında her bilet satışı için 1 kimlik fotokopisi ibrazı zorunludur''
Ha şimdi Başkan Aziz Yıldırım fanatikleri Voleybola o destek vermeseydi falan filan başlayacaklardır eyvallah da bu yaptığı da realite yani ve durum tespiti yapıyoruz.
''Takıma destek mi ,Aziz Yıldırım'a protesto yapılması mı önceliğimiz ''
  Herkes bu soruya cevap versin.
   Aynı soruyu yalnız protesto etme maksadı güden gruplara,kişilere de soruyorum.Evet kendilerine göre haklı oldukları konularda protesto etmek en doğal hakları ve salondan başka yer de yok ama ''zamanlamasını iyi yapmalılar yapacaklarsa''
Bu sorun mutlaka çözülmeli yakışmıyor,ayıp şu görüntüler ; 
Üstelik CEV'den 300 taraftar - o kadar bile yoktu belki de - yüzünde 
3000 Euro yaklaşık 8400 TL.ceza yemişiz sanırım.
* Dün o salonda olan ve destek veren taraftarlarımıza tek tek ayrı ayrı 
teşekkür ve tebrik ediyorum.

2 yorum:

sulozgul dedi ki...

Sevgili Gürol,ben de maç öncesi forumda da yazdım,maçtan fazla umudum yoktu.Bana güzel bir kapak oldu.Her zaman böyle kapaklanmaya razıyım.Eee artık 60 yaşını devirdik,toplu taşımada bile indirimli kart alma hakkını elde ettik.Bizlerin abuk sabuk yorumlarını yaşlıdır deyip geçiştirin artık:).Maça gitmek için tabii ki önce stada gidip kimlik bilgilerimizi vererek üzerinde isimlerimiz ve TC.numaralarımız yazan biletleri aldık,salona geldiğimizde gene bir önceki maçta olduğu gibi orada da biletlerin satıldığını gördük.Yahu kardeşim bir kere de doğru ya da yanlış yaptığınız duyurunun arkasında durun.İnsanları ikilemde bırakmayın be.Neyse maça gelince beni en çok sevindiren Nikiç'in performansı oldu.Tamam İvan'ı,Böhme'yi ve Wijsmans'ın performanslarını önceki maçlardan biliyorduk ama bu maçlarda bana göre çok iyi performans göstermeyen Nikiç'in bu maçtaki oyunu büyük keyif verdi.Sanırım ilerde bu oyunlarını daha da geliştireceklerdir.O zaman da Halkbank ne kadar güçlü olursa olsun play-off larda ne olacağı belli olmaz.300 seyirci demişler eh epey varmışız.Bakalım bu kombine işlerini ellerine ve yüzlerine bulaştırmadan halledebilecekler mi?Selam ve sevgilerimle.Süleyman Özgül.Ataşehir.

Efsane Mrsiç dedi ki...

Abi Estağfurullah ne 60'ı 30'lukları cebinden çıkarırsın Sen :))
Allah sağlık afiyet versin Abi.
Evet Abi Nikiç en stratejik oyuncumuz oldu.Hem manşeti yüklenip hem hücumda İvan kadar hatta daha yüksek yüzde ile hücum etmesi müthişti.
Bu takım daha iyi olacak inşaallah yeter ki yönetim engel olmasın (!)
Selamlar Sevgiler Benden.